• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • Perkan

Vad har ni för plan B om det "spöregnar" vid fotograferingen? Vi har ett pytte litet kapell/lusthus utanför festlokalen som vi kan ta några kort i men det känns verkligen sådär...

Turen är inte på vår sida idag, hoppas denna dag går över fort! För jag har åkt på världens förkylning samt känner mig febrig, så jag knaprar ipren och sedan har min b2b jätte problem sedan 2 veckor tillbaka med sina fötter då han spranga MARATHON som jag på köpet uppmuntrade honom till Så nu har det varit läkarbesök varje dag sedan i fredags och innan dess flertal gånger med olika pencillinkurer men nu är det verkligen nära och inget har hjälpt!
    (Öppna sår och värsta blåsorna!!!)

Det värsta var när vår toastmaster sms;ade kl 9 imorse att han var jätte sjuk och har tappet rösten :-0 och om vi hade en plan B för det? Okej att han behövde lite stöd och uppmuntran/förståelse, killar är ju sååå himla sjuka när de blir det men inte till mig - IDAG - har ingen energi över till det! Men imorgon är ju en annan dag

En utav mina bästa vänner är på väg över för att hjälpa mig med de sista godispåsarna och sedan även göra rispåsarna som kommer bli kanonsnygga men gosh vilket jobb och vilken tid man lagt ner på dessa!!!

Har hunnit shoppa lite gåvor som vi ska ge till dom som hjälpt till idag, alla utom en vilket känns toppen! Å även två klänningar till mig, en för fredagens förmingelkväll hemma hos oss och en dagen efter klänning till brunchen - GLAD!

Tur att man fick lön idag

Ikväll ska jag lägga mig tidigt! Kanske kroppen säger ifrån då jag sovit alldeles för lite, inatt var jag uppe till kl 1.30 för att gå upp vid halvsju...

Fattar ni hur nära det är nu!!!!!!! Jag är såååååååååå nervös, dock lite trött på alla frågorna

• maria070630

Vår fotograferingsplan B är nog studio om det spö-regnar för jag vill verkligen ha bilderna tagna på ett "visst" ställe - utomhus.

Ska gå in på SMHI´s sida nu tror jag.

• Miss Cykel

Vår plan B för fotografering är också studio, men det skulle kännas väldigt trist...

Idag när jag skulle lämna in festprogrammen på tryckning så var deras maskin TRASIG! Den skulle bli lagad på dagen men det blev den INTE!!! GAH!!! Nu får de se till att laga sin maskin snabbt, annars blir jag nervös.

Idag var jag och hämtade ut ringen. Den var fin, men möjligen lite stor. Kanske beror det på att det var spöregn och iskallt och mina händer blev smala. Annars får jag väl ta in den lite.

Vi köpte presenter till "alla" som hjälper oss, solister, toastmadame, värdpar etc. Skönt att det är över iaf.

Imorgon ska jag hämta klänningen. Det ska bli jätteroligt! :)

• Miss Cykel

Jag vet att detta är ett lyxproblem, men det är LITE jobbigt!

Vi gjorde klart bordsplaceringen för ett tag sen. Förra veckan fick vi veta att en gäst ANTAGLIGEN inte kunde komma. Hon har en "central" plats så vi började göra en reservbordsplacering som kunde träda in ifall hon inte kommer. Det slutade med att vi placerade om typ 30 gäster! ;) Jaja, efter lite picklande så gick det.

Nyss fick jag veta att YTTERLIGARE en gäst kanske fått förhinder och inte kan komma. Denna person sitter också på en plats där man inte bara kan låta de två gästerna på sidan om henne sitta bredvid varandra. Nu måste göra om placeringen IGEN!

Behövde bara få gnälla lite så här i slutspurten! :) Jag kommer garanterat inte trycka upp planscherna med placeringen förrän på fredag...

• maria070630

Jag har gjort små lappar med maträtterna på ..- min svärmor gör egen buffé.

