• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Peters Fridelina

Åh, jag tror inte jag skulle kunna sova utan min prins. Fast å andra sidan tror jag inte jag kommer att kunna sova mycket den natten ändå.

JhS2008 Jag tror vi ska göra som ni. Att man träffas ensamma vid den plats där man ska fotograferas. Sååå romantiskt! Och det är ju lite skönare, för ser man varandra direkt i kyrkan så är man nog lite spänd. Då vill man ju titta en extra gång och sucka lite över hur fina man är... Kan jag tro... Eller?

• Champis_Sanna

Vår fotograf kommer vara med oss hela dagen lång och på festen också....att sova utan sin m2b tror jag blir på tok för jobbigt även om man inte kommer kunna sova ändå.

• starchick

Vår fototgraf kommer att vara med hela dagen, han är kompis till min m2b så han gör det dessutom helt gratis =)) Helt perfekt!

När det gäller om vi åker till kyrkan lr inte tillsammans så kommer vi att åka var för sig. Sen så tror jag att min pappa kommer att gå med mig fram till min m2b....inte bestämt ännu, är rätt kluven så vi får se. Vad tycker ni, är det löjligt att låta ens far lämna bort en??

• Hannafia

Starchick: Jag INTE att det är löjligt att din far lämnar bort dig. Jag skulle själv vilja ha det så,men min blivande man vill att vi går in tillsammans.....Ska dock försöka bearbeta honom :O)

• Visa08

Jag känner mig totalt oförmögen till beslut!! :)
    Kan inte bestämma mig för vilken fotograf vi ska välja eller hur lång tid man ska beställa...suck! Bara porträttbilder eller flera timmar till heldag?

Snacka om I-landsproblem men jag vill ju att det ska bli bra när det kostar så mycket...

Får man be om några åsikter? Det finns länkar till de 2 fotografer jag väljer mellan på min "länksida".

Mannen(får man skriva firmanamn eller är det reklam?) har tidigare fotat mina barn, jättefint! Är dock lite dyrare än den kvinnliga "kollegan". Hon har så fina bilder på sin hemsida och vackra "morgongåvebilder".

Om någon har anlitat någon av dess vill jag väldigt gärna se bilder!

Tack från mig :)

• majbrud2008

Hej hej!

Kan inte hålla mig borta från BT trots att jag har massor att göra på jobbet =)

Vi har bokat en fotograf som kommer vara med hela dagen från sminkning på förmiddagen till bröllopsdans och tårta på kvällen. Jag har för mig att han sa totalt 8 timmar... För mig känns det otroligt viktigt att få bra bilder från hela bröllopsdagen och jag tycker oftast de lite mer spontanta är finast och roligast att ha, därför tycker inte jag det räcker med vanliga porträttbilder. Vi har också släktingar som har bra kameror och är duktiga att fotografera, men jag vill inte lägga bördan på dem att de ska vara fotografer under hela dan... vill ju att de ska kunna ha roligt och njuta tillsammans med oss!

Jag är däremot lite velig om när porträttbilderna ska tas... jag tror det lutar mot att bli innan vigseln pga samma orsaker som redan nämnts men samtidigt så skulle det ju vara kul att min m2b inte får se mig förrän vid vigseln!

• starchick

Vi kommer att fotas efter vigseln, vill inte att min m2b ska se mig innan =)

• Bella30

Hur skall ni göra med kostanden för bröllopet?
    Betalar ni ALLT eller delar ni mellan föräldrarna?

Mina föräldrar har sagt att de vill ge oss 1/3 av vad hela bröllopet kostar, medans min blivande svärföräldrar bara antytt att de vill hjälpa till. Vi har dock aldrig bett om bidrag till vårat bröllop. Hur gör NI?

• starchick

För oss blir det så att mina svärfäräldrar står för catering, alltså mat,tårta och servering osv. Mina egna föräldrar är tyvärr arbetslösa och har ingen möjlihet alls att hjälpa till med några större summor.
    Svärföräldrarna erbjöd sig själva att betala!

• majbrud2008

Vi har en väldig tur så vi får en stor del av bröllopet betalt av mina svärföräldrar. Mina föräldrar hjälper också till, men inte med lika mycket eftersom de inta har samma ekonomiska möjligheter. Så av hela bröllopet som beräknas gå på 100 tkr så betalar vi ungefär 30 tkr själva...

Svar på tråden Maj 2008