• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Peters Fridelina

Oj, nu har jag läst ikapp litegrann. Man får ju ännu fler tankar att hålla isär. Fotograferingen är svårast att få in känns det som. Om man fotograferar före så är man ju med på "minglet" hela tiden. Men minglet är väl egentligen till för att vänta på brudparet. Men man vill inte heller att det ska bli ett lååångt tråkigt mingel för att fotograferingen drar ut på tiden. Kan man slappna av helt på fotograferingen då?

• starchick

De bröllop jag har varit på så har man vart beredd på att vänta ett tag så det tror jag dom flesta är? Förra bröllopet jag var på fick vi vänta över 1 timma men det gick fort,många att bekanta sig med,vin serverades och tilltugg,tipspromenad osv. Så jag kommer att vara helt avslappanad iaf!

• 24 maj 08

Förra året gifte min sambos bror sig och de gjorde som så att de hade inga gratulationer på kyrktrappan utan tog dem direkt när de kom till festlokalen istället. När de anlände till festlokalen hade alla gäster precis kommit och då var det brudens skål och därefter gemensam släktfotografering. Efter detta kom lyckoönskningarna och minglet kombinerat. Detta gjorde att det blev väldigt avslappnat och ingen behövde stressa iväg till festlokalen och ingen kände sig stressad över gratulationerna var och en fick ta den tid de ville.
    Fotograferingen tog de innan vigseln.

• Samos07

Vi kommer nog att göra som så att alla efter vigseln tillsammans går ner till mina föräldrar då de bor 100 m från kyrkan. Där kommer att bjudas på lite snacks och drinkar innan de fortsätter till festlokalen som ligger ytterligare tio minuter bort ungefär. Jag tycker det känns som en bra plan då det kommer dra ut lite på deras tid och vi borde kunna fotas i lugn och ro.

Har alla här hittat klänning?? Jag var och tittade lite förra veckan och hittade bla en som kändes väldigt bra. Har lagt ut två bilder på den om ngn är intresserad =) Kan ju alltid vara roligt med lite åsikter.

Inbjudningskort tex funderar jag på att göra själv. Jag har bjudit hem en kompis snart för pysselkväll. Då kan ju också sitta och brainstorma och se vad man kommer fram till.

Känns som att många av er kommit så långt!

• Hannafia

Samos07: Jag har inte hittat klänning, de gånger jag velat kolla och prova har de i affärerna sagt att det kommer klänningar i 2008 års modell i november december och tyckt att jag ska vänta tills dess.

• starchick

Jag köpte min klänning för typ 1½ månad sen =) hittade precis den jag ville ha till ett nedsatt pris så det var bara att slå till! Ibland har man tur!

• BarbaBruden

När brukar affärerna rea klänningar? Tycker väl att det vore dags nu?

• JhS2008

Jag har köpt min klänning, en fransk klänning som är specialsydd efter mina önskemål, helt unik och jättefin

Har ni hunnit titta på vigselringar än?

• 0205

Klänningen är köpt, likaså ringarna.

Lokal är även bokad, ateljen som jag ger massagebehandlingar på som ligger vid mariatorget. Jätte fin sor ljus lokal, känns underbart att festen ska vara där! Hon som äger det är som en extrammamma för mig, så därför känns det speciellt att vi ska vara där.

• lottis84

Min kläning är köpt, gjorde det för ca 1½ månad sen. Har pratat om att åka och titta på ringar nästa helg, längtar!

Svar på tråden Maj 2008