• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • starchick

Hej Tjejer

Vi kommer ha buffe på vårt bröllop, 3 sorters kött m exotiska frukter, poatatisgratäng och potatissalla, smör och bröd osv.
    Förrätt vet vi inte ännu.
    Men min fråga är: de flesta är nog rätt sugna på något när dom kommer till bygdegården där festen äger rum, jag och min m2b kommer ju kanske inte förrän efter 45-60 minuter!
    Tips på vad man kan bjuda, som inte är för avancerat, dyrt eller allt för mättade, bara som en liten aptitretare om man säger!
    Tänkte först ställe ut några skålar med blandat smågodis i men efterlite tanke så kändes det kanske lite väl "billigt och dålig fantasi". Vad tycker ni?

• Majjsan74

Starchick

Oj, smågodis låter jättesmarrigt tycker jag!

Lite andra tips:

Snabbt och enkelt:
    - Kex med lite ost på och vindruvor
    - Salta pinnar och nötter

Lite mer avancerat:
    - Små ostbitar på pinnar (sådana man får på cocktailparty, vad heter de??)
    - Chokladdoppade jordgubbar
    - Snittar

• starchick

Åh väldigt bra ideer! Gillade särskilt det där med jordgubbarna!!
    Fler ideer om någon annan vet?

• JhS2008

Vi ska också ha buffé Passar oss bäst eftersom det för oss annars blir svårt att få ihop trerätters där alla blir nöjda (blir massa undantag, pga allergier, vegetarianer osv.). Dessutom älskar jag och min fästman bufféer, så roligt att plocka bland massa olika rätter

• starchick

KOmmer du att ha något smått att bjuda på innan maten då?

JhS2008 skrev 2007-09-13 17:35:51 följande:
    Vi ska också ha buffé Passar oss bäst eftersom det för oss annars blir svårt att få ihop trerätters där alla blir nöjda (blir massa undantag, pga allergier, vegetarianer osv.). Dessutom älskar jag och min fästman bufféer, så roligt att plocka bland massa olika rätter
  • JhS2008

Det vet vi inte än, vet inte hur lång tid det kommer att bli mellan "skålen" och middagen. Kanske man kan bjuda på några snittar eller så? Vi kommer att komma ganska så exakt efter gästerna till lokalen, och vi sätter oss nog till bords ganska så snart efter att vi kommit fram och skålat.

Snittar och smårätter som ost, druvor och så (på tandpetare)funkar ju som en bra aptitretare

starchick skrev 2007-09-13 18:10:24 följande:
    KOmmer du att ha något smått att bjuda på innan maten då?
  • starchick

javisst gör det! Får bli något sådant, vi kommer nämligen fotas efter vigseln så gästerna måste få nåt litet i magen!

• JhS2008

Plockmat överhuvudtaget är ju så roligt (och gott), ni kan nog få mycket tips (sök på olika matsiter)

starchick skrev 2007-09-13 18:54:31 följande:
    javisst gör det! Får bli något sådant, vi kommer nämligen fotas efter vigseln så gästerna måste få nåt litet i magen!
  • Bella30

I dag var jag & provade vigselringar på lunchen... Såååå kul!
    Provade allt från enstensringar, till alliansringar...

Nu - sova! Skall upp tidigt!
    Skriver mer i morgon... Och läser i kapp.

• Majjsan74

Bella -
    Va spännande med ringar, jag måste nog också sätta fart. Undra vad man skall välja? Den skall ju sitta där ett bra tag...

Vi var och spikade festlokalen igår. Skönt att ha det klart! En avbockning på min lååånga lista.

Svar på tråden Maj 2008