• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Perkan

Glömde en sak! Jag gjorde klart vigselprogramet igår - *skönt* och började på bröllopsprogrammet. Har ni med några sånger? Vilka i så fall? Är lite velig... brukar man verkligen sjunga på en bröllopsmiddag eller är det mer som "utfyllnad"?

• maria070630

Hej tjejer !!

Min blivande har svensexa idag...har inte hört ett ljud men jag hoppas han har kul och att det inte blir för "blött"...

Nu har jag semester två veckor innan och jag hoppas kunna få det mesta fixat..tänkte trycka festprogrammen på tisdag.

Var på hemtex idag och de hade 50% på allt, ett tips om någon saknar dekorations grejer. Vi har bla grönt i färgtemat och det fanns mycket fint att använda..

Nu ska jag på 35 års fest..:)

• Miss Cykel

Jag måste bara få VARNA er alla som funderat på att boka transport via www.bfm.nu/.

Våra föräldrar bokade en bil genom dem för flera månader sedan till vårt bröllop som är om 2 veckor (30/6). Härom dagen mailade min blivande svärmor till killen med bilen igen, bara för att kolla så att allt stod rätt till. De hade redan bestämt datum, tid och plats, men hon ville bara vara säkert på att allt var som det ska.

Det var det INTE. Bilen var trasig sedan flera veckor tillbaks, men han hade inte lagt manken till att meddela oss.

Min stackars svärmor fick därför börja ringa runt till andra firmor som hyr ut bilar för att försöka hitta en ny bil. ALLA hon ringde till sa att det är MASSOR av folk som ringer med panik i halsen i sista minuten för att de fått återbud från bilar genom bfm.

Eftersom dessa privata bilförare tydligen får betalt svart så kan de närsomhelst dra sig ur körningen om de får mer betalt från någon annan eller helt enkelt tycker att det var för långt att åka etc.

FY FAAAN!!! Snacka om dålig stil!!

Som sagt, ville bara VARNA er alla!!

• pruppa

ja i går blev vi hipp/sexade!
    på våran 1 åriga förlovningsdag!
    o det kunde inte bivit bättre, jag förstår inte alls grejen med att springa runt o sälja kyssar i nån fånig utstyrsel o det hade dom ju tagit fasta på så det slapp vi.
    Då vi o tre av våra närmsta vänner har riktigt små barn som man inte gärna lämnar ifrån sig o dom andra vännerna har också har barn, fast något större, så hade vi en mys dag med grillning o femkamp hemma hos ett par av vännerna o alla barnen va med!
    meningen va att vi skulle komma dit o bli överaskade av alla men då vi alltid är ute i god tid så kom vi sammtidigt som alla andra fast vi förstod ju vad som va på gång!
    jag o gubben fick måla en varsin tavla där vi skulle måla va vi betyder o vem vi är för varann, typ... jätte kul grej med gud så svårt!
    får väl se varandras tavlor på bröllopet kan jag tänka.
    kul med tanke på att alla våra gäster gemensamt ska få måla en tavla åt oss på bröllopet, blir många fina konstvek här hemma sen

• Soon to be ... Mrs C

har lagt detta i en tråd men den passar nog bättre här i 30 juni tråden som är vår dag.

kl 09 00 hör jag hur motorcykeln stannar utanför vårt hus. jaha då var det dags. fick 10 min på mig att klä på mig en våtdräckt och packa en väska med finkläder. sen bar det i väg. 25 mc färd ner till sjön. där fick jag en lapp av föraren. jag skulle ta mig över sjön i en lite gummibåt. som åror fick jag två bandyklubbor. det var ganska jobbigt men jag fick in snitsen.. efter 10 minuter kom det två stora båtar. dem var fyllda med 20 av mina kompisar och lite nära släktingar. jag fick champange och jordgubbar. sen fick jag åka på en stor dyna efter båten, skit kul men läskigt.
    picnic och 5 kamp i parken följde. sen fick jag duscha och fick en sminkning av ett proffs. jag har nog aldrig varit så snygg. efter det kom en fotograf och fotade mig,, ska få ett album sen. middag och lekar följde. utgång med dans..
    en helt underbar dag. vilka fina vänner man har. jag e lycklig i dag och öm i hela kroppen..
    om två veckor e det dags...
    :) :) :) :)

