Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Nej, vi hade tur och lyckades fånga henne tillsammans. Barnen kom upp ur sängarna storgråtandes, de var ju livrädda!

Kul att du gillar vårt tema! Har ni funderat något kring färger eller tema också?

• Skogstigern

Vad spännande med 1700-1800-tals-tema!

Vårt festprogram är nästan klart, vi har lite kvar att göra i det. Bordsplaceringen är också nästan klar. Vi har faktiskt ganska mycket som är "nästan" klart.

• Skogstigern

anjo_73: Har ni något annat färgtema som kan hjälpa dig bestämma färg på rosorna?

Vi har pratat med min kompis som är florist men inte bestämt närmare vad det blir i buketten, hon får överraska oss. Hon ska göra kransar till mig och barnen, corsages till m2b och bestman, minicorsages till våra pappor och buketten till mig och tärnan. Samt tre extra rosor till våra mammor, ska lämna dem när vi går in. Så det blir ganska mycket blommor för oss också.

• Skogstigern

Åh vad kul att ha köpt skor! Jag har två par här hemma, ett par gräsmatteskor och ett par pumps. Det finns ju massor med rött nu för tiden så det var inte svårt att hitta!

Nu har vi spikat bordsplaceringen också så jag ska börja göra placeringstavlan. Piffar ni till den på något sätt?

• Skogstigern

Usch vad segt BT går ikväll, jag rasar ur titt som tätt!

Vi ska ha eldsflammor (såklart) på bordstungorna och sedan ska jag skriva ut stolar på färgat papper och sätta alla namnen på. Sedan blir det lite ringar och annan foliedekor på bordskartan också, så att vi verkligen piffar till den lite!

Jag tänkte fästa stolarna på pappret med löstagbart lim, så kan jag flytta dem snabbt om det behövs.

• Skogstigern

Nu har jag handlat det sista till toakorgarna, och så ett jättehäftigt kantband som jag ska ha till tärnas sjal! Så nu har jag massor med material att jobba med, ska bara ta mig i kragen och börja fixa klart alla saker också...

Visst är det härligt väder idag? Till helgen ska det bli ännu varmare, det kanske blir lite träd som slår ut till vår bröllopstid!

• Skogstigern

Åhå, så det är dags för det nu?

Jag tror inte att det är dags för oss än, själv räknar jag inte med att bli hippad så jag känner mig förvånansvärt lugn! Vet när sambon ska ha dock, fast det vågar jag inte avslöja... *schh*

• Skogstigern

Huvva, det är nästan jobbigt att gå på helspänn sådär!

Vi ska träffa prästen på söndag så jag hoppas att jag inte blir hippad. Blir jag det får jag ta det lugnt med alkoholen!

• Skogstigern

Hur ser din dröm-hippa ut då?

• Skogstigern

Cinderella: Jag skulle vilja ha en lugn möhippa med spa-besök och massor av tid att prata över en god middag. Det är inte ofta man får chans att prata med sina kompisar längre, eftersom barnen alltid är med på ett eller annat sätt.

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!