Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Jag beställde röda rosenblad från coolstuff.se (tror jag det var) för några månader sedan. De var parfymerade och ca 200 st i en burk, tror jag betalade 98:-. Men jag skulle helst vilja hitta nåt billigare och helst inte parfymerade...
Kan hålla med om att man inte vill ha parfyrmerade helst. Undra hur snabbt doften försvinner om man öppnar förpackningen och låter den stå????
Precis vad jag tänkte, men då luktar det ju här hemma istället... det var en sån där påträngande gammaldax doft, om du förstår vad jag menar...
Hej tjejer!
Vad kul att det börjar falla på plats för er!
Vi har ägnat senaste veckan till att göra listor i massor och bocka av dem vartefter. Jag har ett block vid sidan av sängen, så fort jag börjar tänka så plitar jag ner allt (verkligen allt!) och sedan lägger jag in det i datorn så att sambon kan läsa och ta ställning till det vartefter.
Jag har gjort klart vårt vigselprogram också, vi valde psalmerna "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi". Den senare är nyskriven text och riktigt trevlig tycker vi! Vi ska bara ha ett extra musikstycke, det blir "The power of love" på tvärflöjt. Som ingångsmusik blir det en bröllopsmarsch skriven av Urd Trio som ska spela, och utgångsmusik blir deras polonäs. Känns skönt att allt är klart! Musiken kan ni lyssna på på www.urdtrio.se om ni vill.
Denna vecka ska vi träffa Riddersvik igen och spika dukning m m. Och snart ska vi smaka av tårtor!
Har ni börjat få drömmar än förresten? Min senaste mardröm innehöll en massa försenade gäster, prästen som satt fast i snökaos (!), vi glömde vigselprogrammen och hade missat att boka middag...
Skogstigern: Hihi snökaos i maj??? ja där ser man, inget är omöjligt
Jag har drömt att jag står totalt ofixad, inget smink, ingen håruppsättning, och alla gäster väntar på att vi ska gå in till vigseln... hua hemska tanke.
Bens wife
Exakt likadan dröm har jag haft. Jag är tvungen att gå in i kyrkan utan smink och utan att ha fixat håret, jag har inte ens duschat. Hemsk tanke! Man vill ju va snygg på sin bröllopsdag.
Nu skall jag gå och lägga mig, gud vad fort helgen har gått. Men vi har i alla fall kommit en bra bit med bröllops planeringen.
Godnatt!
Godmorgon!
Apropå drömmar, i natt var jag minsann ute och åkte kälke i min brudklänning! Sprang runt i snön och snömodden med mitt släp... ajajajaj, inte så bra va?
Idag ska jag ta mig in till stan och leta underkjol, tyvärr regnar det här, inte så kul att åka runt med klänningen då, får linda in den i flera påsar...
hahaa jag har mest drömt drömmar som är sådana att jag vaknar upp och har räknat fel på månad. Typ det är inte alls den 26 februari utan faktiskt den 26 maj och jag måste springa till kyrkan och ringa och fixa allt som inte är ordnat ännu och sitta och skriva placeringskort samtidigt som jag fixar håret typ. Men det var nog senast i februari jag hade sådana drömmar Inte drömt om snö ännu men vem vet det kommer säkert...
Annars har int e så mycket hänt på bröllopsfronten i helgen, borde ha kollat att underkjolen är bokad och köpt underkläder och gjort lite pyssel. Men vi orkade inte :)
Aj j-klar, underkjol!! Den har jag glömt! Jag får slänga iväg ett mail till Therese och kolla om hon kan skicka med en...
Annars har jag inte haft några nya drömmar tack och lov, det räcker med de jag haft.
Jag hoppas verkligen att snö-kaoset inte blir verklighet! När brorsan skulle ta studenten snöade det veckan innan så att de funderade på om lövad kärra var något bra alternativ... Det var ju ändå i Södertälje! :-/
Skogstigern: Therese har säkert koll, tror du kan vara lugn!
Ja det snöade jättesent ett år, tror det var i slutet på april nånting... :-/