• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Miss Cykel

Jag håller med ovanstående - tiden rasar iväg jättefort!

Idag har vi fixat klart klädsel till pappa. *skönt*

Jag har också lämnat in plus hämtat ut vigselprogrammen, så nu ligger de tryckta och klara här hemma.

Imorgon ska jag och prova ringen, sen och slutprova klänningen och efter det att ha en detaljerad genomgång på restaurangen vi ska vara på. Det är mycket nu!!

Största projektet är väl annars att färdigställa festprogrammet och lämna det för tryckning.

Dessutom gick min morfar bort igår, så nu ska vi hinna med en begravning före bröllopet också... Som sagt, det är mycket nu!

• A&R

Miss Cykel: Jag beklagar verkligen!

Själv så ska jag till frisören idag för att klippa mig, och för konsultation inför håruppsättningen.
    Senare ikväll så ska vi träffa kvinnan som ska laga maten till middagen. Mycket nu!

Håller på med festprogrammet och bordsplaceringen, och det är mycket att tänka på.

Vad gör ni för att inte få en tråkig, stel middag? Vår toastmaster försöker lägga över mycket på oss, vilket jag itne tycker om. Tips på att det inte ska bli stelt?!?

• Smurfa Gbg

Har berättat tidigare i en tråd om en "helahavetstormar-lek" med 11 stola och 12 gäster , som för var och en som åkte ut fick berätta hur de kände brudparet samt fick ett uppdrag under kommande år t ex bjuda brudparet på kräftskiva eller pepparkaksbak.

Kan vara schysst att som brud (även brudgummen) avvika från middagen t ex toabesök m m så kvinliga (manliga då brudgummen går) gäster får gå fram o pussa på brudgummen (och även bruden ibland )

• Miss Cykel

Hur går det med er träning?? Nu går det lite segt, men det gäller att ge järnet nu i slutspurten!

Bara därför ska jag nu släpa mig iväg på ett 75-minuterspass med step up och styrka. *varmt*

• Smurfa Gbg

Träning???Vad är det???
    Nä, fy vad dåligt samvete jag får nu, men det är också väldigt berättigat. Borde också ut o träna.
    Ja, minsann, jag ska också ut o träna. Blir en powerwalk för mig.
    Tack Miss Cykel , jag behövde den "sparken där bak"

• pruppa

jag måste vara vansinig,
    har idag tackat nej till ett bidrag till bröllopet. nej till 5000:-, det är inte varje dag man tackar nej till den summan!
    svärmor vill promt ge oss det, men vi klarar oss utan dom pengarna o vi vet att dom faktiskt behöver pengarna mer själv.

har också tränat idag, käkmusklerna genom att äta bullar

• Te66an

Hade min hippa i lördags och fick klä ut mig inte alltför fin precis och så fick jag godishalsband runt halsen att sälja. Jag fick ihop 850:- och en flaska champagne som jag fick i utbyte mot 1 godis. Jag hade jättekul men väldigt varmt... Nu kan man sluta vara nervös för det och fortsätta med det sista planerandet.

• Perkan

Träna?!?!? Duktigt!!!
    Fast jag kör nu Cambridge-kuren de sista veckorna fast inte renkur för det pallar jag inte, så på vågen går det nedåt i varje fall

Kul med alla hippor! Jag slapp också göra pinsamma grejer, puh - inte min grej. Men bjöd rätt bra på mig själv på andra sätt.

Har varit hos floristen idag och jag känner att det blir sååå bra!!!
    Jag älskar Gebera, så jag ska ha cerisefärgade Gebera tillsammans med rosor och Kallor (heter de så?), vita ska de vara. Sedan ska det vara corsage till brudgumen och bestman och 2 st korgar med blommor i till våra två brudnäbbar. Sedan beställde jag även till min tärna men blev lite osäker nu när jag kom hem. För om hon ska hålla min brudbukett samt hålla/hjälpa brudtärnorna (2 år + 3,5 år) så kanske det inte finns en hand över till hennes egna tärnbukett?!?! Hur ska ni göra eller skulle gjort? Lite onödigt kanske?

Köpte skor till brudnäbbarna idag, tillslut - shit vilken tid jag lagt ner på att hitta några!!!

Nej nu är det dags att fixa till det sista med bordsplaceringen och börja med placeringskorten..... som jag ska embossa och fixa med KUL!

• Miss Cykel

Pust, nu är jag hemma från step up-passet. Det var jättekul men VÄLDIGT varmt! :)

Jag kom nyss på att det är mindre än 3 veckor tills vi är fruar! HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!! :D

• maria070630

håller med om hjääääälpet !!!!!!!!!

tiden går så fort just nu

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!