• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Brud våren 2008

majbrud 2008: tips är att fota er INNAN bröllopet! Då blir det inte för lång väntetid för gästerna och ni är fräscha och "okramade" osv.

I övrigt betalar vi det mesta själva. Budgeten 70tkr innehåller ALLT inklusive bröllopsresa, tackkort m.m - inget belopp som behövs läggas ut på ett bräde utan inbjudningar betalas ju nu, klänningen nu i oktober någongång, resan i vinter osv.

JhS2008: så GLAD att "gå ihop" är svensk tradition, då vi gruvat oss för att sederna här skulle sära på oss.. Det enda naturliga för oss är att gå tillsammans uppför altargången denna STORA dag

• lottis84

Vi kommer ha vår fotograf halva dagen (porträtt innan vigsel, under vigsel och mingel utan för kyrkan)Under festen kommer gästerna hjälpa oss att dokumentera med hjälp av engångskamerorna. Sen tar det ju garanterat egna kort också.

Vi kommer sova tillsammans natten innan, skulle inte vilja vara utan min blivande, kommer vara så nervös.

Vi kommer åka till fotograferingsplatsen tillsammans som det ser ut nu i alla fall. Och vi kommer åka tillsammans till kyrkan. Dock kommer troligen min pappa gå in med mig.

Vi kommer betala allt själv! Än har de i alla fall inte erbjudit sig...

• JhS2008

Brud våren 2008
    Jag är också väldigt glad att gå tillsammans är en svensk traditon, tycker om dess symbolik:

"Att man enligt svensk tradition som brudpar vandrar tillsammans uppför vigselgången mot altaret symboliserar att de två gemensamt "lämnar sin far och sin mor och de två ska bli ett". Nu väljer de varandra som "medvandrare" i livet. "

För oss känns detta det mest naturliga!

Nu är det vi

Brud våren 2008 skrev 2007-09-10 17:02:29 följande:

majbrud 2008: tips är att fota er INNAN bröllopet! Då blir det inte för lång väntetid för gästerna och ni är fräscha och "okramade" osv. I övrigt betalar vi det mesta själva. Budgeten 70tkr innehåller ALLT inklusive bröllopsresa, tackkort m.m - inget belopp som behövs läggas ut på ett bräde utan inbjudningar betalas ju nu, klänningen nu i oktober någongång, resan i vinter osv. JhS2008: så GLAD att "gå ihop" är svensk tradition, då vi gruvat oss för att sederna här skulle sära på oss.. Det enda naturliga för oss är att gå tillsammans uppför altargången denna STORA dag
  • JhS2008

Lottis84
    Vi ska också sova tillsammans, eller sova o sova.. vara nervösa tillsammans

lottis84 skrev 2007-09-10 17:53:34 följande:
    Vi kommer ha vår fotograf halva dagen (porträtt innan vigsel, under vigsel och mingel utan för kyrkan)Under festen kommer gästerna hjälpa oss att dokumentera med hjälp av engångskamerorna. Sen tar det ju garanterat egna kort också. Vi kommer sova tillsammans natten innan, skulle inte vilja vara utan min blivande, kommer vara så nervös. Vi kommer åka till fotograferingsplatsen tillsammans som det ser ut nu i alla fall. Och vi kommer åka tillsammans till kyrkan. Dock kommer troligen min pappa gå in med mig. Vi kommer betala allt själv! Än har de i alla fall inte erbjudit sig...
  • 0205

välkommen ^^
    vi gifter oss också 24 maj!

Majjsan74 skrev 2007-09-10 15:10:47 följande:
    Hej allesammans!Är ny här, får man vara med? 24 maj 2008 är det som gäller för oss.
  • Majjsan74

Tack så mycket för välkomnandet!
    Testar att lägga till mig till listan nedan.
    Har knappt hunnit börja planeringarna, men oj, va kul det kommer att bli!

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga

• Bella30

Majjsan74>>
    Vad skönt att höra att ngn mer inte kommit så långt i planeringen! Vi har bara bokat kyrka & präst.
    Välkommen till Maj-tråden !

• starchick

hej på er allihopa!

Nyfiken på om ni har funderat något kring håruppsättningar/slöja eller inte/diadem eller tiara?
    Jag har köpt slöja men vet inte hur jag ska göra....Ska ju ha uppsättning och vill inte att slöjan ska dölja den?

• JhS2008

Jag har också en slöja (ingick till klänningen som jag köpte). Ska nog även ha en tiara. Man kan ju ha slöjan under håruppsättningen så döljs den inte vill man ha slöjan högre upp kan man ju göra en "hög" uppsättning som är invirad i slöjan.

starchick skrev 2007-09-11 15:46:48 följande:
    hej på er allihopa!Nyfiken på om ni har funderat något kring håruppsättningar/slöja eller inte/diadem eller tiara?Jag har köpt slöja men vet inte hur jag ska göra....Ska ju ha uppsättning och vill inte att slöjan ska dölja den?
  • 0205

Jag ska inte ha slöja, kanske tiara, inte bestämt mig än.
    Jag har precis klippt mig relativt kort (bobb) så vet inte om jag ska ha någon uppsättning, beror på om jag sparar ut det eller inte. Kanske kör på rockabilly lugg, har funderingar kring det i vart fall.

starchick skrev 2007-09-11 15:46:48 följande:
    hej på er allihopa!Nyfiken på om ni har funderat något kring håruppsättningar/slöja eller inte/diadem eller tiara?Jag har köpt slöja men vet inte hur jag ska göra....Ska ju ha uppsättning och vill inte att slöjan ska dölja den?
Svar på tråden Maj 2008