• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • beach

Sitter på jobbet och har det lugnt för en gångs skull!

Funderar lite på vigselprogrammet. Visst räcker det väl att ha ett vanligt tunt dubbelvikt A4 papper.

Vi vet fortfarande inte när vi kommer att ha vigselsamtal med prästen. Är det vanligt att de säger ifrån låtval? Vår solist har börjat öva på våra låtar, men tänk om prästen eller organisten säger ifrån!

Det känns som att jag står och stampar på samma ställe just nu. Kan liksom inte gå vidare. Men samtidigt finns det massor av annat jag kan koncentrera mig på just nu. Tex kommentarer om våra gäster... Det lär ju ta ett tag att få klart :)

• Bens wife

beach: som vigselprogram ska vi ha en halv STÅENDE A4, som vi fäster på ett tjockare grönt papper. Vi skriver sånger, dikter, namn på alla i brudföljet samt vigselförrättarens namn. Kommer klämma in lite info om vigselplatsen där oxå. Sen gör vi ett litet hål där vi knyter en liten grön rosett.

Vad gäller sånger ska du kanske höra med prästen för säkerhets skull. Har hört folk som fått ändra, men tar ni klassiker är det såklart ingen fara.

Ja, börja skriv gästkommentarer! Det gjorde jag för typ ett år sen! Och det var jättekul!

• beach

Bens wife
    Vad fina!!!! Jag kommer nog bara göra enkla med A4 papper i alla fall...

Då är det bara att sätta igång med presentationerna alltså :)

• vickanvicky

Får man bara var med på denna sida om man gifter sig den 5 maj som jag såg att någon skulle göra? Gifter mig den 26.

• beach

vickanvicky

Välkommen :)
    Hela maj! Jag gifter mig också 26:e! Var gifter du dig?

• Bens wife

vickanvicky: Nej, man får gifta sig när man vill i denna tråd Helst i maj dock... den bästa månaden!
    Välkommen hit!
    Hur långt har du kommit?

• Skogstigern

beach: Om du har det lugnt idag så kan du kolla på Vällingby Spa's hemsida här.
    www.facebodystockholm.se/

Ang vigselprogram så är vi klara med vårt, men vi har inte heller haft möte med prästen än. Kom på att jag skulle ringa idag men vi har varit med dottern till Barnsjukhuset så morgonen har varit lite splittrad.

Vi har i alla fall ett dubbelvikt kort i A6-storlek och kommer att klistra i ett tunnare papper med själva programmet på. Själva korten börjar jag just bli klar med, jätteskönt! Det är bara innehållet som ska stämmas av med prästen, men vi har ganska vanliga psalmer så det borde inte vara något problem. Hoppas vi..

• Skogstigern

Vickanvicky: Välkommen hit! Vi gifter oss den 5:e maj liksom Bens wife.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)