• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Brud!

Själv har jag fått två stycken toppen-möhippor vid det här laget! Kanondagar båda två men nu hoppas jag att det inte blir nån mer för jag känner mig lite slut.

Jag har inte ens börjat med fest o vigsel program. Känns som att det hänger lite över mig.....

• Perkan

Vi fick också öva... men hur mycket kommer man ihåg en månad senare?!?!

Vi har inte heller börjat med fest o vigsel program....

• Miss Cykel

Vi har gjort en liten "light"-övning vid påsk och ska dit igen den 28 juni för att få veta hur tärnan och marskalken ska gå och stå också.

Idag har jag slutprovat klänningen, så nu ska hon sy in den lite så jag kan hämta den den 25 juni.

Vi har också varit och detaljplanerat på restaurangen så det känns jättebra! Nu är det festprogrammet som är nästa stora grej som måste bli klart snart...

• A&R

Vi vet fortfarande inte om vår solist kan ställa upp, eftersom han är förkyld. Jag hoppas att ha kan eftersom det är en av mina bästa vänner!

Har nu packat för min andra möhippa nu. Mina elever har hela tiden sagt sedan de fått reda på att vi skulle gifta oss att de ville hålla möhippa för mig. Så... imorgon är det den årliga förnedringen, dvs personalen mot 6:an i brännboll. Jag kommer att vara brudklädd, och sedan får vi se vad de hittar på!

• A&R

Jo, förresten... Idag har jag beställt blommor till kyrkan och festlokalen, och bokat tid för sminkning. Det hade jag itne haft någon tanke på innan... *ler* Märks hur mycket sådant jag sysslar med!

• Smurfa Gbg

Oj, vad ni betar av massa saker att göra. Själv känns det som om vi står helt stilla nu. Har flera saker att göra, men vet inte vad jag ska börja med, det har låst sig liksom. Jag har just kommit hem efter en överaskningsmiddag med kollegorna, efter personalmötet ikväll. Kanonkul, men kvällarna bara försvinner liksom. Min m2b gick till jobbet kl 7 i morse och kommer nog inte än på en timma om jag känner honom. Han har grymt mycket nu. Han forskar och håller just på med en massa laborationer och prover som han måste passa tider på. Typiskt just nu. Eftersom vi flyttar veckan efter bröllopet är det mycket med det också. Bredvid mig ligger 49 flyttlådor som jag inte börjat fylla än
    Vill igentligen inte klaga för allt är ju otroligt roligt, önskar bara att det funnits mer tid så man kunde njuta av allt som händer lite mer

• Miss Cykel

Usch, nu är jag verkligen nervös. Strax ska jag åka till frisören och sen göra en provsminkning. Efter det bär det av till Sätra Brunn för Secret Box-fotografering!!! HJÄLP!!! Kom på nu att det nog hade varit lättare med en kvinnlig fotograf... ;) Men men, för sent nu!

• Smurfa Gbg

Ja, lycka till Miss Cykel. Ska bli spännande att höra om fotograferingen

• Bröllopstokiig

Det där låter verkligen jobbigt med en flytt mitt upp i allt, men kul precis som du säger och det är väl det som får dig att fortsätta. Jag har lagt allt runt omkring på is. Känns inte som jag har lust med någonting annat än bröllop just nu. Känns som man "äter, sover och skiter bröllop" just nu... Övriga livet får vi väl ta tag i efter den 30:e....

I går så hämtade vi ringen och den vart kanonfin. Senare passade jag även på att gå tillbaka till guldsmeden och köpa en morgongåva till min m2b. Är det någon mer som köpt morgongåva eller vill ni bara ha en morgongåva?

Min m2b var även i går och slutprovade sin frack. Den var perfekt så nu är det bara att åka dit och klä på sig den 30:e sa han, och han lät nöjd, så då är en börda borta från mina axlar. Tänk att jag har så svårt att lägga över saker på andra och lite på att det blir gjort..... Fler som känner som jag?

Senare så satte vi oss vid köksbordet och spred ut små lappar med 104 namn på och fick efter många om och men till våran bordspacering. Det var inte bara det kom jag på.... Drömde sen om den i natt....

Vigselprogramet och Festprogrammet är så gott som klart nu, men ska inte tryckas fören på fredagen före i varje fall.

Ska till blomsterhandeln och göra den slutliga beställningen av brudbuketten någon dag till veckan.

I helgen blir det slutprovning av min klänning hos sömmerskan. Samt en träff med alla inblandade för att prata i hop oss ordentligt så att allt flyter på under dagen.

Jaha var det nå mer tro? Usch vad hispig jag är samtidigt som jag är kanonlugn och tycker att jag har koll på det mesta... Det här ska verkligen bli kul tjejer!! )

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!