• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Perkan

Tack för "stödet" Mest sömnbrist justnu som gör att jag inte har något tålamod. Ska försöka ta igen mig ikväll!

Ska bli såååååå skönt med semester, jobbar bara idag också!!! Tjoho!!!

Trevlig Midsommar!!!!!

• pruppa

nu känner jag bara att jag vill ge upp... gahh...
    för det första så har prästen fortfarande inte hört av sig, ringde pastoratet o fick hennes nr iallafall, o då säger hon på pasto. att om det regnar är vi inbokade i en annan kyrka än den vi tillhör, för vaktmästaren hade pratat med oss "o så ville vi göra"...NÄÄÄÄ skulle inte tro det.(får den kyrka vi vill vid dåligt väder nu) o så va vi upp skrivna på att hyra en lokal som jag avbokade redan i februari... NOLL KOLL!

sen fortsätter ring kaoset ytterligare,
    ringde till albrektsguld för att se om ringen kommit in som dom sagt, men nä..
    o tjejen kan inte äns hitta min bestälning i pärmen...gahhhh...
    hon som haft hand om mig skulle ringa under dagen så får vi se om jag är vigselring lös så här en vecka före bröllopet!

TREVLIG MIDSOMMAR TJEJER,
    NU DRAR JAG TILL SKÄRGÅRDEN O SEGLAR
    (I REGNET)

• pruppa

haha.. nu ringde dom, ringen finns för avhämtning!
    hoppas bara det är rätt ring nu!

• Miss Cykel

Tur att din ring finns klar för dig, pruppa! Hoppas verkligen att de har min ring klar på måndag - är lite nervös över det!

Min m2b jobbar väldigt mkt så jag har skött det mesta i bröllopsplanering. Han har ibland knystat att jag bestämmer allt, men själv gör han ingen direkt ansats att ta över. Han fick dock några ansvarsområden från början: bröllopsresan och bröllopstårtan. Eftersom han aldrig fick "tummen ur" så fick jag till slut boka detta också. Han var dock glad att han åtminstone fått bestämma menyn, efter att vi varit och provsmakat.

Nu till det roliga: JAG ÄNDRADE MENYN IDAG! :D Jag och vår toastmadame var på restaurangen i fredags och hittade då en ännu godare förrätt och varmrätt, så jag bytte! Hahaha!! Så går det när man inte håller sig framme! ;)

• MrsS

Hallå tjejer.
    Jag har inte varit så aktiv i den här tråden men jag är också en 30 juni-brud, hoppas inte att det gör något att jag hoppar in i sista sekunden.
    Kollade på SMHI's sida nu men det går inte att se något om vädret än. Vi ska vara utomhus och har inga alternativ så vi måste ha sol.
    Ingen som har väderknän som kan berätta för mig hur det kommer att bli?

• Miss Cykel

Hej MrsS!

Jag har beställt lagom varmt väder och växlande molnighet, så jag hoppas vädergudarna hörsamma min önskan! :)

• MrsS

Miss Cykel:
    Låter bra! Jag tänker dock köpa ett paraply för om jag inte gör det så blir det väl regn. Någon som vet var man kan hitta genomskinliga paraplyer?

• MrsS

Miss Cykel:
    Vita paraplyer är jättefint men min kille är fotograf och insisterar på att vi ska ha ett genomskinligt för att det är lättare att ta snygga bilder med. (Fast jag tycker att vita är finare...)

Superfin klänning, jag har bara provat en enda "traditionell" brudklänning och den var jättelik den där. Min klänning ska en sömmerska sy upp och när jag var där i fredags hade hon inte börjat än så jag vet inte riktigt hur den kommer att bli. Min darling ska ha svart kostym och smal svart slips. Åh jag längtar så men vi har MASSOR kvar att göra.

• maria070630

Hej allihopa

Kan ni förstå att det närmar sig :)

Min klänning är en Nixa 7510, www.nixa.se
    där visas den i beige men min är vit.

På måndag ska mina festprogram trycks, har hämtat servetter idag ska träffa fotografen på måndag..spännande vecka.

Men vet ni vad jag är mest nervös över ??
    - att jag ska totalt storgåta bort hela bröllopet och se ut som en rödsvullen "jagvetinte vad" i ansiktet..

Vad gör man ??

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!