Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Ja visst är det svårt. Tror nästan det är värre när det står mellan öl och rödvin. Vi har ju öl och vittvin. Där är det nog 50/50. Killar öl och tjejer vitt vin.... Fördommar? Jag?
I våra toakorgar finns följande:
strumpbyxor (tunna transparenta), klädrullar, tamponger, bindor, plåster, Ipren, handcreme, lypsyl, tuggummi, nagelfil, nagelsax, nål och tråd (genomskinlig tråd), säkerhetsnålar, Rennie, Plackers och näsdroppar.
Allt är sånt som ändå går åt hemma, så det som inte används på bröllopet kommer ändå väl till pass senare!
Tror ni man vill ha nagellack även om det finns strumpbyxor att ta?
Jag hade nog stoppat i nagellack ändå. Om det är många som får trasiga strumpor...eller om man har en liten maska så kanske man inte byter utan stoppar det bara.
Johans2b: Klokt förslag, jag lägger ner nagellack också.
Åh vad bra! Näsdroppar har jag glömt. Men förresten, det vill ju inte folk dela med andra direkt. Köper ni endosbehållare? Kanske självklart... Hahaha äckligt om massa gäster använder samma flaska. Uäck!
Nagellack har jag lagt i, köpte ett billigt transparent på H&M.
Tops och spraydeo (en manlig och en kvinnlig) ska vi ha utöver det som ni skrivit ovan.
Många fina tips om vad man ska ha i sin nödkorg (om man har en).
Jag sitter och håller på att få panik om hur jag/vi ska utforma vårt vigselprogram. Vi vet vigselupplägget
intåg
Välkommenhälsning
Allsång (nu grönskar det?)
vigsel+ringväxling (långa varianten, med ringväxling på något bra sätt)
solosång av min syster
utgång
Men hur skriver man?
Har ni egna ni vill visa upp får ni gärna skriva en länk eller skicka till mig på f98lepe@dd.chalmers.se (kan tyvärr inte läsa doc-filer men pdf går bra)
Sitter också och pysslar lite med vigselprogrammet nu när solosång och allt sånt är spikat. Det enda som fortfarande inte är bestämt är in resp utmarsch, men vi tar nog något "standard" som Mendelson eller hur han nu stavar ;)
Fast jag börjar bli lite orolig och funderar på om det kan vara så att vi lagt till för mycket småsaker under vigseln... Vi ska ha två solosånger samt en diktläsning, dikten är iofs ganska kort men ändå... Blir det för kort om tid för det vi vill ha?
Vi skriver så här (typ):
Vigselceremoni mellan NN och NN
Cedergrenska tornet den 5 maj 2007
Vigselförrättare
NN
Tärnor
NN
NN
NN
Bestman
NN
Brudnäbb
NN
Under vigseln framförs följande musikstycken:
-Forrest Gump theme
-Du är allt (S Alden)
-För kärlekens skull (T Gärdestad)
Solist
NN
Pianist
NN
Mrs.K: Det beror väl på hur lång tid ni har på er :)
Vi räknar med en halvtimme
Tärnorna kommer även att läsa varsin dikt.
Vigselförrättaren styr ju hela ceremonin så jag tycker absolut inte allt behöver stå i minsta detalj på programmet.
Allt avslutas med den obligatoriska delen och brudparets kyss beordras. Sedan tar vi emot våra gäster och hälsar på dem. Alltså ingen utmarsch.