• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Victory

Min kompis har bil men jag har inte frågat om hon kan skjutsa mig, men det gör hon ju säkert om jag ber henne. Träffas i stan går ju också bra fast det hade varit roligt att se hur du bor Karin! Vi kan ju bestämma det när det närmar sig. Jag ska i alla fall inte tillbaka till henne efteråt utan jag åker till flyget sen.

Jag har fått mens, HURRA! Trodde aldrig jag skulle bli glad av det men efter så lång väntan var tanten faktiskt efterlängtad för en gångs skull. Igår var vi på stor 30-årsfest och i princip alla har ju barn så det var svårt att undvika barnpratet. Dessutom såg jag att en av mina kompisar är gravid igen. Det kändes tungt, förmådde mig inte ens att gratulera. Åkte hem och grät sen.

• Blue Topaz
    Victory skrev 2007-10-07 08:58:01 följande:
    Min kompis har bil men jag har inte frågat om hon kan skjutsa mig, men det gör hon ju säkert om jag ber henne. Träffas i stan går ju också bra fast det hade varit roligt att se hur du bor Karin! Vi kan ju bestämma det när det närmar sig. Jag ska i alla fall inte tillbaka till henne efteråt utan jag åker till flyget sen.Jag har fått mens, HURRA! Trodde aldrig jag skulle bli glad av det men efter så lång väntan var tanten faktiskt efterlängtad för en gångs skull. Igår var vi på stor 30-årsfest och i princip alla har ju barn så det var svårt att undvika barnpratet. Dessutom såg jag att en av mina kompisar är gravid igen. Det kändes tungt, förmådde mig inte ens att gratulera. Åkte hem och grät sen.
    Usch vad jobbigt Victoria... Jag kan faktiskt förstå vilken hemsk smärta det måste vara. (Jag fick ju en gång beskedet att det skulle bli svårt att få barn) Man jag är helt 100% säker på att det kommer att lösa sig för er förr eller senare!! Ni har massor av år på er. Sedan låter det väääldigt långt med flera år så klart, men det är ju inte alls säkert ett det behövs flera år.
    Har de sagt något om varför du har långa cykler? Det går ju lätt att medicinera bort iaf om det inte är någon sjukdom. Även pcos går ju att fixa till, men du hade väl inte det? När skulle ni få starta utredning?

Själv måste jag snart ta medicin för att framkalla mens, har snart gått 3mån sen jag sist hade en riktig och inte bara småblöder. Är tydligen inte bra att gå utan i mer än 3mån (cancerrisk i längden tror jag).
    Det är iof helt ok att få "planera in den" där jag själv vill. ;)
    Jag skulle nog inte kunna bli gravid igen utan hjälp, ens om jag ville.
  • Blue Topaz

Vi får bestämma framåt veckan hur vi gör i helgen!

• Izunia

jag förstår att du är ledsen vicky.. men fokusera inte på vad alla andra har. Avundas de inte. Det kommer att hända er också. Det är jag 100 på. Varför var du glad för mensen?

Jag har haft ännu en lång dag med charter flygningar och ligger nu på hotellet och orkar inte ens dra mig till duschen... :)

• Victory

Nej, jag har inte PCOS enligt en gyn jag besökte. Vi har startat utredningen men bara lämnat prover än så länge och nu väntar vi på resultaten. Jag hoppas ju på något piller som får ordning på mensen. Jag visste inte att du hade så långa cykler, Karin. Beror det på PCO:n?

Jag är ocskå säker på att det löser sig för oss så småningom. Det är bara så jobbigt när man vill att det skulle ha hänt för minst ett år sedan! Väntan är så olidlig, allt annat i livet känns meningslöst.

(Iza: Jag var glad över mensen för jag hade ingen ägglossning och cykeln var över 50 dagar lång )

• Izunia

wow det är verkligen lång tid!! Nu vet du ju att den iaf fungerar!

nu har jag varit på en fantastisk middag - ensam på Mcdonald´s! hahahah!

ska försöka lägga mig tidigt ikväll.. upp kl 05 imorogn oxå!

• Blue Topaz
    Victory skrev 2007-10-07 18:58:47 följande:
    Nej, jag har inte PCOS enligt en gyn jag besökte. Vi har startat utredningen men bara lämnat prover än så länge och nu väntar vi på resultaten. Jag hoppas ju på något piller som får ordning på mensen. Jag visste inte att du hade så långa cykler, Karin. Beror det på PCO:n?Jag är ocskå säker på att det löser sig för oss så småningom. Det är bara så jobbigt när man vill att det skulle ha hänt för minst ett år sedan! Väntan är så olidlig, allt annat i livet känns meningslöst.(Iza: Jag var glad över mensen för jag hade ingen ägglossning och cykeln var över 50 dagar lång )
    Jopp det är pcos:en. Har som längst haft 5,5mån och som minst 15dgr mellan två "riktiga" menser. Där emellan har jag oftast en massa miniblödningar på någon/ några dagar. Eller så blöder jag litegrann i 3 hela veckor. Underbar sjukdom!
    Jag funkade i princip normalt (iaf i jämförelse med ovanstående) i ett år efter Leo men sen var det tillbaks igen.

Nä Victoria, passa på att njuta av varandra och all tid ni har åt er själva! Njut av din kropp, av att gå på bio, av att gå på fester och reeees bort tillsammans!! Det tar så många år innan man får göra allt det där fritt igen... och då är man inte ung längre och har inte samma intressen. Passa på att vara ung säger jag bara!
  • Blue Topaz

Förstår att du är trött Iza... flyg lungt imorgon! =)

• Victory

Iza: Ni verkar ha ett späckat schema! Är det verkligen meningen att man ska vara så utarbetad?! Det verkar inte vara den bästa arbetsmiljön eller arbetstiderna. Förhoppningsvis trivs du så bra att det inte spelar någon roll!

Karin: Ja, vi försöker njuta av livet ändå. Men det är inte så lätt, t.ex. har jag inte så många vänner att umgås med eftersom de alla har småbarn och aldrig har tid med mig. Men vi ska ju i alla fall resa bort tillsammans i november, det ser jag sååå mycket fram emot och det behöver vi verkligen!

• Yllo

Hejsan!! Nu har jag kommit hem igen efter en lugn och skön helg på Åland. Passade på att fara och titta på brorsans hus som håller på att byggas. Kommer att bli kanonfint när det blir klart Var även hem till hans lägenhet och kikade på hans kissor.. vilka små sötnosar!! Ville sno med mig dom hem!!

Mig spelar det ingen roll var och när vi ses på söndag... bara vi ses

Vicky: Jag förstår att du var glad över att tanten äntligen dök upp. Håller nog med Karin lite i det att ni ska passa på att njuta av er tid bara ni två nu innan de trippande små stegen kommmer.. Var inte missunsam mot andra som är gravida/har barn.. rätt som det är så drabbar även det dig negativt och gör det ännå svårare för dig att bli gravid.
    Jag tror fullt och fast på att man ska vara glad och positiv och då går allt bra!
    Hehehehe.. Funkar säkert för alla andra än för mig *ler ironiskt*

Nu har jag varit rökfri i drygt 2 veckor Måste erkänna att jag inte känner mig det minsta piggare eller mer energi.. Känner mig faktiskt mycket sämre än innan om jag ska vara ärlig. Har inte velat klaga för B, men jag känner mig mer yr, vinglig, tröttare, mer huvudvärk, mer värk i kroppen och allmänt hängig... Jag som trodde att man skulle bli piggare utan ciggen *suck*

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter