Victory skrev 2007-10-07 08:58:01 följande:
Min kompis har bil men jag har inte frågat om hon kan skjutsa mig, men det gör hon ju säkert om jag ber henne. Träffas i stan går ju också bra fast det hade varit roligt att se hur du bor Karin! Vi kan ju bestämma det när det närmar sig. Jag ska i alla fall inte tillbaka till henne efteråt utan jag åker till flyget sen.Jag har fått mens, HURRA! Trodde aldrig jag skulle bli glad av det men efter så lång väntan var tanten faktiskt efterlängtad för en gångs skull. Igår var vi på stor 30-årsfest och i princip alla har ju barn så det var svårt att undvika barnpratet. Dessutom såg jag att en av mina kompisar är gravid igen. Det kändes tungt, förmådde mig inte ens att gratulera. Åkte hem och grät sen.
Usch vad jobbigt Victoria... Jag kan faktiskt förstå vilken hemsk smärta det måste vara. (Jag fick ju en gång beskedet att det skulle bli svårt att få barn) Man jag är helt 100% säker på att det kommer att lösa sig för er förr eller senare!! Ni har massor av år på er. Sedan låter det väääldigt långt med flera år så klart, men det är ju inte alls säkert ett det behövs flera år.
Har de sagt något om varför du har långa cykler? Det går ju lätt att medicinera bort iaf om det inte är någon sjukdom. Även pcos går ju att fixa till, men du hade väl inte det? När skulle ni få starta utredning?
Själv måste jag snart ta medicin för att framkalla mens, har snart gått 3mån sen jag sist hade en riktig och inte bara småblöder. Är tydligen inte bra att gå utan i mer än 3mån (cancerrisk i längden tror jag).
Det är iof helt ok att få "planera in den" där jag själv vill. ;)
Jag skulle nog inte kunna bli gravid igen utan hjälp, ens om jag ville.