Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

_Cinderella_: Hur är det med förkylningen? Hoppas att du blivit lite bättre! Ni har ju fått kanonväder till helgen, det ser ut att bli både varmt och soligt!

• Skogstigern

Idag har jag sprungit runt hela stan i jakt på näbbkorgar till barnen. Det är inte lätt att hitta! Till slut hittade jag någon slags leksakskorgar på en leksaksaffär som jag tror funkar, är inte helt nöjd men mina fötter tycker att jag borde vara det.

Nu ska jag sy klart tärnans sjal, sedan ska jag göra två sjalar till barnen också. Har ju totalt glömt bort att de ska ha något över axlarna också!

• Skogstigern

Cinderella: Det låter skönt att du börjar bli frisk! Vila en extra dag imorgon också så att du inte åker på något i efterhand.

Ja, det vore trevligt om du kunde putta över vädret du inte behöver till oss andra!

• Skogstigern

Miss Sophie: Trist att höra om din m2b's morfar. Hoppas att det känns okej för er i alla fall.

Själv sitter jag idag med listor, har 4 block som jag skrivit upp olika listor i så jag måste försöka sammanfoga det till en. Så det blir word-jobb för mig ikväll.

Imorgon ska vi hämta ringarna, då är de graverade och klara. Ska bli jättekul!

• Skogstigern

Bens wife: Åh vad härligt att du fick jobbet, stort grattis!!! Tänk att det ordnade sig till slut!

_Cinderella_: Antar att du inte hinner läsa detta nu men ha en riktigt härlig bröllopsdag!! Ni får ju vackert väder, jätteskönt! Du får berätta mot början av nästa vecka hur det gick!!

• Skogstigern

Min sambo blev kidnappad igår förmiddag, så nu har vi båda haft våra aktiviteter med kompisarna. Känns skönt, nu kan vi koncentrera oss på förberedelser helt och hållet.

Vi har festprogrammen kvar, och så ska vi gå igenom med våra föräldrar vad de ska göra. Annars är det mest bara att hämta klänningarna på måndag, det ska bli spännande!!

• Skogstigern

Bens wife: Jag satt och sydde vigselprogrammen igår och det blev ganska bra. Men hade inte tillräckligt bra spänning på tråden så ryggen blev ganska ful... Så jag fick åka till syaffären idag och köpa sidenband som jag ska limma över tråden.

Så testa med ett kort först så att du blir nöjd. Sedan är det bara att lägga kort efter kort i en enda söm, det var enklare än att sy och klippa ett i taget. Säg till om du behöver fler tips!

• Skogstigern

Ja, det är smart att vika häftena för att få en mittenmarkering att sy efter.

Nu har jag limmat sidenband på alla, testade flera olika sorters lim och kom fram till att limrollern funkar klart bäst! Skollimmet bubblade igenom bandet och RX-limmet färgar om bandet. Så nu sitter korten ihop 8 och 8 på långa band, jag limmade en lång sträng och satte sedan korten efter varann. Nu ska jag ta en kniv och dela dem!

Fast jag ser inte fram emot att göra samma sak om några dagar med festprogrammen... Jösses vad skönt det ska bli att få lägga två dagar på att resa till Lund och bara vara!!

• Skogstigern

Åh vad skönt det låter att ha festprogrammen klara! Jag är just klar med vigselprogrammen... Festprogrammen är kvar på sambons bord, jag har bestämt mig för att inte lägga mig i. Men det kommer att bli körigt nästa vecka...

Suss gott!!

• Skogstigern

Grattis Cinderella!!! Hoppas att er dag var helt underbar!

När du orkar får du berätta och komma med en massa tips till oss som har några dagar kvar.

Kram Anna

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!