• Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Vår förra tråd stängdes av, så här har vi den nya!

Den gamla tråden kan ni läsa här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2149177-25.html

Hoppas att ni alla hittar till den här tråden. Här är vi som hittills "skrivit in oss":

* Miss Cykel: Sätra Brunn, Sala
    * snart Fru Cardenas: Gamla Uppsala kyrka, Uppsala
    * A&R: Mariakyrkan, Ljungby
    * Pruppa, Össbygarns kyrkoruin, Brottby
    * kärogaleb Onsala kyrka, Kungsbacka
    * hemligt,HA Rådhuset,GBG
    * Edsbybrud, Ovanåkers Kyrka, Edsbyn
    * Perkan, Gustaf Vasa Kyrka, Stockholm
    * Marsuinna, V. Husby kyrka, Norrköping
    * Annapanna, Järvsö kyrka i Järvsö
    ¤ maria070630, Bergshammarkyrka, Nyköping
    * Te66an, Dagsbergs kyrka i Norrköping
    * Smurfa Gbg, Domkyrkan i Växjö
    * Sonn to be fru N, Helsingfors

Ni andra - kopiera gärna listan och skriv in er också! :)

• Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!
  • maria070630

Jag ska hämta mina fotografbilder idag..spännande !!

• Miss Cykel

Igår kom vi hem från 2 veckor på Sicilien! Wow, vilken underbar bröllopsresa!! Visst är det fantastiskt att vara fru?

Nu ska jag åka ned till polisen och fixa nytt pass! Ska ta kort också så jag kan skicka in papperna om nytt körkort. Då känns det som man är en ny person nästan! :)

• maria070630

Jag tog körkortsfotografier igår, håller på och funderar vilket foto vi ska ha på tack-korten. Vad tackade ni era medhjälpare med ?

• Mrs Cykel

Vi köpte små presenter, typ små ljuslyktor och vaser. Priser mellan 150 och 500 beroende på "insats"!

• A&R

Fick mina namnpapper igår, och idag hade vägverket skickat ut papper om nytt körkort. Känns lite konstigt...
    Igår, efter att ha fått pappret från Skatteverket, var första gången jag presenterade mig med mitt nya efternamn! Kändes jätteskumt.
    Min man skrattade när jag berättade att jag betalat något med kort och kom på mig med att skriva mitt gamla efternamn istället för det nya... Över 29 års vanor bryter man inte på några dagar!

• Mrs Cykel

A&R: Haha, nej! Det blir verkligen svårt att komma ihåg det nya!

Nu är min gamla identitet utraderad och jag har beställt nytt pass, körkort, VISA-kort osv. Namnteckningen blev verkligen jätteful, men det får man väl ta... Det krävs väl en viss träning antar jag! :)

• Perkan

Känner det samma som er gällande efternamnet! Iofs har jag kvar mitt efternamn som mellannamn så gällande mig blir det mer en övergångsfas. Jag skriver båda efternamnen i vissa fall och ibland med bara mitt gamla då det "lever kvar", ett tag till i varje fall

Vi gav också presenter från 150-500 kr klassen beroende på insats. Allt från en flaska av bättre vin, till ljusstakar och presentkort beroende på vem det var. Försökte vara lite personliga med vad som passade de olika personerna. Blev ju endel presenter!

Usch nu har jag börjat jobba igen.... inte skojsigt alls!

Tack-korten har jag avvaktat med, känner att jag behöver ladda batterierna och tar tag i det i början av augusti. Tycker det är helt okej att skicka dom efter ca 2 månader faktiskt. Ska fixa med bröllopsannonser mm då också! Ska ni lägga in er bröllopsbild någonstans, typ DN eller så?

• A&R

Tackkorten har vi också väntat lite med, eftersom vi fortfarande väntar på fotografens bilder. Dessutom har jag sett ett bra kort som en släkting tagit, men vi har inte fått den bilden ännu... Har ovanpå allt inte hunnit genom alla 350 bilder vi fått av min mans bror, vilka han tog under dagen och kvällen.
    Vår fotograf lägger ut bild och annons i vår lokala dagstidning, men vi kommer inte att göra mer än så.

• maria070630

Vår "personliga" fotograf som tog alla bilder åt oss under hela dagen och kvällen, hans dator med alla 350 bilder har kraschat...suck !! Vi hann få en power point presentation med ca 25 bilder.. Ja ha !! Så jag har börjat kolla med kompisar om de har fått några bra bilder som jag kan få.

Har beställt tack-kort idag..

Har ni någon bra / gärna annorlunda tack-fras på lager så får ni gärna dela med er. Jag vill ha en allmän tack-fras och en liten personlig del till varje person.

• MrsS

maria070630: Oh no så tråkigt!!! Hoppas att han kan fixa den och återställa bilderna. Lovar att hålla tummarna.

Vi har också jättejobbet med att välja ut bra bilder bland kompisarnas alla kort framför oss. Tungt men roligt. Fotografens bilder har vi valt nu och vet vilken vi vill ha som tackkort men till tidningen har vi inte valt än.

Hur länge tycker ni att det är okej att vänta med tackkorten?

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!