• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Lena+Mattias=sant

Min klänning är nästan kvar, bara lite finjusteringar i knäppningen och i underkjolen. Ska ha den förhoppningsvis sista provningen torsdag nästa vecka.

Ska sy det sista på klänningen i morgon och förhoppningsvis sy maskinsömnaden på näbbklänningarna så jag kan lämna handsömnaden till min syster (hennes barn och hon ville det)

• vickanvicky

Så då sksa jag snart i väg till ullared och handla lite. Bla engångskameror till festen. Kan ju bli kul. Ha en bra dag alla....:)

• Bens wife

Idag ska jag...

Köpa papper och börja slutarbetet med vigselprogram och placeringskort.

Och NJUTA av livet som blivande fru

*fortfarande hög på bröllopshormoner* (undrar hur länge det håller i sig)

• Skogstigern

Bens wife: Du är underbar!!!

• Skogstigern

Jag har fixat klart våra vigselprogram idag, ringt prästen och bokat tid och ringt DJ för att stämma av låtlistan.

Imorgon blir det tårtavsmakning, jippie!! På min födelsedag och allt...

Nu ska jag gå och baka bullar så att jag har något att bjuda på imorgon.

• beach

Skogstigern
    GRATTIS i förskott!!! Pefekt dag att provsmaka tårtor :) Var ska ni göra det?

Vad duktig du varit idag! Börjar nu få lite panik, har en del kvar att ordna med... Du har alltså gjort vigselprogrammet innan vigselsamtalet med prästen. Om han har några invändningar då???

• vickanvicky

Jag är också klr med vigsel programen men prästen kan inte ha några invändningar på det tycker jag. Har hon det så får hon ha det. Det är ju vårat bröllop och då måste vi ju få bestämma vilka låtar vi vill ha!! Men det är kärlekslåtar och vigsel psalmer vi har valt.

Säger grattis Skogstigern en dag tidigare!!!
    hipp hipp hurra!!!!! Hoppas tårtorna smakar bra....

• Bens wife

Grattis Skogstigern i förskott!!! Vad kul att provsmaka tårta! Vi har inte gjort det ännu. Vad tror ni om chokladbotten (brownie typ), och sedan vaniljcreme/vaniljmousse och passionsmousse mellan?

• Skogstigern

Tack tjejer! Imorgon måste man lägga ett år till till sina tveksamheter "Jag är 23, nej 25, eller förresten 28, oj jag är 33... Nä, det kan väl inte stämma?"

Jag har hunnit med mycket, två skolbarn snart, ett äktenskap, en skilsmässa, en bröllopsplanering till, två gamla hus som har renoverats från topp till tå, ett nybyggt hus med allt vad det innebär och en utbrändhet! Kan man inte få lite ekonomisk gratifikation för sånt?

• Skogstigern

beach: Vi ska provsmaka tårtor hos Cake&Design i Vallentuna, deras tårtor är outstanding! Värt varenda krona!

Japp, jag har redan gjort vigselprogrammet men det existerar bara i datorn än så länge. Vi ska klistra in inlagor i dubbelvikta kort, och det är korten som är klara. Själva program-texten väntar vi med att klistra in tills prästen sagt sitt, bara för säkerhets skull. Fast det borde gå bra, vi har valt vanliga psalmer och har bara ett solonummer.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)