• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Perkan

Tack för tipset om smycke!
    Igår hämtade vi min vigselring - wow säger jag bara *nöjd*

Idag är det Stockholm Marathon och min b2b ska springa, fr.o.m imorgon så ska han minsann få ge 110% på bröllopet!!!
    Ska bli 30 grader idag, inte så avis på honom att springa 4,2 mil!!!

Ska bli kul att få höra om det blir några möhippor i helgen

• pruppa

hej tjejer!
    nu har jag hittat hit
    bättre sent än aldrig
    nu kan gubben andas ut, maten är beställd!
    o igår beställde gubben öl, whiskey o baileys från tyskland, en kompis skulle dit så han får ta med sig hem åt oss!
    vinet är redan inköpt!

vi har fortfarande inte hört nåt från prästen... hummm....

nu ska vi ut o segla återkommer i morgon
    trevlig helg!

• Miss Cykel

Igår blev jag kidnappad!! :D

Jag blev helt överraskad då vi åkte till min syster för att fira henne (hon fyllde år). När vi kom dit tog hon med mig ut på verandan och där hoppade några av mina kompisar fram!! Helt otippat!

Då fick jag 2 minuter på mig att byta om och att stoppa mina kläder i en väska. Sen hoppade vi in i bilar och åkte iväg mot okänt mål. Vi hämtade upp folk lite här och var.

Det enda jag fattat var att jag skulle sova över, eftersom jag såg att min linsvätska var nedpackad. :)

Vi hamnade på Gimo Herrgård i norra Uppland - en fantastisk herrgård!

Jag fick måla hur jag trodde att mitt liv ser ut om 10 år. Jag som hade bild som mitt sämsta ämne gjorde ingen direkt vacker tavla. Sen blev det bad i tunna med tillhörande alkoholhaltiga drycker - mysigt!

Därefter blev det lite fördrinkar i ett av sovrummen och sen fin middag. När middagen var genomförd fick jag genomgå diverse test och lekar. Min m2b hade dessutom svarat på frågor om mig och vårt förhållande, och jag fick besvara vad jag trodde att han svarat. :)

Jag hade verkligen JÄTTEROLIGT!!

Efter 4 timmars sömn var det dags för frukost... Åh, vad gulliga de var som fixat detta!

• maria070630

Jag blev ordagrant tagen på sängen i går morse. Vi halv nio tiden störtade ca 10 st glada tjejer in i vårt sovrum..gissa om jag blev förvånad. Då var det champagne frukost. Långbord på altanen i strålande sol -jättemysigt.

Så fick jag en packlista och så bar det iväg..mot okänt mål. När vi närmade oss Nyköping fick jag öonbindel på och jag antar att vi körde typ 8 varv i varje rondell ;)

När bilen stannade och jag fick kliva ur ledde de in mig i eytt hus och tog av bindeln.Vi var i ett stall..

Följande timmar var det hästskötsel och en ridlektion (de vet att jag är skrajsen för häster..)alla red oh vi hade det jättekul.

Sedan var det ombyte På med värsta Susanne Lanerfeldt utstyrseln och ner på stan.kände mig något obekväm i dessa kläder men det rådde snart lite alkohol bot på.
    På stan skulle jag utföra diverse uppdrag i olika affärer där mitt pris fanns att hämta i kassan och skulle dokumenteras. Alla mina väner hade lika tröjor som de tryckt upp med texten Marias möhippa och en bild på mig..
    Hur kul som helst !!!!

Sedan var det picknick och spela in en skiva "värsta schlagern"..'
    Efter det var det relax med dusch och bastu..och på med de kläder som jag fåt i pris under dagen, mina egna jeans en maria tröja, mössa, slöja skidglasögon och moonboots.

Sen var det middag och party..vid elva tiden kom en suprfin bil och hämtade mig och jag fick åka ett cruising varv i en öppen bil.

