• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Miss Cykel

U+M: Håller med. Är inte heller nervös för att gifta mig, men för att stå i rampljuset inför 100 pers en hel dag! :)

Tänkt att vi är PÅ TUR nu! Haha, tycker jag har hängt här på BT så många veckor och bara väntat och väntat! Nu är väntan snart över!!!

Angående fotografering i regn: Även om det går att få fina bilder så skulle jag helst inte vilja se ut som en dränkt katt när jag går in i kyrkan!! ;)

• pruppa

*gahaaa*
    va irri jag är på vår präst!
    hon har ju inte hört av sig o igår fick jag inte tag på henne men i morse...¨
    o va säger hon om att hon inte hört av sig, jo "hon är inte i tjänst än, hon börjar tillhelgen"
    ursäckta????
    ska träffas i morgon em, har klämt in henne, man har ju inte nåt annat att göra så här sista veckan!

• U+M

Okej. Nu är det kört. Jag har officiellt gått in i bröllopsnervträsket. Mitt jobb går inte framåt, min puls är hög, koncentrationsförmågan låg... GAAHHH! Man är ju inte nervös för något särskilt, men kroppen har kopplat på alla nerver samtidigt!

• hemligt, HA

Bröllopsnervträsket är det då man inte sover hela nätter, vaknar sen kan man inte somna om pga huvudet går på högvarv. Man är lite lätt illamående hela tiden, och magen man önskade var platt står som en spärrballong och magkatarren kommer krypande. Att ha en tanke i huvudet är omöjligt det är rena virvelvinden där inne.
    Jag ha fått börja ha ett A4 block och skriva ner allt i som jag kommer på.Inget funkar.
    Frissan som ska fixa håret, ligger i 40 graders feber, Hoppas hon repar sig. Hon skulle ha klippt mina pojkar idag. Dom höll jag på och glömma bort totalt. Men börjar få lite grepp om vad dom behöver.
    Sen måste jag packa oxå. Vi åker ju iväg direkt efter middagen. Vilket har inneburit en himla massa jobb med bilar hit och dit. Jag hade grepp, nu är det kaos (ivarje fall i huvudet).
    Mardrömmar om klänningen, den blir inte smickrande med en svullen mage. Känns som jag lagt på mig 3-4 kilon runt magen. Samlar en himla massa vatten i kroppen oxå. Funderar på att sticka iväg och fixa en klänning i reserv om jag inte lyckas driva ut allt vatten ut kroppen. Ahhh, jag trodde inte jag skulle oja mig så här.
    Vad är vattendrivande med snabb effekt?

• Miss Cykel

Känner igen det där med nervositet, illamående och allt annat. Dessutom känner jag efter så det känns i princip som att jag håller på att få halsfluss också! Får skärpa mig lite och försöka ta djupa andetag. Lite svårt bara.

Idag har jag iaf hämtat klänningen och tryckt upp festprogrammen. Nu ska de "bara" vikas och häftas ihop. Dessvärre var visst häftapparaten för kort, så jag får använda fantasin. En längre häftapparat kostade 650 kr...

Ett till avhopp från vår gästlista fick vi idag, plus att en som tackat nej nu antagligen ska komma. Ett himla ändrande i bordsplaceringen blir det!!!

Imorgon ska jag hämta ut min Secret Box. Det ska bli väldigt spännande! :) Sen på kvällen ska jag hämta min m2b på Arlanda. Det ska också bli spännande! ;)

Nej, tjejer, se till att ta djupa andetag och försök tänka på något annat. Slappna av ikväll med lite Allsång på Skansen och Morden i Midsummer!! Tänk - om 4 dygn är vi alla fruar och sen är det ingen som kommer att komma ihåg om allt matchade, om festprogrammen var häftade i fel hörn eller om maten var lite bränd. Huvudsaken är att vi har ROLIGT!! :)

• hemligt, HA

Jaa, morden kommer ikväll. Ska fixa lite med mina gästgåvor då.
    Inga tips ang vatten i kroppen?

• Miss Cykel

Tyvärr vet jag ingenting om det där med vatten ur kroppen. Hoppas att du hittar något som funkar!

Nu ska jag gå och vika 100 festprogram. Jättekul...

• mrsfiffin

Gifter mig också på lördag... men är hur lugn som helst. Skriver inte detta för att irritera er andra utan för att jag hoppas att det smittar av sig. :) Visserligen är det en del att göra, men vad sjutton... hur fel kan det bli! Det är ju som sagt vår bröllopsdag oavsett väder, vatten i kroppen, nervositet m.m. Så jag skippar nervositeten tills vidare. Jag tänker bli nervös på lördag.

• Miss Cykel

torulf: Låter som en skön inställning! Var gifter ni er någonstans?

• mrsfiffin

Vi åker upp till Garpenbergs Herrgård utanför Hedemora/Avesta (kommer från Sthlm). Har landställe där och det är så himla fint!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!