Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Johans2B: Vad kul! Vi ska på vår andra lektion idag, har superkul när vi övar både där och hemma
Vi har valt dessa danser: vals, tango, rumba och sist bugg, för att som du säger, få fart på dansgolvet. Ska bli sååå kul!
Nu har vi också träffat vår vigselförättare för "första riktiga" gången. Det känns jättebra, hans ideologi stämmer verkligen perfekt på oss.
Danslektionen var också bra, dansade nu alla fyra danser ordentligt, till nästa gång ska vi ta med oss musik så mixar de en skiva till oss.
Åh vad jag njuter av denna tid
Glömde säga: på måndag ska vi provsmaka menyn också, ska bli jättespännande.
Skogstigern: Hur mår du? Börjar bli lite orolig. Kram till dej!
Bens wife: Tack för att du tänker på mig!
Idag är faktiskt första dagen på nästan en vecka som jag känner för att skriva lite. Jag har tillbringat den senaste veckan i dimma, fick en tablett från min läkare för att kunna sova bättre... Det gjorde jag också, både natt och dag... Så idag har jag bestämt mig för att sluta med tabletten, det är så mycket mer negativt än positivt att äta den! I morse lämnade jag barnen på skola/dagis, sedan gick jag hem och lade mig och kom upp ur sängen kl 15...!
Det är kul att läsa om alla era danslektioner och musikval m m! Vi har bestämt oss för att hasa runt till något vanligt, så får vi se vad det blir. Troligen The power of love med Jennifer Rush, den ska vi ha i tvärflöjt under vigseln.
Alla festprogramskort är klara, nu fattas bara lite av innehållet. Vi har haft avstämning med gården och fått offert från dem, sedan har vi fixat en bordsplacering också. Så sakerna börjar falla på plats. Skönt!
Jo, vi har kommit fram till att ha en liten blom-ceremoni också. På väg fram till altaret ska vi stanna till vid våra föräldrar och ge dem varsin blomma, jag har tre lösa rosor vid min bukett som våra mammor ska få och min sambo har tre mini-corsages vid bröstfickan som våra pappor ska få. För er som räknar så är det så att jag har bonus-föräldrar också..
Vi hoppas att det ska bli uppskattat!
Skogstigern: jag misstänkte att du haft det jobbigt. Varför måste det alltid finnas mindre bra perioder? Önskar det alltid fick vara bra. Kram till dig iaf.
Snart är det bröllop för oss!
Åh vad kul, vi ska ha nåt liknande! Jag ska ha en lite lös blomma i min bukett, som jag ska ge min mamma när vi går in till ceremonin. Känns rörande och hedrande. Mamma kommer nog gråta mest
Hej
Igår var jag hos frissan och klipte mig och konsulerade hur jag skall ha håret under vigseln - det känns jättebra. Bestämmde även att hon skall få sminka mig. Var lite rädd för det först men vi gick igenom färger och hon verkade väldigt proffsig.
Vi har OSA den 2 april men idag så tackade de sista gästerna ja, alla kommer! Kul men lite jobbigt då vi bjöd fler än vad som får plats i lokalen.
Imorgon skall vi träffa prästen, då kommer det nog kännas på riktigt - hjälp det är ju snart den 12 maj!!!!! Vi har inte valt psalmer ännu - har ni några tips?
Slottet: min frisör ska också sminka mig, smidigt tycker jag. Kul att hon kändes proffsig!
Vilka duktiga gäster ni har som alla redan svarat! Våra skötte sig iofs ganska bra, två st fick vi smsa...
Tyvärr har jag inga tips på psalmer eftersom vi gifter oss borgerligt.
Bens wife
Det där med att ge mamma en blomma låter jättefint. Det skall jag nog fundera över. Jag går in med pappa och mamma känner sig kanske lite utanför.......
Hur stora bröllop skall ni andra ha? Och vad för sorts bröllop?
-Vi kommer att 83 gäster varav mest vänner
-Barnfritt (ammande givetvis välkommna)
-Gifta oss i kyrkan
-Har ett liveband som spelar på kvällen i en hyrd lokal dit vi caterar maten.
-Köper dryck i Tyskland och har fri bar på kvällen.
-Åker på 3 veckors bröllopsresa på måndagen efter bröllopet