Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Tror tyvärr inte att det finns någon bot till det problemet. Att tänka på något annat kanske men det är kanske fel dag för det?
Nä, böla på du!!
Se bara till att din tärna har laddat upp med näsdukar....
Lycka till!
Vi ska inte ha en kyrklig ceremoni o om vädret tillåter ska vi vara utomhus, så ingen sång eller låtar under ceremonin..
däremot är det nog bäst att man pallrar upp med näsdukar, jag har blivit ännu mer känslig (om det ens var möjligt ) efter att jag fått barn..
Vi skall fotograferas innan vigseln - hur gör ni med vigselringen då? Man vill ju ha den på, men samtidigt spara den till vigseln.... Dilemma!
Hur gör ni?
Fotas ni före eller efter vigseln?
Vi tänte faktiskt fotas både före o efter, har en del vänner som är fotografer o ska be en som tar ganska klassiska bilder att ta innan o en annan som tar bilder med en väldigt personlig prägel efteråt, får se om både vill/kan bara, annars har vi några andra vi fråga också.. gällande vigselringen så har vi nog inte den på fingret försen efter ceremonin, inte pratat igenom det helt än.
Oj här har det hänt saker! Gud va kul att så många har anslutit sig.
Vi ska fotograferas efter vigseln jag vill inte att min h2b ska se mig innan. Det kan dock bli lite tajt med tiden men det ordnar sig nog.
Vi fotas innan, annars blir det tajt med tiden innan. Han får se mig först då...hoppas bara sminket och sånt håller sig hela dagen bara om man bestäler tidigt på morgonen för sånt...
Oj, föll ifrån ett par dagar. (Och jag som precis hittat er!!) Låg med influensa. Man blir så liten.
Svar till 0205: Ja, min far ska viga oss.
Vi har diskuterat fotograferingen en himla massa. Det där med att man gråter på vigseln (och förstör sminket) har jag inte tänkt på. Ville ha fotograferingen efter. Får prata med m2b om detta. Hur gör ni?
Vi ska fotograferas efter. Vill inte att min m2b ska se mig innan.
......vilket påminner mig om att jag kanske borde boka fotograf?
Vi kommer fotograferas innan. Vår fotograf kommer även vara med under vigsel och vid minglet utanför kyrkan efteråt.
Vi ska också fotograferas innan, tydligen är det det vanligaste, dels tidsmässigt men också på grund av sminkning och håruppsätnning är fräschare då och att klänningen kan bli "skrynklig" eller se mindre fräsch ut efter ris/kastning och "smuts" (det var fotografens erfarenheter). Vi ska ha vår ceremoni sent på eftermiddagen också så det passar bättre med innan. Har tänkt på det där med att min blivande inte ska se mig innan, men vi ska ju tåga in tillsammans in i kyrkan och färdas tillsammans till kyrkan så han skulle ändå fått sett mig innan.