• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Smurfa Gbg

Edsbybrud Vilken järnkoll du har
    Har också tänkt ge min m2b en morgongåva, men är rädd att han inte har tänkt på att ge mig någon. Han kanske tycker det känns jobbigt om han får, men själv glömt att ge. Få fundera på saken lite till.
    Vad ska du ge? Om du vill berätta alltså

• Perkan

Jag har beställt morgongåvor till min b2b men inget jätte stort och dyrt utan ett visitkortsetui med graverat hans namn på samt en fickkniv med gravyr på.

Vad har ni andra köpt/tänkt köpa?

• A&R

Nu har vi äntligen fått tag i kantorn, och bokat tid med honom. Jag har slutprovning av klänningen på fredag, prästen ska vi träffa igen på tisdag, fotografen ringer på söndag för att boka tid för samtal om bilderna...

Så, ja, det går framåt, men ibland lite för långsamt!

Imorgon är det skolavslutning, och det ska bli jätteskönt!!! Tackar att jag orkat genom denna terminen... Jobbar sista dagen på tisdag eller onsdag nästa vecka. Sedan är det semester!

Och... elevernas möhippa gick bra. Vi förnedrade dem genom att vinna brännbollsmatchen. Det trodde jag aldrig!

• Edsbybrud

Smurfa Gbg>> Känns inte som jag har järnkoll alla gånger fast jag vill gärna ha det.... Nu har jag iaf lyckats skrivit in alla gäster och fått till bordsplaceringen med BT´s verktyg. Det är ju kanonbra att använda sig av.... Nu är det bara att skriva ut på ett stort (A2?) papper och sätta upp i foajen vid festlokalen. Men skriver inte ut det heller fören fredagen före för det hinner säkert ändra sig...

Kan nog inte skriva vad jag köpt åt min m2b i morgongåva här eftersom jag tror att han är här inne och läser ibland....
    Jag tror faktiskt att han köpt någonting åt mig också eftersom vi pratade om det där med morgongåva på tidigt stadium. Han läste då ganska snart att "det var vanligt att kvinnan numera också gav sin man en morgongåva" och det påpeka han en och annan gång för mig också, så jag inte skulle glömma bort det....

Miss Cykel är så nyfiken hur det gick för dig idag?

Nu ska jag krypa ner snart och säkert återigen drömma om denna stora dag och alla förberedelser... Fler som drömmer?

• Miss Cykel

Fotograferingen gick jättebra!! :) Fotografen var mycket professionell och det kändes inte läskigt trots att han var en man. Jag posade på lite olika sätt i mina underkläder och hoppas att det gick att få NÅGRA bra bilder iaf! ;) Jag kan verkligen rekommendera er att göra detta, det var en ny och annorlunda upplevelse!

Är det någon av er som har koll på om det finns någon riktigt bra och känd FISKrestaurang i Göteborg? (OT, jag vet) Det gör inget om den är dyr, bara den är JÄTTEBRA! :)

• hemligt, HA

Miss Cyckel, Fiskekrogen!!!

Nu börjar det kännas, fy jag byter efternamn om 15 dagar! Blandat, från ett långt ovanligt till ett kort lättstavat ovanligt. Trodde inte det skulle kännas så jobbigt som det gör just nu.

Annars börjar allt ta form, känner mig stressad för själva dagen. Vi fotar här hemma 7 mil från Göteborg. Många tänk om vi missar det eller det. Håller på att bli galen på logistiken. Hur vi ska ta oss ner till GBG, 5 personer, en kan köra men fixar inte GBG = uteslutet. Jag och M2B fortsätter själva sen och bilen kan knappast stå i centrala GBG i flera dagar. Mardrömmar för mindre.
    Mina naglar har jag varit mindre duktig med och försört helt (ogräs utan handskar) är hel nojjig över dessa. Har ej fått tag på hon som skulle bara "fixa lite" på en kvart eller så. Nu krävs flera timmar.

Jag börjar få Bröllopsnerver.

• Marsuinna

Hej på er!
    Igår var jag och provminkade mig! Blev jättebra och jag kände mig supernöjd! Så fint kan jag inte sminka mig själv Kändes bra att jag fick plocka smink för summan också så man fick lite att spara. Kändes ju trist igår att bara åka hem och tvätta bort....

Ja, men herregud det är bara två veckor kvar sen ni... Då står vi i varsina ställen i sverige och är brudar Visst är det häftigt??!!

