• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Johans2B

Skogstigern, din hippa lät och kanon. Visst är det en sån känsla med alla vännerna samlade, och detta för min skull.

Vi får ta tag i planeringen imorron känner vi. Nu skall barnen nattas och jag med...

• beach

Vad kul att ni blivit hippade!
    Jag trodde inte jag skulle få någon, men nu börjar jag ana oråd..

Måste bara berätta att jag skickade dessa två extra inbjudningarna som jag skrev om tidigare. Vad jag inte tänkte på innan jag la dem på lådan var att om de tackar ja blir vi 2 för många för den lokalen vi bokat... Men visst löser väl det sig :)

• Skogstigern

beach: Vad bra att du har bjudit in dina vänner! Ledsen om jag verkade påstridig förut med den vita lögnen, det är jättebra att du följer ditt eget hjärta. Själv har jag inte den mentala orken att alltid tala sanning, därför är vita lögner tyvärr ett alternativ för mig för tillfället.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum! Klart det ordnar sig med lokalen!

Kram Anna

• beach

Skogstigern
    Jag tycker inte att det är fel att dra vita lögner ibland. Kände bara att jag inte fixade det i detta sammanhang! Och jag upplevde inte dig alls som påstridig!!
    Jag ville ha olika åsikter från andra och det fick jag :)
    Tack alla för hjälpen :)

Kram på dig med :)

• vickanvicky

nu har jag beställt blommor till bröllopet... Skönt att det är klart. Blev annat än vad jag tänkt mig... Kan inte ha det bakom ryggen som jag ville ha. Man ska u kramas efter kyrkan ju. det tänkte inte jag på...*ler*

• Johans2B

Víckanvicky, tur att det finns de som har vana av sånt när man själv är så uppe i en ide. Hade ju varit lite snopet att stå där och inse att det inte går att kramas.

Själva så har vi övat på brudvalsen här hemma ikväll och gjort klart placeringskorten. Tänkte även skriva en lista på vad som behöver fixas och handlas.

Snart är det vår dag!!!!!!

• vickanvicky

Johans2B:
    Ja vi kom ju fram till det i fredags när jag provade klänningen för sista gången. så men det blir bra med denna med:) Min lista är inte så lång

Skjorta till min M2B
    Lämna ingarna för putsning och hans för gravyr.
    VIn och aveck (inhandlas på fredag)
    Dukar och servetter
    Festhäftet
    Bordsplacering
    Skyltarna till bordsplaceringen.
    Kaffe the
    korv och bröd till vikningen.
    OCh så ska jag handla till toa korgarna....

• bröllopsängeln

hej på er allihopa! Toakorgssaker är inhandlade och lite tyg till näbbarnas klänningar som det ska sys band av...
    Pennor att skriva i gästboken med är också inhandlade(svarta sidor kräver specialpennor)presenter till värdpar och två näbbar är också klart. Just nu är fokus lite överallt på en massa smått som man kommer på att behövs:)

• Johans2B

Hej alla,

Presenter har jag helt förträngt...vad jobbigt, nu får vi börjar fundera på det oxå. Det är egentligen våra syskon som skall vara toastmasters som det gäller. Våra föräldrar har vi redan köpt (och gett) biljetter till Mamma Mia på Scandinavium. Tärnan betalar vi hotellövernattningen för. Kanske att jag skall köpa en liten sak till henne.

Har ialla fall fått OK på våra vigselprogramm, så nu skall de skrivas ut. Hur många skall man göra? En per gäst + lite extra? Sen kom jag precis på att jag måste göra klart servettringarna. Tror nämnligen att det saknas 5 st.

På vår lista står:
    Innehållet till toakorgarna
    Strumpor till alla (mig, m2b + barnen)
    Sånghäftet
    Vigselprogrammen
    Servettringarna
    Engångskameror
    Morgongåva till M2b (tror ialla fall att han skall få en...)
    Vin och sprit (men det fixar våra pappor i tyskland)
    Göra klart gästpresentationerna

Puhhh, hoppas det är allt, men jag har säkert missat nåt....

• Johans2B

Bens wife,

Hur gick det med dina rosblad? Fick du bort doften? Har fortfarande inte fått köpt några....

Funderar på om vi skall välja röda glasstenar istället. De lukar ialla fall inte...

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)