• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Miss Cykel

Jag tänkte nog dessutom ha någon form av "bag", eller större väska med diverse grejer jag kan tänkas behöva. Fast denna får stå placerad någonstans, tänker inte gå med en sportbag kastad runt halsen! ;) Får nog be tärnan om lite hjälp.

• Miss Cykel

Är det någon av er som har tips på en sommardikt man kan ha som utfyllnad i festprogrammet.

Min m2b säger "måste vara något med pastellfärgsliknande ton med sommarinslag". :) Någon som har någon idé?

• Perkan

Jag ska också ha väska, men mest för att den ingick när jag köpte min M.S-klänning. I den? Typ läppglans/läppstift....

Ledsen Miss Cykel men jag har inget att komma med gällande bröllopsprogramm etc.

Sitter och är irriterad på min blivande, ibland fattar dom verkligen inte hur mycket det är!!! Grrr...

• Miss Cykel

Håller med Perkan! Min m2b jobbar visserligen VÄLDIGT mkt (60-70 h/vecka), så vi bestämde att han får TVÅ ansvarsområden och så fixar jag resten.

Hans områden var BRÖLLOPSRESAN och TÅRTAN. OK, efter att vi inte hade någon resa bokad i mars så blev jag lite nervös och bokade en. Idag är det JAG som ska till konditorn och beställa tårta... ;)

• U+M

Vi har handlat alkohol i tyskland, passade på när sambons bror gifte sig där nyligen. Kylning av dryck är inget problem då vi har en lyxlokal med kylrum!

Festprogram gör våra toastmastrar, men de ville ha feedback på låtval så det ska vi göra snart (plus att vi ger dem gästpresentationerna).

Jag ska inte ha handväska, brukar undvika det på fester. På lunchen ska jag prova min klänning för (förhoppningsvis) sista gången!

• Perkan

Snälla någon?!?! SMYCKEN!!!!! Vet inte vad jag ska ha och nu har jag lite panik.... För min klänning är väldigt "maffig" så halsbandet ska vara lite mer diskret känns det som....
    Vad ska ni ha?!

Tack Miss Cykel för lite support Grejen är att min blivande ska springa Stockholm Marathon imorgon så just nu är det BARA springning (förutom jobb) som han tänker på....

Det är faktiskt bara 2 vanliga helger kvar varav morgondagen går bort då jag får ta hand om barnen när han springer men även nästa lördag när jag vet att hans svensexa blir (vilket inte han vet) = jag har INGEN lördag som jag kan springa ärenden och shoppa det sista
    För helgen innan är det ju midsommar.

Sorry för långt trist ego-panik-inlägg

• Junibruttan

Hej hopp, tänkte skriva in mig också!
    Nu är det inte långt kvar....men mycket ångest över allt som ska fixas!!!

Har någon något tips på en vals till modern musik!

Kram alla brudar!

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors
    * U+M, Borgligt utomhos, Uppsala
    * Junibruttan, Österlövsta kyrka, Skärplinge

• Miss Cykel

Perkan: Jag har också en "maffig" klänning, och har därför köpt lite mer diskreta smycken. De består av en liten "strass-plupp" som sitter på en guldkejda. "Pluppen" kommer att hamna ungefär i gropen nedanför halsen! Hm, skum beskrivning det här! ;) Till detta ska jag ha "strass-pluppar" som örhängen också. Hittade sådana med bra pris på Engelbert när jag var hemma i mars. De är lite diamantliknande, som jag ville ha dem.

Nu har jag beställt tårtan!! Det blir en vit marsipantårta med fyllning av blåbärssylt, blåbärsgrädde och vaniljkräm. Tårtan garneras med limegröna blad, vita blommor och blå/lila violbitar. Hoppas att den blir god! :)

Jag var in hos polisen idag också, och de sa att man får nytt körkort automatiskt när man byter namn! Perfekt!! När detta kommit skulle jag ta med mig det in för att fixa passet. Passet skulle ta ungefär 5 arbetsdagar - mycket kortare tid än jag trodde! Yippie!!! :)

• A&R

I flera dagar har min blivande haft i uppdrag att ringa en del samtal, tex om maten, kantorn, fotografen... Och är det gjort? Nähe. Är så trött på detta! Ingenting händer, och jag kan inte göra allt, eftersom jobbet håller på att ta knäcken på mig också! Tur det är semester om mindre än två veckor!!!

• maria070630

Hos mig är det lite tvärtom det är han som ligger på att saker måste göras..jag bara tänker.
    Imorgon ska vi träffa prästen kl 14, vet inte riktigt men jag misstänker möhippa imorn med, undra hur de har löst det med prästen ?? Tänk att man oroar sig för allt ;)

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!