• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • 0205

Vi betalar en tredjedel, mina föräldrar en tredjedel o min sambos föräldrar en tredjedel..

• Visa08

Bella 30: Jag var faktiskt så fräck att jag frågade mina föräldrar om de vill bidra med något. Vi har den relationen till varandra att vi kan göra så. De hade inte möjlighet att bidra med tex 1/3 av festen men de står för kostnaden för kyrkan som vi bokat. Dessutom fick jag ett jättefint äkta pärlhalsband av min sambo som jag ska ha på bröllopet och min pappa hade betalat halva bara för att det skulle bli ett "ordenligt" halsband :)

Min svärfar han erbjöd sig själv att hjälpa till med pengar, däremot så vet vi att han inte har så mycket pension så vi vill helst inte ta emot pengar från honom.

Svärmor hon har, som jag redan skrivit om i en annan tråd, bjudit in egna bekanta till vårt bröllop. Så man kan säga att hon tvärt emot ger oss mer omkostnader...;)

Vi kommer betala mest själva.

• JhS2008

Vi kommer också att betala det mesta själva (vi vill det), men jag antar att vi kommer att få lite smågrejer betalda av våra föräldrar. Småbidrag kan jag gå med på, men i det stora hela har vi bestämt att vi vill betala själva.

• JhS2008

Har ni hunnit fundera på middag, ska ni ha buffé/trerätters, eller vad funderar ni på?

• JhS2008

Enligt den svenska traditionen ska brudparen gå in tillsammans i kyrkan. Att man blir förd av sin pappa är en amerikansk sed, vilket inte alla församlinga accepterar.

Kika med er församling, vad som gäller för er, vissa församlingar har en församlingspolicy tex vad det gäller hur brudpar går in.

Hoppas att detta inte blir något problem för er och att ni får göra vad ni önskar.

starchick skrev 2007-09-10 07:45:44 följande:
    Vår fototgraf kommer att vara med hela dagen, han är kompis till min m2b så han gör det dessutom helt gratis =)) Helt perfekt!När det gäller om vi åker till kyrkan lr inte tillsammans så kommer vi att åka var för sig. Sen så tror jag att min pappa kommer att gå med mig fram till min m2b....inte bestämt ännu, är rätt kluven så vi får se. Vad tycker ni, är det löjligt att låta ens far lämna bort en??
  • Bella30

Vi har bjudit hem min sambos föräldrar på fredag kväll för att prata "bröllop". Hoppas såklart att de skall erbjuda sig att betala 1/3 precis som mina föräldrar skall.
    Både mina föräldrar och sambons föräldrar har bra ekonomi så det känns rätt att ta emot pengar.

• Hannafia

Mina föräldrar har sagt att de ska betala bröllopet, dock har de klivit in med en summa pengar så vi får se om det räcker till hela eller om vi lägger till resten...
    Svärmor som har ett eget café och konditori står för tårtorna.

• sope

Vi har fått ett bidrag från våra föräldrar men det mesta står vi för själv. Vi har satt en budget på 100 000 kr men jag tror inte att det kommer att gå på så mycket.

Vi kommer inte att sov tillsammans kvällen innan då jag och min tärna ska ha en mys kväll innan den stora dagen.

• Majjsan74

Hej allesammans!
    Är ny här, får man vara med?
    24 maj 2008 är det som gäller för oss.

• JhS2008

Hej o välkommen Majjsan74, bra datum ni valt, samma som oss kommit långt i planeringen? Lägg gärna in dig på vår maj-lista.

Svar på tråden Maj 2008