Idag var jag och hämtade min klänning så nu hänger den här i garderoben (hoppas inte m2b blir för nyfiken och går och tjuvkikar )

Vigselprogrammen är klara! Så skönt! Hur gör ni med det förresten.. Gör ni flera utifall det kommer fler folk till kyrkan eller gör ni det antalet så det är till dom ni bjudit?

Nu börjar det dra ihop sig och göra festprogrammen klara också. Jag kommer nog printa ut alla denna vecka för även om det blir nån som är sjuk i sista stund orkar jag iallafall inte göra om hela bordsplaceringen iallafall. så det får bli som det blir.

Det jag känner mig lite orolig för nu är att min minsta tös ska få vattkoppor Stora tjejen har det nu och har haft i en vecka. Inkubationstiden ligger ju på 14-21 dar så har vi riktigt otur får lillskrutta det lagom till bröllopet och vi får inga söta små brudnäbbar

Nästa vecka ska jag färga håret och hämta ut min ring.

Midsommar känns lite som det kvittar iår! Har annat att se fram emot

• pruppa

min ring kaos har fortsatt idag.
    dom ringde från guldbutiken idag o sa att min ring kommit men att guldsmeden tagit ut ringen istället för in... suck!
    men att hon hade två i ½ storlek mindre än jag beställt, så jag skulle in o prova om ringen för att se om den skulle passa!
    väl där så tar hon fram en ring som inte är min, fast dom påstår det... dom har alltså skickat iväg fel ring!
    men min ring fans inne tyvärr i ½ storlek för stort men det skulle vi ordna sen, nu är den iväg skickad för gravering o den ska hämtas nästa vecka!
    vågar inte chansa på att få tag på rätt storlek för då har jag väl den inte före bröllopet. bestälde ju ringen för 2 måndader sen... suck suck!
    visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag körde med det första

gjorde provuppsättningen i går, kommer bli kanon, nu ska jag bara övningssminka mig o se fall man minns hur man gjorde!

• Miss Cykel

Marsuinna: Vi har 94 gäster men tryckte upp 130 vigselprogram. Jag har hört ganska många som gärna vill komma till kyrkan, så jag tog i ordentligt!! :D

I onsdags gjorde jag provsminkningen och blev himla snygg! ;) Eller i alla fall så snygg som man kan bli med mitt ansikte... Skulle inte kunnat göra det själv.

Ringen skulle jag hämta ut i veckan, men den hade de gjort för tjock och fick därmed "bakläxa". Vill att den ska ha samma höjd som förlovningsringen.

Mitt största projekt nu är fortfarande festprogrammet som jag hoppas kunna lämna på tryckning i början av veckan. Torsdag har vi begravning och sen åker vi till Västkusten och firar midsommar! Har inte varit där på säkert 15 år! Ska bli mysigt! Vi ska bo i Fiskebäckskil ifall nån känner till det! :)

• Perkan

Pruppa - är det sant? Vet inte om jag skulle kunna vara som du gällande ringen, och skratta åt det hela *starkt gjort* men iofs vad gör man? IDIOTER!

Marsuinna - jag trodde också det skulle komma vattkoppor på minstingen för ett par veckor sedan då stora tjejen hade det men minstingen fick aldrig det?!?! Så jag *håller tummarna* att hon klarar sig också! Nu när det är så nära inpå och allt, skulle ju vara lite trist!

Imorse blev min b2b kidnappad till sin svensexa, jag fick ett uppdrag av hans kompisar igår att skicka ut honom på nåt uppdrag som idag - lördagsmorgon kl 9.30( !!!) - så det fick bli en "mjölk, bröd och ost" variant
    Det gick klockrent! Kl 09.31 så gick han *nöjd*. Tydligen så drog dom av honom alla kläderna (!!!) och satte på honom en silverbaddräkt - stackars krake!!! (Tydligen så ska han få testa på simhopp - jisses!!! ) Han lär få skoj för det är underbara kompisar som ska med och de kan verkligen bjuda på sig själva utan att det blir "för mycket".

Jag fick åka på att jobba idag då min kollega ska vara med på hans svensexa och det fanns ingen annan som kunde joura på telefon. Så mormor får ta hand om vår lilltjej. Men det kan jag bjuda på, roligast om så många som möjligt kan vara med på "hans dag". Ska bara jobba 11-15 och det går ganska fort men som ni märker har jag inte jätte mycket att göra

Ha en trevlig dag i sommavädret!!!

Nu är det bara 2 VECKOR kvar, tänk just nu om 2 veckor sitter nog de flesta hos frissan och gör sig fina UNDERBART!!!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!