• Edsbybrud

Jaha nu är det 2 veckor kvar tills allt är över.... Den stora dagen som vi alla här väntar på. Det är det som jag kan känna är lite små sorgligt.... Det är ju den här tiden före som är lite små mysig med allt planerade och alla förväntningar. Vad ska vi göra om 2 veckor då när vi inte ska planera för bröllop... ??? Nej usch vad sentimental jag är... Det är väl då det nya livet som fru börjar!!

Just nu sitter jag och pillar med festprogramet. Vigselprogramet är klart! Jag håller på att leta runt efter lämpliga sånger att ha med. Har hittat några, men skulle haft tag på fler. Vill inte ha rena rama snappsvisorna utan lite mysiga allsånger.... Våran toastemadame tycker helt klart att vi skulle ha allsånger att fylla ut med utifall vi får lite att göra under middagen. Man har ju ingen aning om hur många som tänker hålla tal, sjunga och spexa. Hur tänker ni göra för att festen inte ska bli stel och långtråkig? Tror ge och för sig inte att våra gäster ser till att det blir så, men utifall... Man måste ju ta det säkra före det osäkra och gardera sig...
    Är ett evigt pillande och pysslade i Microsoft Publicher för att få till det, men det blir nog bra när det är färdigt.

Var några som skrivit om sjukdomar som cirkulerar nu... Här har vi magsjuka som är av det värsta slaget har jag hört. Så får bli vitpeppar till frukost dom här 2 veckorna som är kvar. För något sådant vill man ju inte drabbas av...

Nej så här blir inga barn gjorda... Kram på er allihopa!!

• Perkan

Vad kul!!! Nu är nästan alla "hippade" och våra b2b "svensexade" va?!?!

Jisses vilken kille som kom hem inatt, min b2b blev hårdrocksminkad i värsta kizz-outfiten då han i yngre ålder gillade hårdrock (vilket jag aldrig fått uppleva med långt hår etc ) och sedan hade han inte fått bort allt smink när de skulle vidare för mat och partajj så inatt så hade han fortfarande rätt markerade ögon... haha.... Han blev jätte överaskad och otroligt glad och chockad så de hade haft en lyckad dag!

Å snacka att de hade tur m vädret, igår soligt och idag regn *puh*.

Midsommarhelgen och sedan smäller det!!! Jisses vad fort det har gått på slutet *längtar*

• Perkan

Vi skrev visst samtidigt Edsbybrud!

Jag sitter också och pillar med bröllopsprogramet, vårt vigselprogram är också klart! *skönt*

Ja vilka låtar ska man fylla ut programmet med, är inne på lite samma stuk som du - *myslåtar*, tycker inte heller det passar alls med snapsvisor!

Tänkte också på det! Vad ska man göra efter "den här tiden" *skratt* Kanske vara en liten bättre och engagerad mamma kanske?

Ska bli kul att kanske få se lite bilder från allas STORA DAG i efterhand sedan!

• Miss Cykel

Vi får väl fortsätta att hänga i den här tråden tills den blir för "gammal", dvs om nästan 3 månader!! Då kan vi vara sentimentala och få utlopp för våra känslor som fruar tillsammans. :)

Vi har valt lite allsånger med bröllopstexter, tror det passar bra för oss. Vi vill inte heller ha snapsvisestämning. Det får det bli på fredag istället! ;)

• Marsuinna

Japp, min m2b blev också sexad igår. Så nu ligger han här och tycker synd om sig själv i soffan

Jag och barnen höll oss borta ända tills halv tre i em så han har fått vila ut ordentligt

Ja, nu ni är det ingen "vanlig" helg kvar!!! Hualigen!!! Jag längtar så mycket nu! Men känner även också så som skrivits här att det kommer ju bli en viss sknad när det är över. Så mycket tid man lagt på detta planerande Men jag säger som Perkan; en lite bättre och mer engagerad mamma *skratt*

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!