Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Godkväll alla brudar!
Nu har gästerna gått och jag känner mig riktigt firad! Jag har hittat mina marsvin också, det blidde visst två!
Här är de om ni vill se:
kopochsalj.eniro.se , sök på marsvin i Stockholm. Ni hittar dem på rubriken Säljes 2 st marsvin pga allergi. Länken var för lång för att kopiera in här, det skulle spränga sidan... Känns jättekul att kunna ta två st från ett hem där de inte kan vara längre!
Ha en riktigt Glad Påsk!!
Lena+Mattias: Vi ska vara hos frissan kl 10 och vara klara 13.00. Det är bara min tärna som ska fixa håret, jag ska sminkas. Men en timme totalt känns stressigt tycker jag. Om du kan så föreslår jag att utöka tiden till det dubbla!
Lycka till!
Skogstigern: Kul att din födelsedag blev lyckad! Jag var inne och tittade på annonsen, vilka sötingar! Blev nästan lite sugen...
...Men jag är ju allergisk redan så jag ska INTE testa!
Bens wife. Hurdags är du uppe på morgnarna!?
Synd att du är allergisk, sånt är jobbigt. Jag är så glad att ingen i familjen har allergier, vi har klarat oss helt och hållet!
Vad ska ni göra i påsk? Vi åker till min mamma idag, det ska bli kul. Hon fyller år imorgon så då ska vi fira henne lite. Och de ska fira mig.
är det ingen som planerar sitt bröllop längre eller är ni klara redan?;)
Vi har massor kvar att göra så jag har inte tid att fundera på husdjur precis
Vi har beställt blommor och ordnat lite presenter åt inblandade.
just nu funderar vi på tårtans sammansättning men vi har hur mycket som helst kvar att göra. Förstår inte hur ni hinner med allt. Har provat viner och champange tre dagar för att se hur festens dryck blir, ordnat gästbok, och lite smått. Men massor av stora saker kvar att ordna...smått stressande. Men det är ju 50 dagar kvar också...
Är det någon som har förlsag på vinröda blommor???
Vi har det mesta under kontroll, visst har vi saker kvar att göra men inget som är ett måste just nu. Så några dagar kan man ta det lugnt och fira födelsedag och fundera på husdjur istället!
Igår var vi och smakade tårtfyllningar och kom fram till en ungefärlig skiss på bröllopstårtan. Sedan litar vi på hon som ska göra tårtan, hon vet ju bättre än vi vad som blir snyggt!
Det är samma sak med brudbuketten och de andra blommorna. En kompis ska fixa det och vi pratade om vilka färger vi vill ha i höstas någon gång. Sedan dess har vi släppt det, hon är florist och vet vilka blommor som blir snygga. Vi litar på att hon gör ett bra jobb!
Vi satt och pratade igår om varför det känns så lugnt. Men vi tror att vi anlitar leverantörer som vi släpper när vi har sagt vad vi vill ha, vi litar på att de fixar saken på bästa sätt. Så var det både när vi byggde hus och nu när vi ska gifta oss. På så sätt är det jätteskönt att ha möjlighet att leja bort det mesta, själva kan vi koncentrera oss på små detaljer och pyssla i den takt vi vill!
Skogstigern: Men jag säger ju det, jag jobbar JÄMT!!
Vi har det också lugnt och bara njuter. Har kämpat hårt och noggrannt senaste halvåret-året, så nu är det mesta helt enkelt klart. Är jättenöjd att vi la upp det så, så vi kan glida in i bröllopstiden med lugn och glädje istället för med stress.
Grattis i efterskott - Skogstigen!
Visst är det skönt med Påsk!!!! 4 dagars ledighet, mmmm.
Bröllopsängeln - vi har hur mycket som helst kvar att planera. Vi skall bröllopsplanera hela helgen:
- Fixa festprogram
- Träffa badet som skall spela på festen. Vi ska repa med dem då vi ska ha ett litet uppträdande för våra gäster. Jag skall sjunga en låt där jag ger min version på hur vi träffades och hur det blev vi och min M2b skall sjunga en låt.
- Pyssla med bordsplaceringen
- Kolla in lokalen igen och planera hur vi skall "fixa" till den. Vi vill ha mysig belysning finns risk för att det är lysrör i lokalen.
- Beräkna hur mkt dryck vi skall köpa i Tyskland
- Träffa kocken
- + en massa annat
Glad påsk på er