• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Lena+Mattias=sant

Vi kommer ha ca 30 gäster till vigseln och efterföljande lunch på resturang. Det är en borgerlig vigsel som kommer ta 20-30min. På kvällen gå vi ut på en av stans dyraste resturanger själva och dagen därpå åker vi på bröllopsresa och är borta 10 dagar. Efter det har vi en större fest, ca 60 gäster, i en hyrd lokal med egen lagad mat och catering. Det blir trerätters, tårta och sen dans.

• Bens wife

Vi har 70 gäster, ska vara på Cedergrenska tornet så de fixar allt, inkl DJ. Vi gifter oss borgerligt på tornet, i någon av deras salonger. Under ceremonin ska min ena tärna sjunga, de andra två tärnorna ska läsa varsin dikt. Vi kommer oxå att ha egna löften till varandra. Efter ceremonin tar vi mousserande vin på takterassen med utsikt över stan. Vi festar natten lång (och bjuder då på vår fina egenkomponerade dans), och sover sedan på lyxhotell. Bröllopsresan blir inte förrän i november då vi åker till Mexiko.

• Johans2B

Hej,

Vi kommer att bli 78 personer inkl oss själva och våra barn, de flesta gästerna är våra vänner. Ingen av vännerna tackade nej så det blir jättekul!
    Vi kommer att ha festen i hyrd lokal dit vi caterar mat och köper dryck i Tyskland. Vi kommer oxå ha ett band som spelar. Vigseln kommer att vara i Lysekils Kyrka. Med en kollega till m2b som skall spela trumpet och en inhyrd solist. Funderar på att hitta en dikt som min tärna skall läsa.

På fredag skall vi träffa prästen och kantorn och se hur upplägget i kyrkan skall se ut. Sen räknar jag med att vi skall kunna börja göra vigselprogrammen.

• Johans2B

Glömde, bröllopsresan blir till Varbergs Stadshotell och Asia spa under två dagar.

Vi tänker sen göra en längre resa till Thailand nästa höst och ta med oss våra barn.

• Mrs.K

Vi ska ha kyrkligt bröllop med efterföljande middag och fest för ca 40 personer.

Har inte heller valt ut psalmer än... Inte heller in och utmarch....... Eller solosången heller för den delen... Börjar bli dags att kolla runt lite och bestämma sig :)

• Skogstigern

Vårt bröllop är för 65 gäster inkl barn, då är det tre tjejer i 6-7-års-åldern och två bebisar. Vi kommer att gifta oss på Riddersviks gård i Stockholm och ha festen där också. En tvärflöjts-trio kommer att spela före och under vigseln, till festen har vi DJ.

Vi har eldtema så allt går i rött/orange/gult inklusive klänningen. Det blir kanonläckert!!

De psalmer vi fastnade för var "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi" som är nyskriven. Ingångsmarsch och utgångsmarsch kommer från Urds repertoar, lyssna gärna på www.urdtrio.se. Sedan ska de spela "The power of love" med Jennifer Rush också, det blir nog fint!

Jag gjorde förresten ett dokument med alla psalmtexter på vigselpsalmerna så att vi kunde läsa texterna och bestämma oss. Vill någon ha det så är det bara att säga till!

• Bröllopstokiig

Skogstigern: *viftar ivrigt med händerna* Jag vill! Jag vill!! *skrattar*

Du får jättegärna maila över dokumentet med psalmer om du har lust till mig! Vore verkligen guld värt att ha dem sammanställda så vi kan få lite bättre koll på vad vi kan och ska välja. :)

min mail är: forslagsladan@bredband.net

Tack tack :)

• Bens wife

Nu har jag köpt mig en klänning att byta om till efter tårtan, som pallar dansen *skrattar* Är det bridezilla varning snart eller??? Den är kort och axelbandslös, och alldeles, alldeles UNDERBAR!

• Skogstigern

Åh, kan vi få se??

(Nejdå, det är inte varning än... *himlar*)

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)