• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • hemligt, HA

Mina program syr jag ihop med satinband. Jag är faktist kanonnöjd med hela resultatet av programen.
    Är nu helt klar (tror jag) med allt som inte kan göras innan dagen D. Nästa vecka är det semester hoppas jag får sola och bada lite samt träna hund, tiden skall finnas.
    Det jag oroar mig mest är dagen Ds tidsprogram jag blir dö stressad bara av att tänka på allt som ska klaffa. Här finns mina mardrömmar.

• Miss Cykel

Vi kommer ha "stående" A4-format på våra gästprogram. Dessa trycks upp och häftas ihop. Jag tänkte också sy ihop dem först, men med 100 häften så hindrade jag mig för jag är verkligen inte pysslig. Är lite avundsjuk på er/dem som är det!

Idag var jag hos fotografen och valde bilder till min Secret Box. Det blev 16 bilder som sätts i ett litet album. De var faktiskt riktigt fina! :) Jag är jätteglad att jag gjorde det!!

Nu ska jag ut och bättra på brännan. Vill helst att huden ska skilja sig i färg från klänningen! ;)

• Edsbybrud

För min del blir det också ett stående A4, men jag har bara traditionella saker i dagsläget. Skulle också vilja komma på något nytt och roligt.... Kommer ni på nå kan ni höra av er

Sen var det där med solbrännansom skulle ha bättrats på. Får se hur det blir i helgen? Den här veckan jobbar jag, men nästa vecka då ska jag bara njuta inför det som komma skall...

Börjar faktiskt bli riktigt nervös nu. Jag är mest nervös tror jag över att allt ska klaffa hela dagen. Att gästerna ska ha roligt och inte vilja åka hem bara dom kommer på vår fest. Ja ni undrar vad vi skrattar mest åt i det här forumet när allt är över...

• Bröllopstokiig

Perkan

Jag ville också ha med något som skiljer sig i vårt häfte och jag gjorde en sida som heter det här lärde vi oss på vår svensexa/ möhippor och så listade jag lite kul grejer typ ; de säljer inte fjolårets jul nr av fib. aktuellt på pressbyrån ( min m2b skulle gå dit och fråga..) , det är gratis att åka i rulltrappan på Nyckeln osv... sista punkten blev typ " .att vi har så många vänner som ställt upp och gjort dessa dagar fantastiskt roliga osv...

det tycker jag var roligt..

• A&R

Idag har jag haft min första semesterdag, och det har varit underbart! Slutade med att jag sovit på soffan ett tag i eftermiddag...
    Denna veckan känns det som det är möten varje kväll, och att mycket saker måste bli färdiga. Äntligen har sambon vaknat till i planeringen, men tycker att jag avanserar för mycket. Så trött jag blir på den kommentaren!

• ogift Malin

Ja, nu är det nära!

Jag känner mig inte direkt nervös ännu. Men vad har ni köpt åt era blivande män i morgongåva. Jag var inne på en secret box,men det är lite sent nu.....

• Perkan

Bra tips maria 070630!

Nervös och nervös, just nu är jag helt slut efter ha sovit så fruktansvärt dåligt de senaste 5 nätterna, med sena kvällar med bröllopsprogramet och tidiga mornar med en alltför morgonpigg liten 2-årig tjej gör att just nu får jag inte ihop tiden!!! Gaah... tänk om man hade gift sig innan man fick barn

Men som tur är jobbar vi båda två sista dagen imorgon innan SEMESTER!

Idag har jag varit hos frissan, klippt till luggen samt tonat håret - brun/choklad/guldigt eller nåt? Blev sååå fint *nöjd*

Vill inte jobba imorgon!!!

Sambo är iväg på konferens och jag har fått rätt mycket gjort, ska nog softa ner nu... tidigaste kvällen på läääänge!

• Perkan

Gaah... man kan ju bli helt "galen" på ens b2b ibland. Killen ringer efter lång middag/sittning från konferensen med några glas vin i kroppen och tycker jag verkar så stressad inför bröllopsdagen...

Ikväll har jag kommit på en massa smågrejer som skall fixas med och allt tar faktiskt tid!!!!!
    Exempelvis att bara gå till Guldsmeden för att putsa upp förlovningsringarna, ska till konditoriet igen, sedan ska jag fixa naglarna, fixa ögonbrynen, måste prata med kyrkan igen om bussen som ska ta gästerna till festlokalen om den kan få tillstånd, ska till blombutiken igen, köpa mer papper till programmen, hyra underkjolen, hämta brudgummens och bestmannens kläder m.m.m.m!!!!!!!!

Jaaa ni vet ju och förstår!!! Men INTE min kära b2b Jobba heltid, barn och planera/ordna allt med bröllopet är fasen i mig svårt ibland att få till, trots att man har haft lång tid på sig...

Förlåt för det långa ego-inlägget men behövde bara skriva av mig

• Miss Cykel

Perkan: Håller med - smågrejer ska man inte underskatta. Allt tar sin lilla tid.

Nu tar jag uppehåll från planerandet några dagar. Idag ska vi på morfars begravning och imorgon åker jag till Västkusten och möter upp min m2b som kommer dit från London. Vi ska fira midsommar där. Hörde att det ska vara "Mycket kraftigt regn och hårda vindar". Hm, jättemysigt!

På måndag kör jag igång igen med upptryckning av festprogrammen, hämta ringen, hämta klänningen osv osv.

I vårt festprogram har vi en rubrik "Visste du detta om oss" där vi skrivit lite knäppa och roliga vanor om oss. Vi ska också ha med en dikt som en barndomsvän till min m2b skrivit. Det blir personligt. :) (Han har dessutom forskat om just bröllopsdikter, så det verkar ju lovande!)

• Bröllopstokiig

Helt okej att skriva av sig tycker jag.... Man kan bli tokig i bland. Ååh just den där kommentaren med lite alkohol i sig. Älskling du behöver inte stressa upp dig... typ...

Jag har en m2b annars som stressar upp sig över småsaker som ska göras, och inför det här med bröllopet är han inte alls stressad tycker jag det verkar som. Litar antaglien på mig till 100%. Jag har lagt över mycket på värden, värdinnan och toastmadamen men det är en hel del att göra ändå som ni vet......

Han har iaf fått den fina uppgiften att skriva in alla namnen på gästerna och skriva en kort förklaring vilka gästerna är. Det har han lovat att göra... vi har sagt att vi inte orkar lägga någon energi på att skriva något roligt om allihopa. Sen har jag försökt få honom att sitta med i bland när jag klurat på festprogramet för att han ska fatta att det är en hel del att göra med det. Ska verkligen bli kul att se när han får till det där med namnen. Ska tryckas nästa fredag så det blir väl torsdag kväll....

Idag jobbar jag sista dagen.... *härligt* Det ska bli skönt att ägna sig på heltid åt bröllopet och även hinna slappna av och förbereda sig mentalt, kanske??

Igår åkte även min bonusson till sin mamma, så nu är det bara VI två fram till bröllopet. Min m2b ska hämta honom på bröllopsdagen för att klä honom och sig själv innan dom kommer och hämtar mig.

Nu börjar vi köra upplopsrakan snart tjejer... Trevlig midsommar!!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!