• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • A&R

Min klänning är också en Nixa, men modell 393. Den är i ivory med broderierna i dark ivory. www.nixa.se

Denna veckan har varit hektisk: tisdag var det möte med prästen igen, idag har vi träffat organisten, på söndag träffar vi fotografen...
    Ovanpå detta klurar jag fortfarande på fetshäfte och vigselprogram. Känner mig faktiskt inte stressad över att det inte är klart än, men det kanske kommer.

• Miss Cykel

Ja, ni! Passa på att njuta av sista helgen som "fröknar"! Nu sticker jag till Västkusten, när jag kommer hem är det läskigt nära till våra bröllop! :)

Trevlig midsommar allihopa!!!!

• Perkan

Skönt att det löste sig med ringar m.m Pruppa - inte kul när det är så nära inpå, lätt att man kan bli en bridezilla!!!

maria070630 - Känner som du! Tänk om jag själv står där och gråter och gråter... sminket! fotograferingen! Jag är väldigt känslig just i kyrkor... Så står man där och är den enda i kyrkan som lipar! Nej så blir det nog inte, men jag har också tänkt tanken!

Jag är även nervös över själva vigselakten, den gick vi igenom och övade på för 1 månad sedan och just nu känns det som jag har en STOR minneslucka angående detta!!!

Nej nu är det midsommmar-firande som gäller ute i Skärgården och koppla bort nästa helgs evenmang och bara njuuuta!

Trevlig Midsommar!!!!!!!

• Edsbybrud

Jaha nu har man vaknat tidigt och ligger o funderar. Lika bra att kliva upp....

Just nu funderar jag på bordsplaceringen som har ballat ur lite eftersom en av mina bästa kompisar har fått barn i går. Tvillingar dessutom varav en vägde 1250 och måste därmed tacka nej. Skulle inte ha förren 7 augusti så hon lovade tidigare att knipa... Sen har en person till ev tackat nej beroende på hur han mår efter ett sjukhusbesök på fredagen. Giltiga anledningar helt klart men då hamnar ju människor bredvid varandra som inte blir så bra. Tror jag lägger det där på hyllan till torsdag kväll och gör om det hela då. Ska ju inte trycka programmen fören på fredag.... *suck*

En till sak jag kom på nu på morgonen var det här med drinkar i baren. Ska ju ha en bar med drinkar till självkostnadspris. Har ett ganska litet utbud av sorter, men vad sjutton ska man blanda till av detta? Vi har en bartender men vi måste nog skriva i hop en lista på vanliga drinkar. Har ni några förslag?

Välkomstdrinken är en till sak jag legat och funderat över..... Hur mycket blandar man till? Har kollat att det är ca 80 pers som dricker alkohol (tror jag... ) och det går ca 1 dl i varje champangeglas. Hur mycket dricker folk som välkomstdrink? Backar man på sånt? Kanske beror på vädret?

Det är också en av sakerna jag funderat på.... Vädret.... vad sjutton blir det för väder. Blir det varmt kommer det att gå mängder med dricka. Blir det kallt, regnigt och ruggigt går det åt varma drycker eller?

Ja ni snacka om att man kan grubbla sig tokig på vissa småsaker.... Är det någon som känner igen sig?

Nej nu ska jag gå ut i solen innan det är dax att börja midsommarfirandet på allvar! Kram på er!!

• maria070630

Edsbybrud

Ut i solen, suck lyckos dig här blåser och regnar det..

Vi är väl några stycken som får hålla tummarna för fint väder / uppehåll och inge blåst i hela landet nästa lördag ;)

Ha en bra midsommar :)

• Perkan

Om 1 vecka så har endel sagt "Ja" och för min egna del fotas innan vigseln kl 16 - igårkväll så hade jag så sjukt mycket fjärilar i magen - weiiiieeeee

• maria070630

Jag börjar också bli nervös, oj vad smågrejer det är att pyssla med denna vecka.
    Drömde inatt att jag spillde kaffe på klänningen strax innan vi skulle gå in i kyrkan..
    Vi har ialla fall enats om att presentöppningen blir på måndagen kl 18 hemma i vår trädgård så bjuder vi typ på en pastasallad..

• Perkan

Vi ska ha "bröllopsmingel" hemma hos oss dagen innan, dvs fredagen och det med lättare förtäring & dryck, denna tillställning har jag inte ens hunnit tänka eller planera ut ett dyft om!

Presentöppningen har vi dagen efter i samband med frukost/brunch på hotollet/konferensanläggningen som många stannar över natt på.

Sitter och knyter godis-nät-påsar med sidenband med våra namn och datum tryckta på.... tålamodet beprövas verkligen! Behövde en paus efter 10 st "bara" 70 kvar...

• Edsbybrud

Hoppas ni hade en bra midsommarafton. Här var det så bra som det kunde bli hela dagen. Inte ett moln så långt ögat kan se.....

Precis sån´t väder som jag vill ha nästa lördag. Bara att hålla tummarna för alla här då. Sol i hela landet vore bäst känns det som.

Perkan>>Vad för godis ska du lägga i dom? *nyfiken* Vi håller också på och funderar fram och tillbaka på det där om små påsar vid varje plats med något inuti, men har inte kommit på något bra. Skulle vara kul att hitta på något anorlunda.

Är det någon mer än jag här som tänker stanna upp i kyrkgången vid min mor och svärmor och ge dom en blomma ur brudbuketten? Jag läste det här i någon tråd och tyckte det var en fin och gullig gest så den tog jag fasta på. Blomsterhandeln ska lägga med två lösa rosor utanför buketten, så jag lätt kan ge dom.

Idag i övrigt har jag inte gjort något åt bröllopsplaneringen. Måste ha en vilodag i bland. I morgon ska jag nog fila lite på festprogrammet igen... Känns som det aldrig blir klar någon gång...

• maria070630

Jag ska inte stanna upp i kyrkogången, det är alldeles för känslosamt för mig...men en jättefin gest tycker jag. Imorgon ska mitt festprogram göras färdigt. Tillslut får man inse att det nog inte blir bättre än så ;)

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!