******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!
Varför vill man bara ha referenser med chefsbefattning? Känns lite dumt tycker jag!
Har du ingen annan tidigare chef som du har jobbat med och som du litar mer på?
Varför vill man bara ha referenser med chefsbefattning? Känns lite dumt tycker jag!
Har du ingen annan tidigare chef som du har jobbat med och som du litar mer på?
Usch, nog är jobbet viktigt alltid. Hade jag haft en bra arbetsplats så hade jag inte varit utbränd idag. Gruppen var toppen, men kulturen i företaget riktigt dålig och stressande. Då hjälper det inte hur mycket gruppen än passar.
Hoppas att du hittar något annat, och att du kan lösa det med chefs-referenser på något sätt. Är inte din chef bra då så att du kan ta det via denne?
Cindey: Välkommen!
Håller med din känsla att det är många småsaker kvar att göra. Var gifter ni er?
Varför valde vi 5 maj... Det var en slump faktiskt!
Från början hade vi 2 juni, men i höstas fick vi veta att vår festlokal blivit bokad av ett annat par och att vår bokning inte existerade. Tur att man inte hade börjat planera så mycket... Så vi fick några nya datum på förslag och fastnade för 5 maj eftersom det är en egen helg utan släkt-födelsedagar eller kalenderhelger.
I efterhand har vi kommit på att vi blev tillsammans den 5 (december), att vi sov i vårt sovrum första gången den 5 (juli), att våra katter fyller den 5 (maj) och att det är ett bra datum att säga. Så nu är vi glada för den 5 maj!
Miss Sophie: Trevligt, Strängnäs är inte långt från mina hemtrakter. Det är vackert där! Välkommen hit!
Himmel: Välkommen du också!
Miss Sophie: Mina hemtrakter är lite söder om Strängnäs, omkring Gnesta. Det är inte många mil emellan om man åker rakt över skogen.
Jag är i samma sits som du ang klänningen, min är inte heller klar än. Anlitar du någon lokal sömmerska?
Kul att du ska ha en gul klänning, min blir gul/orange med röda inslag.
Jag sydde faktiskt min klänning till mitt förra bröllop, och det där med tårar och antal stygn besannades tyvärr. Så denna gång lejde jag bort sömningen!
Japp, det är vi det! Var plockade du upp det?
Ah, jag förstår! Ja, vi verkar vara ganska unika.
Jag har just jagat vår ena katt runt hela huset, hon hade fått en prasselpåses handtag runt midjan och sprang som en galning överallt! Inte lätt att natt barn då!
Vårt eld-tema har växt fram gradvis. Från början var tanken att bröllopsbuketten skulle gå i gul/orange/röd, sedan utökade vi med klänningen och de andra kläderna. Vi hittade ett transparent papper på Panduro som vi använder till alla trycksaker. Sedan så har vi ljusstakar som placeringskort till bordet, det är små värmeljusstakar med röda ljus i. I festprogrammet har vi skrivit om att vi vill att festen ska gå i värmens tecken, så vi plockar upp elden även där. Och så är alla smycken gjorda med swarovski-kristaller som heter Fire Opal, de skiftar i orange/rött.
På det hela taget känns eld-temat jättebra, jag älskar de färgerna och det blir lite annorlunda effekt på trycksaker och annat!