• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Perkan

Vi har köpt presenter till tärnan, mamma, syster mfl - alltså "tjejerna" i inredningsstuk, allt ifrån snygga glasvaser, ljusstakar m ljus etc från en inredningsaffär här i Stockholm som heter Village - de har grymt snygga saker!

Sedan har "killarna" fått, lite mera saker/prylar för deras hobbyintressen, en fick ett presentkort på Cykloteket m.m Sedan fick hans som filmar ett riktigt fint vin som jag vet att han uppskattar!

Åhhh vilket trist väder det är här! Men det har iofs gjort mig rätt lugn...

Var nu imorse på 4 olika ställen för att få ihop 240 st papper i RÄTT färg, storlek etc. Helt sanslöst! För ingen av affärnerna hade just 240 st så jag fick köpa på flera olika ställen för att få ihop det.... hihi jisses vad man håller på

Tråkigt med dödsfallen, hoppas att ni själva kan fokusera på "erat" just i helgen i varje fall!

Var i blombutiken och pratade igenom alla buketter, corsage m.m en andra gång och fick se blommorna de har beställt hem - det känns TOPPEN! Blir alldeles varm och glad inombords

• Miss Cykel

Äntligen är festprogrammen tryckta, vikta och häftade! Yippie!! :)

Alla presenter är inhandlade till de som hjälper oss. Köpte dem på Duka, Cervera respektive Village.

Jag känner igen det där med att handla papper på en massa olika håll! Folk måste ju tro att man är galen! ;)

Bordsplaceringen vågar jag inte skriva ut än för jag är rädd att någon hinner bli sjuk eller nåt än... Väntar till fredag tror jag.

Själv är jag nu JÄTTENERVÖS! Usch, jag vill inte vara det! :(

Nu ska jag iväg och färga fransar och bryn, samt hämta ut min Secret Box.

• MrsS

Miss Cykel:
    Jag beklagar dödsfallet. Hoppas att ni får ett underbart bröllop trots dåliga nyheter så nära. Hon kikar säkert lite på er.

Skönt för er brudar som har köpt presenter till alla som hjälper till. Det har inte jag gjort och jag vet inte vad jag ska köpa heller. Hinner inte leta utan jag får ta det efter bröllopet.
    Mamma och pappa sitter och viker och häftar festprogram ikväll. Imorgon ska jag och m2b köpa blommor och så ska jag färga håret och piffa till naglarna som redan pajat (gjorde dem igår grrr.)
    Massa kvar att göra här.
    Snart är det dags ladies!

• ogift Malin

Hallå alla blivande fruar!!

Nu är det bara torsdag och fredag kvar sedan blir vi gifta tjejer!!

Jag var å färgade fransar och bryn idag samt färgade håret hos frissan.

Ska nu sätta mig och rita bordsplaceringen på A2 papper. Det blir sena nätter nu. Festprogrammen är tryckta nu är det vikning och häftning kvar. PUH!!

"Perkan" och ni andra som köpt presenter till toastmaster mfl. Ca hur mycket köper ni för till varje person. Vad är rimligt?? Jag tycker det är jättesvårt, förslag önskas.....

• Miss Cykel

ogift Malin: Angående summor man köper för så varierar det nog. Vi vill inte överdriva det hela, utan ville mer köpa något som var lite speciellt än att köpa dyra saker. Presenterna ligger mellan 150 och 400 kr. Tror det blir bra. :)

Min m2b ska komma hem i natt, men nu är det gasläcka på Heathrow så de har inte lyft än. Blir galen! I värsta fall får jag väl leta upp en ny brudgum lite snabbt! ;)

Jag hämtade min secret box idag och bilderna var jättefina! Ser några gropar i låret på en bild, men annars var de helt ok! :)

Har nu fixat bordsplaceringskorten så kvar att göra är nog mest att fixa planscherna och att NJUTA av den här tiden. Om TRE dygn är vår tid här på BT över! I alla fall som ogifta!

Min "svärmor" och mamma diskuterade idag här hemma vad DE ska sysselsätta sig med efter bröllopet. Om de tycker att de ägnat mkt tid, vad har då JAG gjort? Haha, har ju inte gjort annat i flera veckor ju!

• A&R

Har nu fått festhäftet klar, så sambons nattlektyr är räddad. Det är han som får korrekturläsa det. Skriver ut det imorgon, liksom vigselprogrammet.
    Bordsplaceringen är klar, liksom placeringskorten.

Det blir massor med klippa, vika och häfta imorgon. Ska kopiera vårt korsord och fixa layouten på tipspromenaden imorgon, och... Jag ska hämta min klänning!!!
    Tror att nerverna kommer när klänningen väl är här, men jag hoppas kunna hålla dem i styr till söndag! Då behöver jag inte dem...

2 dagar kvar!!!

• jadam070707

Lycka till blivande brudar, snart fruar!
    Njut och ha roligt!
    Tänker på er på lördag! Om en vecka är det pirrigt för oss på 070707tråden

• Perkan

Ja helt otroligt - 2 dagar kvar!

Sedan i eftermiddags har jag och min väninna varit och skrivit ut alla vigselprogram, bröllopsprogram, bordplaceringeskort samt bordplaceringsskyltar på jobbet - åh jag är så nöjd! Hon är verkligen jätte duktig, så proffsigt men så är hon grafisk designer också Tog några timmar men vi hann rätt mycket ändå tycker jag, bra teamwork. Nu ska vi bara sätta ihop de med silvertrådar på olika sätt men vi är ett helt gäng som ska hjälpas åt imorgonem/kväll så det blir super!

Svärföräldrarna kom ikväll från Norge så nu börjar släkt och vänner anlända en efter en, så kul!

Imorgon = manikyr, pedikyr och fixa ögonbrynen, STOR-egodag - nice

Sedan måste man nästan fira med ett glas vin!

Apråpå presenterna så låg vi exakt som ovanstående mellan 150 kr - 400 kr lite beroende på vem och hur mycket de hjälpt till med!

Föresten åker fler än vi iväg på bröllopsresa ganska snart efter bröllopet eller? DET ska bli så otroligt skönt men jisses vad jag kommer sakna min lilla tjej då.... men det är en annan femma

Jaja så sitter man här halvett på natten, igen

Sussa gott.....

• Perkan

Glömde ju´ - Lycka till själv jadam070707!

• 30 juni 2007

Känner ni er stressade? Igår hann jag inte ens äta förrän kl 17 eller nåt, innan det hade jag bara druckit en kopp kaffe.

Min pappa är här från Sarajevo så jag måste försöka underhålla honom samtidigt som jag ska göra klart allting innan lördag. Vi har inte ens hunnit öva på dansen ännu....det är så mycket små saker kvar som måste fixas.

I början var jag så noggrann med alla detaljer men nu orkar jag knappt bry mig längre. Vill bara få det här bröllopet överstökat så att vi kan åka på vår bröllopsresa långt bort från all stress o alla krävande människor.

Så hemskt att känna så här tycker jag, hinner knappt bli nervös för vigseln.....

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!