• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Johans2B

Nu har jag fått beställt material till våra placeringskort på Panduro. Det blir enkla kort i samma papper som inbjudningar och festhäftet som vi stämplar med gästens namn i guld och sätter ett litet guldhjärta på. Våra färger är ju guld och pärlor.

Hittade även guldsiden band på sybehörsaffären att dekorera blockljusen med. Så nästa vecka blir det till att börja pyssla.

Det "jobbigaste" som återstår är nog gästpresentationen tycker jag. Vilket tycker ni är jobbigast av det ni har kvar?

• bröllopsängeln

Skogstigern: Tar det lugnt!!:-0

• bröllopsängeln

oj det gick iväg för tidigt...lugnt om man ända kunde det. Jag har suttit och knutit 140 knutar och klippt band som vi ska ha till våra program, funderat på tårtval,och annat praktiskt. jag tycker det är nu allt börjar ta fart på allvar men det är väl olika för alla. Vi stressar mest med programmen nu och så har jag börjat tvivla på min klänning så det tar upp rätt mycket tankeverksamhet just nu :)

• Skogstigern

Denna vecka har vi också börjat få fart på allt, jag har bokat tid för provsminkning, vi ska på avsmakning i helgen, alla gäster har svarat på sina inbjudningar osv.

Så nu pysslar vi med allt möjligt och börjar bli nöjda med det mesta. Det känns jätteskönt, ingen stress här inte! Tänk att man kan lära sig något av att gå i väggen!

• Skogstigern

Vi har förresten också börjat titta på bröllopsresa, vi som inte hade tänkt att åka på någon... Men vi har fastnat för ett hotell som en annan brud här på BT har bokat, det är svindyrt och superlyxigt!

Så varför inte, vi tänker ta in offert på vad den resan kostar också!

• Johans2B

Offert kan man ju alltid ta in, så att man kan räkna lite på det. Vi har bokat ett par nätter på Varberg Stadshotell och Asia Spa. Det skall bli lungt och skönt, bara vara. Sen vill vi göra en Thailandsresa. Men det får bli nästa höst tillsammans med våra barn.

Vår meny har vi redan provsmakat. Kanongod, ser framemot att få äta det igen. Vad skall ni ha för mat? Vi har bestämt oss för kavring med räkröra, löjrom och havskräfta till förrät samt krabbfärserad rödtunga med gräslöksmos till huvudrätt. Efterrätt har vi bestämt oss för att hoppa över. Nästa helg har vi tänkt provsmaka tårtfyllningar och viner så vi vet vad vi vill ha. Dock inte samtidigt kanske...Vinet har våra pappor tänkt åka till Tyskland och handla.

• Slottet

Johans2B
    Jag har varit på Asia Spa i Varberg och var jättenöjd. Ni kommer säkert få mysigt där. Thailand nästa höst låter oxå härligt. Jag och min m2b åker på bröllopsresa direkt efter bröllopet till Aruba och New York, det skall bli så skönt!!!!!!!!!! Tyvärr jobbar vi så mycket båda två nu att vi knappt hinner bröllopsplanera : ( Jag skulle prova min klänning idag för att sy in den men var tvungen att avboka för att det var så mycket på jobbet.

• Skogstigern

Slottet, det låter jobbigt. Försök ta ledigt lite sen så att du inte bränner ut dig!

• Bens wife

Idag har vi varit på möte i vår fest och vigsel lokal. Vad ska jag säga... Jag hade laddat jättemycket och var jättepeppad och förväntansfull. Och så verkade inget vara riktigt klart, som t.ex. meny eller andra bokningar den dagen. Jag hade förberett mina frågor men allt de sa var typ "det ska vi fixa när det närmar sig..." MEN HALLÅ?! Det är 1 ½ månad kvar!!! NÄR tycker de att det är tillräckligt nära? Känner mig nästan mer förvirrad nu än innan. Och besviken. Det kommer säkerligen bli jättebra slutresultat men just nu känner jag mig bara nere. Vissa av faktan vore bra att veta nu för vi ska ha ett ABC i festprogrammet och det vill vi inte precis sitta med dagen innan. Usch nu är jag stressad...

• Skogstigern

Bens wife: Usch vad jobbigt!

Finns det någon kontaktperson du kan vända dig till för att få svar? I så fall kanske lite mailbombning är på sin plats?

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)