Så fick jag en brilliant id´e att jag vill ha "toa-bok" där gästerna kan skriva ner något "under tiden.." kan bli roligt att läsa.

Imorgon ska jag färga och plocka bryn och fransar och fixa naglar...
    Och prova klänningen en sista gång.
    Jag vill också prova ringen men min m2b har hämtat den och vill inte visa den förr än i kyrkan..tänk om man är lite varm svullen och inte får på ringen..för det blir väl fint väder ;)
    Barnen har träffat barnvakten idag och hon har fått sina instruktioner. Känns som om allt är ganska klart...

• A&R

Har precis kommit hem efter ännu en kidnappning! Är lagom trött och småseg efter att ha fått jaga stan runt med en gurka med gelehallon... Lyckades inte göra av med alla, för det var inte mycket folk i rörelse ikväll. Sedan blev det spa och det var kanonmysigt!
    Skrattade åt sambon som gått runt med min baddräkt i jackfickan i en vecka för detta, och ler lite för att jag lyckades avslöja honom över deras planer.

• A&R

Vår fotograf säger att det får regna VÄLDIGT MYCKET om han inte ska ta bilderna utomhus. Visade bilder som han tagit vid regn, och det märktes inte!
    Kommer även att ta lite bilder i studio.

• Soon to be ... Mrs C

fast man blir ju inte så snygg i håret om det regnar...
    lite orolig.. nån som sett en väderprognos nyligen?

• Edsbybrud

Ååh vad ni har hunnit med tjejer....

Vi har också gjort en hel del på listan idag och i går.... Har idag gemensamt storstädat hela huset och bytt gardiner o.s.v. Känns så skönt att ha det rent och snyggt omkring sig när man vet att man har en fortsatt hektiskt vecka framför oss.
    Har också varit och handlat alla tillbehör till baren, snacks, ljus, ispåsar + allt möjligt annat m.m.
    Har även också börjat på med inköp av presenterna till solisten, värdpar och toastemadame.

Var meningen att min m2b och min bror skulle åka till Tyskland och fylla på förrådet med det som fattades inför bröllopet i söndags. En hel del vart stulet på vägen hem förra gången dom var dit i ett securitas bevakat P-hus i Göteborg. Alla likörer, konjaken samt en whiskey sort fick dom med sig.... Blev antagligen ertappad eftersom dom lämna alla vodka, öl, cider och massa annat som tur var. Hur som helst så ställde dom in, så vi var i väg idag på Systembolaget också och handlade det som fattades.
    I kväll har min m2b:s pyssliga små syrror (10 och 12 år) varit här och hjälpt mig att göra gulliga knyten i lila glanspapper med godis i, som vi ska lägga vid varje tallrik.

I morgon jobbar min m2b och då blir det noppning och färgning av ögonfransar och bryn. Ska lämna in våra ringar för putsning och gravering också. Sen ska jag sitta hemma och pyssla lite framför datorn. Har några skyltar att skriva m.m. I morgon kväll blir det träff i kyrkan med prästen, så då får vi väl "öva" lite grann på det som komma skall.

Klänningen, Fracken, ringen, blommorna, vigeselprogram, festprogram inkl. borsplacering är klar. Är det nå mer tro?

Ja nu bara rullar det på tjejer så är vi där.... Nu börjar det pirra på allvar...

• U+M

Nu räcker SMHIs prognos fram till på lördag. Uppsala säger sol-moln och 19 grader. Bara att hoppas att de inte ändrar sig. Misstänker att pojken blir glad om det inte blir varmare för frackens skull

En och en halv dag kvar att jobba, sen semester. Ibland får jag lite panik över att jag ska stå framför så många människor på lördag. Funderar på varför vi inte ska ha ett litet och intimt bröllop... Jag har inte ångest för själva giftandet, mer alla gäster... Hugaligen...

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!