• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Skogstigern

Black line försvann för 10 år sedan, men kan fortfarande finnas på Blocket och annat. När jag började samla fanns även vit line och guld-line.

Anne är annars mina favoritglas också, Chateau har halva släkten så det känns lite vanligt. Precis som Carina-bestick från Hardanger, de har alla också. Och Höganäs-tallrikar.

• söta_bruden

Hej tjejer, det var ett tag sen jag var aktiv i tråden men nu är ja tebax! Den här helgen var supermysig, bland annat var jag och vår värdinna ute och handlade grejer till våra festprogram och planerade lite innehåll och hon hjälpte mig prova ut snygga underkläder till min kvällsombyteskänning. Sen har jag äntligen fått tummen ur och lämnat in min brudklänning så att den blir upplagd.
    Men sen kommer vi till det märkliga som inträffade igår; Jag kände nervositet!!! Sån där äcklig nervositet som man plötsligt blir yr och mår illa. Det hände när jag satt och fikade med min blivande och hans bror med sambo igår, och vi pratade om vad min sambos bror som är marskalk skulle ha för skor. Han hade redan det klart och därmed blev en punkt till avprickad på listan och då blev jag nervös. Jag tror att jag känner en trygghet i att veta att det fortfarande finns saker som ska ordnas med. När det inte finns nåt mer att planera för blir det hela så definitivt... Hur känner ni?

• Skogstigern

Än så länge har jag inte blivit hispigt nervös, men börjar känna lite oro då och då. Det känns som att vi har koll på allt och som att det är lagom kvar att göra, ändå kan jag inte skaka av mig känslan att jag har glömt något viktigt!

Men hindersprövningen är klar, prästen bokad och inbjudningarna skickade, maten är bestämd och festplatsen bokad. Så det viktigaste är färdigt. Nu börjar jag gå in på detaljer såsom toakorgar och annat...

Jag tror att man blir mer nervös ju närmare man kommer, man har ju levt med planeringen så länge och allt ska hända under en dag. Sedan tror jag man blir lite upp-chosad med den allmänna pressen kring bröllop också!

• Bens wife

Jag är tvärtom, är lugnare nu än jag nånsin varit Har lite småpyssel kvar men jag BARA NJUTER!!!!!!
    Idag har vi provsmakat menyn...det var så gott att jag blev tårögd.
    Detta är helt enkelt en underbar tid!

• Skogstigern

Vad härligt det låter!

Själv sitter jag med vigselprogrammen idag och limmar på det transparenta pappret på framsidan. Sedan är de redo för innehåll! Sista trycksakerna innan tackkorten och de tänker jag inte göra förrän efter bröllopet!

• Bens wife

Hahahahahaha nu avbokade nageltjejen min tid som jag bokade för typ 6 mån sen!!! Dåligt men jag bara VISSTE att nåt sånt här skulle hända, så konstigt nog är jag inte alls förvånad. Skumt. Är väl hög på alla bröllopshormoner eller nåt.

• beach

Bens wife
    Ja, något sådant får man troligtvis räkna med. Jag har bytt frisör, min har varit sjukskriven sedan i december. Lika bra att boka någon annan, vilket redan är gjort, men jag kände mig ändå som en svikare när jag avbokade den första...
    Nu hoppas jag att inget annat blir inställt/ändrat/avbokat.

• Skogstigern

Bens wife: Ajdå! Du får jaga rätt på någon annan, det fixar du lätt med dina bröllops-hormoner!

Jag bokade nageltid häromdagen, de har öppnat nytt Spa i Vällingby C så jag tog dagen före bröllopet! Manikyr och pedikyr så blir jag omskött och vacker dagen innan och slipper stressa sista dagen.

• beach

Skogstigern
    Nytt SPA i V-by?? Det låter intressant. Har de nån hemsida??

• Bens wife

Skogstigern: Jag har hittat en till 5 maj brud! Hahahaha jag trodde vi var ensamma om det datumet. Jaja, jag bjöd in henne hit så vi får se om hon vågar sig hit...

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)