Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Vi (jag) har börjat på våra festprogram. Vi ska inte ha några bilder men däremot en kort pratinbjudande beskrivning av alla gäster. I övrigt i festprogrammet ska vi ha meny, bordsplacering, en kort rolig text samt ABC info. Vill inte att gästerna ska sitta och läsa hela middagen... Vi ska heller inte ha någon allsång eftersom vi tycker det blir för mycket studentfestkänsla.
Hjälp...
jag blir ju alldeles nervös när jag läser att alla era gäster har svarat.
Vi har bjudit drygt 80 gäster och ca 4st (FYRA) har svarat hittills! vi satte OSA 1 april. vad hade ni satt för OSA. borde jag vara rädd?!?
Vi har OSA 15 mars...
Ta´t lugnt du.
Soon to be Södertun
Aj då! Men det är nog ingen fara.
Nästan alla våra gäster svarade inom 2 veckor. Men det är fortfarande 12 personer som inte har svarat och de är mina bästa vänner (som jag vet skall komma). Vi har osa 2 april. Vi erbjöd boende till 45 personer och skrev först till kvarn. Detta kan vara en anledning till att de flesta svarade så fort.
Det kan ju vara så att dina gäster väntar, det är ju ett par veckor till osa.
Det kommer nog att gå bra. Du kan ju alltid höra med några om de kommer att komma eller inte.
ok...
tack, känner mig lite lugnare nu!
:)
Vi hade OSA 5 mars så att vi slipper stressa med festprogrammet m m.
Idag har vi varit på mässa, smakat mat och vin och kollat lokaler! Och min sambo fastnade för en sidenbloms-leverantör som vi nu ska använda!
Det blir ett antal tusen till i budgeten, men vad sjutton....
Skogstigern: Hur var maten då?? *nyfiken*
Och vinet?
Maten var helt okej, tyvärr fick vi inte smaka alla rätter på deras meny och självklart hade vi spanat in oss på sånt man inte fick smaka... Men varmrätten blir definitivt oxfile med potatis-tartar, den var kanongod!
Vinet smakade vi också (så klart) och det märktes att det var klass-skillnad på några sorter. Bland annat fick vi smaka ett efterrättsvin som heter Kabir, det var annorlunda och jättegott!
Hur gick det med planeringen igår, känns det bättre nu?
Känns helt ok. Skulle väl önska lite mer engagemang från mina tärnor och min blivande vad gäller pysslet, får göra nästan allt själv nu. Men men, ska försöka att se det positivt.
Det är bra. Men kom ihåg att be om hjälp också, de kanske väntar på att du ska säga något rakt ut till dem.
Jag fick mail från Mipaform idag, nu kan man se minstingens klänning på hennes blogg! Hela familjen är supernöjd!!