Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Godmorgon, nu har jag också hittat hit!

Har ni sett vädret idag??!
    I Stockholm har vi ett par cm snö!! Attans, jag som har skojat om snöstorm på bröllopsdagen. Snö är INTE acceptabelt!

Kan vi be till vädergudarna tro?

• Skogstigern

På vår sida stan snöar det igen, det virvlar omkring i luften. Men det ska ju bli varmt till nästa helg igen så då försvinner det väl. Bara det inte blir fler bakslag i början av maj!

Vi har haft några lediga dagar från bröllopsplaneringen men jag ska dra igång lite smått idag igen. Vi har lite av festprogrammen kvar, jag har flera halsband kvar att göra och lite annat smått och gott. Men vi känner oss avslappnade ändå.

• Skogstigern

Bröllopsdansen har vi inte kommit överens om än, min sambo "tänker".

• Skogstigern

Ja, det ska bli spännande att se vad han vill dansa för något! Jag hänger med på det mesta, det är han som har två vänsterfötter.

Ingen hippa i sikte än, vi satt just och pratade om det. Har inget mer inbokat på helgerna fram till bröllopet nu, så sambon tyckte att vi har gott om tid på oss. Men när jag påpekade att det kan vara dags för svensexa och möhippa och att två helger kanske går då så tänkte han om... Tror han kommer att göra lite med bröllopet idag!

Annars sitter jag mest och myser, fick hem mina marsvin igår och de är sååå söta! Jag har verkligen saknat den sortens djur!

• Skogstigern

Du har helt rätt, det är lika bra att göra klart så mycket det bara går!

Jag håller på med en möhippa för min blivande svägerska också, hon gifter sig 070707. Det får en att tänka lite extra på sin egen hippa!

• Skogstigern

Jag törs inte berätta, tror att hon finns här någonstans. Men det kommer att bli en trevlig myskväll, inget förnedrande eller så.

• Skogstigern

Exakt, jag hoppas också på det!

• Skogstigern

Vi var ju och provade tårtor i torsdags, det var jättekul. Ägaren till Cake&Design skissade upp en kanonhäftig eldtårta, den kommer att bli jätteläcker!

Vår fyllning blir blodapelsin och chokladfromage, gott och ganska friskt. Det borde inte bli så bastant!

• Skogstigern

Vad har ni för funderingar kring tårtan?

(om du undrar varför jag gör så många inlägg så klickar jag hela tiden för tidigt på posta...)

• Skogstigern

Har du någon kollega som vet att du söker, eller som du kan anförtro att du söker annat till? Jag använde en av mina kollegor istället för chefen, det är ändå kollegorna som verkligen vet hur man sköter sitt jobb.

Håller tummarna för att det ordnar sig, du verkar jobba mycket udda tider!

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!