• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Soon to be ... Mrs C

kom just hem. har gjort fest programmet. det blev så himla fint, trodde inte vi var så duktiga. 12 timmar tog det.. puh..
    inte lång tid kvar nu.
    är inte alls nervös ännu men det kommer nog...

• Marsuinna

Igårkväll gjorde jag klart festprogrammen SÅÅÅ skönt!!

Ja, så nu är jag nog ganska redo Ska stämma av igen med cateringfirman på tisdag så allt är som det ska där.

På torsdag ska jag göra naglar och få fina fötter. På fredag blir det dukning och lite annat som att lämna in klänningen i stan och hämta upp mannens kläder.
    Sen på lördag smäller det

Och jo, jag är nog lite nervös

• Perkan

Jag ska också göra mina naglar fina samt få pedikyr för fötterna på torsdag

Samt lämna in allt från skor, klänning m.m hos min frisör, som även hjälper mig att klä mig, redan på fredagen för jag ska vara där kl 8.30 på lördagsmorgonen och då är det ju lätt att man glömt nåt - morgontrött, förvirrad & säkert helt stirrig!

Edsbybrud - Jag har köpt mintgodisar (som är platta fyllda med lite choklad och med mintöverdrag) Min b2b tycker att "nätpåsarna" med silverkant på och sidenband i rosa som det står våra namn på ena sidan när man snör åt och datum på andra sidan tycker det var lite "too much"
    först när han såg dom men sedan nu när han sett dom igen tyckte dom var super fina! Blir ju lite som en dekoration vid borden också.... och om det blir en lång middag så kan det ju vara gott att ta en bit eller två emellan, fräsch med mint också.... jag har varit på ett bröllop som hade det och tyckte det var en kanon idé så jag snodde den idén

Vårt festprogram är klart, ska bara tryckas (på onsdag) och sedan vikas / snöras som lär ta tid
    (!!!) så vi vet vad vi ska göra på onsdag- & torsdagkväll när barnen sover! Har liiite panik med det men b2b syster kommer redan imorgon så hon ska få vara massa barnvakt och hjälpa oss att pyssla med det!

I em/kväll ska vi ha barnvakt, bara gå ut och käka och ta en bio - måste få lite paus och bara va! Men förutsättningarna kunde varit bättre då både jag och min b2b har blivit förkylda och känner oss lite krassliga.....

Fin gest med att stanna upp och ge blommor till mamma/svärmor!!!

Men men livet leker - nu är det ju inte ens en vecka kvar!!

• MrsS

15 grader och regn på fredag natt och det är så långt prognosen på SMHI visar. Fan fan fan!

• Miss Cykel

MrsS: Ånej! I hela landet????!!!!! Grrr...

Nu är jag hemma igen efter en helg i spöregn på Västkusten. Hoppas ni alla hade en bra midsommar.

Nu börjar det ju VERKLIGEN närma sig. Jag drömde om bröllopsdagen i natt - alla möjliga konstiga saker. Jag antar att man får leva med dessa drömmar fram till lördag nu... Allt från att klänningen är trasig till att man har magsjukan. Hm, hoppas att de inte blir sanna bara.

Idag ska jag - förhoppningsvis - hämta ringen! Jag blir galen om den inte är klar!!

Ska alldeles strax maila festprogrammet till tryckeriet också. Nu är det fullt upp!!

Undrar om det är något stort och viktigt man totalt glömt bort?

• MrsS

Jag ska se och prova min klänning för första gången idag. Mycket nervöst!
    Vi har så otroligt mycket kvar att göra. Vi kommer att få vara uppe till 3 varje natt och ändå gå upp 8. Kommer att vara helt döda på lördag. Jag kanske skulle slita mig från BT en stund och börja skriva inköpslistor eller nått.

• MrsS

Miss Cykel: Nej inte hela landet, det ser finare ut i söder om det är någon tröst. Uppehåll där iaf.

• Marsuinna

Japp, det blev som jag befarade... Lillflickan har ftt vattkoppor.... Så, ja, blir hon inte snart bättre så får jag inga näbbar Så typiskt!!!! Varför just nu???!!

Hoppas verkligen inte det blir regn också! Det räcker med en otursgrej eller hur?! Nä, fram för soligt och fint väder *håller tummarna* i hela landet

Idag när m2b kommer hem ska jag hämta vigselringen!! Hoppas verkligen den nu stämmer överrens med min bild i huvudet

• A&R

Det känns äntligen som om vi börjar få koll på läget nu! Äntligen! Sambon började sin semester idag, och det har underlättat. Ska till festlokalen imorgon och mäta för att se hur vi ska kunna duka. Har några olika förslag, men vi måste se att det fungerar i lokalen.
    Har fått frågan om nervositet många gånger idag, men faktiskt är det lugnt på den fronten än så länge.
    Smickrade en kompis igår när jag bad honom ta hand om mig på lördag, för han är en av de enda jag känner som kan hålla mig lugn och mina nerver på rätt ställe. För då lär nerverna vara på utsidan av kroppen istället...

• maria070630

Festprogrammen klara !!! Känns som om jag har läget under kontroll. Har pratat med fotografen idag..JAG VILL HA UPPEHÅLL !!! ska ta bilderna utomhus.

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!