Sen festade vi tills vi inte orka mer..En underbart rolig dag..Helt perfekt och jättebra ordndad..Lite trött idag ;)

• Edsbybrud

Jaha vad kul att läsa att det var fler som blev tagen i går. Själv är jag oerhört seg idag. Har legat i skuggan och flämtat mest hela dagen... men kul varé Jag kände ju på mig det trots att vi hade ett dop på dagen och sen ett 40-års kalas på kvällen. Fanns ju inte så många helger kvar än denna.....
    Dom kom och hämtade mig strax efter dopfikat med hela min m2bs släkt. Dom var 6 stycken utklädda till spöken så det vart lite ramaskri från barnen när dom kom travandes ur skogen. När jag lyckats komma på vilka dom var bar det av mot okända mål. Vi stannade på vägen och åt en sen lunch i det gröna efter vägen. Champange och grejer... Jättemysigt! Sen efter en timmes åkning hamna vi på en Relax o SPA anläggning som var hur mysig som helst. Mycket ljus, cider, frukt och godis där inne. Jag fick ansiktsbehandling och vi badade bubbelbad och ångbasta m.m. Dom klädde upp mig i en fin plisserad kjol och en gräslig blus. Sminka sig fick man inte heller göra själv en dag som denna. Senare vart det iaf en jättegod middag på en uteservering i solen. Där vart vi kvar och lyssnade på ett kanonbra coverband. Jag vart ju givetvis uppropad på scenen och fick upp och sjunga..... Det var väl det enda pinsamma som hände och till råga på allt så finns det på video.... Kom hem i natt någon gång och hittade min m2b sittande utanför sovande i våra trädgårdsmöbler. Han hade varit på svensexa och han hade ingen nyckel. Killarna hade hämtat honom också på dopet strax efter mig. Det hade jag ingen aning om.... Stupade i säng båda två efter en kanondag! Tänk vilka underbara vänner man har

Nu känns det som det är läggdags snart igen... Är så trött idag! God Natt

• maria070630

Jag fick precis som du sjunga på scenen...oops !! Inte min starka sida. Men det gäller att bjuda på sig själv ;)

• A&R

Efter att ha läst vad ni fått göra, tackar jag mina arbetskamrater för deras möhippa helt utan pinsamheter! De vet att jag inte gillar sådant...
    Hoppas ni haft det bra tjejer!!!

• lusitanobrud

Jag har inte tillhort den har traden men gifter mig ocksa den 30 juni i Portugal. Hoppas att jag inte har glomt nagot med planeringen, men borjar kannas lite nervost nu, men verkligen roligt!

• soon to be  fruN

hej

Håller på att fixa med festprogrammet och beskrivningar om gästerna, ska ni andra ha beskrivningar om gästerna? det e ganska mycket jobb har vi kommit på men ska väl ha det ändå tror jag. Vad har ni mer kvar att göra fick en hel del fixat i helgen men e rädd att man glömmer nåt?! Mycket att kolla upp med fest stället och dubbel kolla hundra saker, tänk mindre än 3 veckor nu 2 helger var av en e midsommar så det innebär en helg när man kommer ha tid att fixa på, tiden går fort!

• hemligt, HA

Svettas över bordsplacering, konstigt att det ska vara så svårt trots att det bara är 32 stycken. Det blir en hel del att ta hänsyn till. Kommer ha en kort, kort beskrivning om gästerna typ, stickande körsångare, tågpendlande hobbyryttare.
    Sen har veckan varit lite upp och ner. Frissan ringde och sa att hon hade dubbelbokat (Jag bokade i februari! Jag lyckades lösa det hela men inga fler såna här överraskningar.
    Plats för fotograferingen är hittad.
    Mannens kläder klara.
    Resturangen är besökt och där är planering inkl vin val gjort.
    Har lyckats bestämma mig ang blommor.
    Ringen blev äntligen klar och är på gravering. Det kommer stå datum och Ad extremum, vilket är passande efter 18 års fölovning.
    Det känns greppbart nu men tiden går fort.

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!