• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • hemligt, HA

Önskar att jag hamnar i det coolaläget igen. Vad jag vet att lördagen kommer ge mig är en underbar upplevelse, en fantastisk man (som jag just nu är irreterad på) och många skratt.
    Vägen dit just nu är lite hispig, fast jag tycker det är starkt att inse det faktumet själv!

• Te66an

Herregud, hur ska jag hinna llt som jag planerat denna vecka.
    Vår dotter fick 40 graders feber igår och hela dagen idag vill hon bara klänga på mig och vägrar äta eller dricka. Jag hinner ju ingenting. Stackars henne och stackars mig. Någon som vet hur man får en 1-åring att bli frisk jätte jätte snabbt, hojta gärna.

• hemligt, HA

Te66an,
    Se till att ta dom där pauserna som hon får lov och "klänga" läs en bok etc. Sen anser jag att febern behövs för att bli frisk. Ge henne febernedsättande när hon behöver det inte pga termometern visar feber, lita på dig själv. Nästa steg är massor av avslagen riktig cocacola, socker och salt balansen. som grädde på moset isglass dvs allt med vätska i.
    Ta stunderna att vara en mysig mamma som stoppar om sjuklingen vänligt och bestämt så går resten som ....
    Ps.livserfarenhet

• maria070630

Hej tjejer jag är nog också ganska cool, just nu. Inte stressade men nervös. Har gjort jättefina naglar idag, knappt att jag kan skriva med dem ..

• Perkan

Håller med ovanstående inlägg. Känner mig som en "bridezilla" and she is here to stay Nervös, lättirriterad, snurrar i huvudet mest hela tiden osv osv.

Har också en kinkig 2-åring som klänger runt benet och vill bara bli buren då hon är förkyld precis som jag och min blivande MEN här är det någon som bara tar fram alla POSITIVA tankar!!!

Gosh vad svårt det var att sova inatt, hur ska det bli på fredag exempelvis? Gaaaaaaah...

Våra bröllops- & vigselprogram trycks imorgon e.m -har lite lätt panik över det... för vi har bara imorgonkväll och sedan torsdagkväll på oss att vika, knyta och fixa dom då alla gästerna kommer hem till oss på fredagen för lite förkvällsmingel. Men nu är iaf väderprognosen positiv inför lördagen

OM 4 dagar smäller det!!!

Hoppas det löser sig med sjuka barn, vatten ur kroppen har jag heller tyvärr ingen lösning på!

• ogift Malin

Jag har oxå gjort mina naglar idag. Jag känner mig inte heller nervös. Vad ska man vara nervös över. Det ska vara att något inte blir som man tänkt då!!

Jag undrar om någon har förslag på vad man kan köpa i present till toastmaster och toastmadame?? Samt min vän som ska sjunga solosång i kyrkan??

Nu är det inte många dagar kvar. Imorgon ska jag fixa fransar och bryn samt till frissan för att färga och klippa...

• maria070630

Jag är inte nervös för festen och allt jag är nervös för att gå in i kyrkan - larvigt, men sant och att stå där framme och "prata"..trots att jag har ett arbete där jag är väldigt central..Men det känns så högtidligt och annorlunda.

Imorgon ska jag färga utväxt, plocka och färga bryn har jag gjort. Sonen ska klippas och alla barnens kläder strykas.

Sedan har vi ett kompis par som bor långt bort som ska bo i vårt hus så jag måste nog städa ;)

• maria070630

Föresten vatten ur kroppen , är inte kaffe vätskedrivande..drick kaffe i bastun.. mitt bästa tips !! Jag binder också vätska lätt inte så kul på bröllopsdagen. Min fasa - ringen går inte på :(

• Miss Cykel

Vi fick just veta att min m2b:s mormor dog för några timmar sedan. Det är jättetråkigt. Det var ju dessutom bara 2 veckor sen min morfar gick bort och bara 3 månader sen m2b:s morfar lämnade oss. :( Var ska detta sluta?

På ett år har det varit 5 begravningar och ett bröllop för oss. Men bröllop bryter ju sorg sägs det. Hoppas att det stämmer.

• A&R

Miss Cykel: Jag beklagar verkligen!

Är konstigt nog inte heller nervös, men det kan bero på att det finns så mycket att fortfarande fixa, så tiden finns inte att bli nervös på.
    Igår kraschade filen med våra placeringskort, så det var bara att börja om igen. *sucka* Men, men, det gick det också. Idag gäller det att bli klar med bordsplacering, gästpresentation och festhäftet. Har just nu tio dukar i tvättmaskinen inför lördag.
    Vad köper man för presenter till tärna och bestman? Tar tacksamt mot förslag!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!