• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Bens wife

Vi hade OSA igår, alla utom en har svarat, och alla kommer!! Superkul.
    Vet inte vad jag ska ta tag i härnäst, känns som att det stannat till lite. Underkjol kanske... eller...

• Johans2B

Bens wife:
    Va kul. Vårt OSA datum är på måndag och nästan ingen i min släkt har svarat. Jag har egentligen ingen lust att påminna dem/höra efter utan bara skita i dem hädanefter!!! Fast det är kanske lite känsligt, tror att jag ber föräldarna stämma av med dem hur de tänker göra.

• Bens wife

Johans 2B: Jag hade nog oxå bett någon annan lämplig person stämma av, känns lite sådär att ringa själv. Oartigt att inte svara när man är bjuden på bröllop tycker jag. Jag skickade iallafall ett SMS till han som inte svarat. SMS känns lite lättare än att ringa...

• Bens wife

Nu har jag varit på IKEA, skulle ju köpa rosblad. Men det fanns bara gula kvar. Hittade som tur var de två sista paketen med ljusgröna blad, vilket ju passar vårt färgtema, men två små askar räcker ju inte långt. De gula kändes så påskiga så dem köpte jag inte. Nån som vet nåt annat ställe som har rosblad?

• Bens wife

Idag har vi spikat datum för träning för solist och pianist, blir samma vecka som bröllopet. Pianisten tyckte inte jag skulle vara med, han menade att det inte blir nån överraskning då. Men jag har ju hört min tärna (solisten) sjunga miljoner gånger och vet vilka låtar det blir, och jag ska ju följa med som sällskap och stöd, så jag tror jag "struntar" i hans råd. Hur skulle/ska ni göra?

• Slottet

Pianisten är det kantorn?
    Jag vet inte hur vi skall göra, min solist bor någon annanstans. Men det känns ju som om de bör öva.
    Nu har vi i alla fall valt låtar:
    Utan dina andetag - Kent
    Your song - Elton

Vi skall gå in till Mendelson och ut till Love is in the air!

• Bens wife

Nejdå, pianisten är en helt vanlig musiker, eftersom vi gifter oss borgerligt.
    Vi ska gå in till Forrest Gump theme. Under ceremonin ska vi ha "Du är allt" (Sonja Alden) och "För kärlekens skull" (Gärdestad). Vi ska inte ha någon utgångsmusik utan då får alla komma och krama och hälsa och gratulera osv. Känns kanon!

• Slottet

Det låter som om det kommer att bli jättefint. Skall ni gifta er utomhus?

• Johans2B

Hej tjejer,

Vi funderar oxå på Du är allt. Sen skall vi ha en sång till. Det lutar åt Ted Gärdestad eller Ulf Lundell. Får nog inte med m2b på Sara Löfgren även om jag kämpar....

In och utgångsmusik har vi inte vallt ännu. Lyssnade på Abbas Arrival, den är jättefin, men vi har en kille som skall spela trumpet och då känns det som om vi skall ha en trumpetlåt istället. Skall även ha en trumpet låt under vigselakten. Svårt det där, är så dålig på musik och trumpet lyssnar vi ju aldrig på även om det är jättefint.

Fick köpt underkläder i helgen när jag var i Göteborg. Är sugen på att få använda så fina underkläder med en gång. De vanliga blev med en gång väldigt trista...

Imorron är vår OSA dag. Har fortfarande en stor del av min släkt kvar som inte svarat även om de nu börjar vakna till ialla fall....

Har inget annat tips på rosenblad än Ikea. Är själv på jakt efter röda och vill gärna ha i storpack....

• Bens wife

Vi gifter oss troligen inomhus, i någon av salongerna på tornet. Tänkte först gifta oss på takterassen men då hörs det nog dåligt (dikter, löften och sånger) så vi har tänkt om.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)