Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Jag håller med om att åhlens har fina strumpor och bra utbud. Men det verkar som att kvalitet kostar... iofs inget nytt.
Har svårt att ge över 300:- för ett par strumpor, men det lär väl sluta så
"Bara det bästa är gott nog"
300:- för strumpor? Då skulle jag kanske köpt de jag såg för 175....Ja ja jag får ge mig ut och kika till helgen eller nåt.
Har ni funderat något på presenter till de som hjälper er? Vi har köpt Mamma Mia biljetter till våra föräldrar. Vi betalar tärnan + hennes sambos övernattning. Funderar på om jag skall ge henne något litet. Sen vet vi inte vad vi skall ge till toastmasters, våra bröder ´+ m2b syster. Några tips? Sen firar ett par av våra kompisar 5årig bröllopsdag samma dag som vi gifter oss. Egentligen skulle de åkt bort men valde att stanna hemma och komma på vår dag istället. Läste att 5 år är träbröllop. Tänkte köpa något kul i trä att ge dem. Vet inte vad ännu.
Vi tänkte vin/whisky och kanske presentkort på massage.
Träbröllop: Har de trädgård kanske de vill ha ett träd att planera i det.
Jag får lite ångest när jag tänker på presenter till alla medhjälpare... Vill ge men de är så många som hjälpt till. Blir såå dyrt. Egentligen tycker jag att det är en ära att hjälpa till på bröllop, och jag skulle då inte ens tänka att jag skulle få nåt för det om jag var tärna etc.
Men jag vet inte, det är svårt, har inte bestämt hur jag ska göra.
Bens wife,
Jag håller egentligen med dig, fick känslan av att det var så man gjorde.
När det gäller tärnan så valde vi att inte betala hennes klänning eller nåt annat till henne den dagen utan tog övernattningen istället.
Lena+Mattias=sant
Bra tips det där med trädet. De har precis flyttat in i nytt hus. Så det kan vara något. Dock lite svårt att frakta med sig kanske. Men skall spinna vidare på den ideen.
usch jag har haft en tung dag idag. Fått reda på något hemskt som i sig är jättesorgligt men som också kan göra hela bröllopet sorgligt om det blir värre just då. Vet inte hur jag ska känna eller tänka just nu. Är så ledsen för de som drabbats och även ledsen för min skull men också egoistisk och tänker på att bröllopet kan bli lite lågmält. Känner mig hemsk som tänker så. Usch jag vill bara gråta, ibland känns livet lite orättvist men jag är glad att det inte är jag som drabbats. Några tips på hur jag ska tänka för att få tillbaka glädje över bröllopet och inte oroa mig?? Känner inte att det är tillräckligt stort för att skjuta på vårt bröllop...
bröllopsängeln: jag vet inte om det hjälper, men jag har funderat på hur jag skulle reagera om jag skulle få veta att någon nära t.ex. blev svårt sjuk eller så tätt inpå bröllopet... Man känner sig ego men så mycket man lägger ner på denna dag så är det inte alls konstigt att man är orolig för sin egen skull. Tycker jag. Samtidigt som jag såklart skulle bli superledsen för den drabbade. Det är jättesvårt!
Skickar dig en STOR styrkekram.
Du kan ju alltid tänka att den drabbade säkert skulle vilja att bröllopet blir som det är planerat, inte att det ställs in/skjuts upp.
Men det är ju förstås trist om stämningen blir låg, men sånt går ju inte att veta innan. Det beror lite på vad det är som hänt. Jag tror ändå folk försöker göra sitt bästa för att brudparet ska få en så bra dag som möjligt. Inte så kul att ställa in/skjuta upp som sagt...
KRAM!