Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Enligt vissa traditioner ska man ju inte ens sova tillsammans dagen innan bröllopet, hur ser ni på det?
Skall ni även ha med fotografen under middagen?
Hur gör ni andra?
Har ni med fotografen hela dagen, halva etc?
Har inte bokat fotografen ännu. Måste göras snart!
Har ni redan bokat?
Nja, det tycker jag inte är så viktigt. Skulle nog inte kunna sova utan min F jämte mig.
Har alltid svårt att sova när jag är på tjänsteresa...
Vår fotograf ska vara med från våra fina "porträttbilder" till efter vigselceremonin (kyrktrappan), sedan tar mina gäster över. Min bror har köpt en alldeles ny och mycket bra kamera som tydligen ska tillhöra de allra bästa, han får allt fota sin syster under sin dag I min släkt och vänskapskrets verkar alla vara helt foto och filmfrälsta så jag klarar mig nog
Jag är också ibland på tjänsteresor runt om i Sverige/världen med jobbet, och uppskattar numera min egen säng mer än hotell, jag kan heller inte sova särsklit bra utan min sambo brevid..
Svåra diskussioner det där =)
Jag vill helt klart fotas efter vigseln eftersom jag inte vill att min sambo ska se mig innan. Det känns mest naturligt liksom. Sen får man hålla tummarna att smink, frisyr och klänning är så fräscht som möjligt.
Fotografen är en vän till mig så huruvida hon ska vara med på festen eller ej faller sig ganska enkelt =) Det gäller ju att göra det enkelt för sig *S*
Hur är det med klänningar? Ngra av er hade väl redan hittat och köpt sin klänning? Jag var och tittade samt provade mina första klänningar igår. Det gick faktiskt över förväntan och hittade tre klänningar som jag skulle kunna tänka mig, men en av dem kändes ännu lite mer rätt än de övriga två. Tyvärr hittar jag inte den på nätet bara... Hade varit kul att kunna gå in och titta lite mer på den.
Har ni hunnit tänka på hur lång tid ni behöver lägga hos frisören innan vigseln? Är 1,5 H för lite?
Vi har preliminär bokat fotograf, det är en kompis kompis så vi fick ett bra pris och hon kommer vara med hela dgen.
Vi kommer fotograferas innan vigsel, för att jag kommer förstöra säkert förstöra min makeup under kyrkan, sen kommer jag säkert få ännu svårare att gå in och prata om jag inte sett min m2b innan.
Ni som vill att er man ska se er först vid vigselceremonin ska ni tåga in i kyrkan tillsammans? Åker ni var för sig till kyrkan?
Vi ska fotograferas precis vid kykan och vi ska tåga in tillsammans så han får se mig först av alla ändå. Tänkte lite på det där häromdagen och jag funderar nu på att kanske göra något romantiskt av det hela, att jag väntar på honom på fotograferingsplatsen ensam så får han komma dit ensam eller tvärtom, då blir det bara vi två en stund, och först då får han se mig
Ni som inte ska gifta er i kyrkan får givetvis också svara på om ni ska ta er till vigselplatsen själva o gå tillsammans genom "gången fram till vigselförrättaren"
Peters Fridelina
åh, vilken grej ^^
Jag tror inte att vi ska sova tillsammans natten innan, känns mest spännande så, men vi har inte pratat igenom det helt än.
Gällande ceremonin så vetvi inte rikgtigt än hur den ska gå till, därför kan jag inte än så länge svara på ifall vi går upp dit tillsammans eller inte.
Lägger in mig igen då jag ramlat bort...
Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
3 maj 08 - 3 maj - Linköping
Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
JhS2008 - 24 maj - Linköping
24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga