• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • bröllopsängeln

070505,
    Skogstigern (Stockholm)
    Bens wife (Stockholm)
    070512,
    Söta_bruden (göteborg)
    070519,
    Johans2B (Lysekil)
    Mrs.K (Stockholm)
    070520,
    Fröken lycka (Borås)
    070526,
    Lucky_bride (Linköping)
    Bröllopsängeln(Stockholm)

• bröllopsängeln

anjo73- nämen vilken dålig stil av hans vän...förstår att det känns trist men glädjs åt alla de andra som verkligen komemr för att fira er dag:)

Johans2B: ja såna caketoppers är jättesnygga vi ska nog ha en liknande så om man vill kan man ha den framme efteråt.

Rainred: åhhh vad mysigt det låter! Några tips för alla oss andra som gifter oss i maj??

• Mrs.K

Sådär! Nu har vi fått svar från alla förutom tre personer, två av dem (ett par) hade inte fått inbjudan :( Skitpost! *morrar* Tydligen var det inte den enda post som försvunnit för dem senaste tiden :(

Men infon har de nu fått och de skulle bara dubbelkolla så det inte var något bokat redan.

Har köpt en söt gästbok också, en inbunden med tjockt mysigt omslag och med ett hjärta av rosor på framsidan. Älskar den och har spanat på den i många år faktiskt, köpte den i en butik som jag jobbade i för mååånga år sen. :)

Beställde precis löshår på ebay till frisyren, som jag inte ens funderat på hur den ska se ut... Men löshår går ju alltid åt tänkte jag ;)

• bröllopsängeln

Nu har jag som de flesta andra vart otrogen..alltså i andra majtrådar här på BT. Tycker det e tråkigt att vi splittar upp oss är ju lättare att ha koll i en och samma tråd men alla gör ju som de vill tråkigt bara *krama om alla*
    Nu får jag alltså börja hänga i mitt datumstråd bara för att vissa aldrig skriver här, om jag vill kunna h a kontakt me alla ..:(
    Stort problem

• Bens wife

Nyfiken fråga; hur många av er majbrudar har blivit friade till?
    Jag har inte blivit friad till, utan vi bestämde tillsammans att "nu slår vi till." Känns lite tråkigt på ett sätt, men ingen chans att man blir friad till ni när det bara är 2 månader kvar...

• Miss Sophie!

Jag tog saken i egna händer och friade. Annars hade vi nog aldrig gift oss. Vi hade iof sig pratat om att det nog var dags att gifta sig snart men inget hände ju.

• fröken lycka

Jag blev tagen på sängen..

Överraskad med en weekendresa till Paris som han i största hemlighet planerat, helt sagolikt och alldeles underbart!

På lördagen åkte vi till slottet i Versailles, hade en mumsig picknickkorg med oss och myste i slottsparken och där precis efter att jag har tänkt, att det finns ingenting som skulle kunna göra denna stund mer fantastisk, så ställer han sig ner på knä, säger de vackraste ord och frågar om jag vill dela evigheten tillsammans med honom som hans fru..

• anjo_73

Det var inget spontant frieri, eftersom han frågade innan om jag ville förlova mig och vi gemensamt bestämde datum. Men när det väl var dags, så blev det inte bara byte av ringar, utan han frågade om jag vill gifta mig med honom.

Jag gjorde klart när vi bestämde angående förlovningen att jag förlovar mig för att gifta mig och ska vi förlova oss, så ville jag att vi också skulle bestämma datum för bröllopet.

Det ville han också, så så blev det :) Inte riktigt inom ett år, men ett år och en månad ungefär blir det mellan förlovning och bröllop.

• anjo_73

bröllopsängeln: Ja, vi gör det! Glädjer oss åt de som faktiskt kommer alltså :)

Det är jättekul att så många kunde komma, men lite besviken förstår jag ju att sambon blir när någon han känt så länge beter sig så...

• Mrs.K

inget frieri i den bemärkelsen faktiskt.. Blev iofs tagen på sängen i samband med funderingar kring förlovning då jag på skoj svarade "kolla på förlovningsringar" då han en morgon frågade vad vi skulle hitta på under dagen å han tyckte det var en bra idé....

Å vi likställer båda sedan tidigare en förlovning med att det ska bli giftemål inom relativt snar framtid (1-3 år typ). Så efter två månader drygt bokade vi en dag för bröllopet... :)

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)