• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Ammo

oj vad ni har skrivit :-0
    Jag har inte haft mens på 13 månader nu, sååå skönt! Har inte fått tillbaka den sen graviditeten och nu har jag börjat äta en ny sorts p-piller som ev gör så att man inte behöver få mens alls.Så har jag tur så slipper jag den ett tag till framöver. Få se den dagen jag minskar eller slutar med ammningen om den kommer eller om pillrena stoppar den. Slipper den så gärna.

Har inte hänt så mycket här. Gick på hem & villa mässan i lördags och var sen på tapas-middag på kvällen. Igår hade vi storstädning, mindre kul Men vi var även ute och shoppade entrétak och saker till barnvagnen mm. Ska ev åka och köpa en sulky idag (första saken begagnat) som vi kan ha med till Rom.
    Usch vi har verkligen inga pengar att shoppa för men dessa saker är ett måste så sparkontot sinar nu....

Vicky, fråga din kompis om hon kan skjussa dig till Upplandsväsby, så kan jag hämta dig där om hon inte vill åka hela vägen?
    För mig är det smidigast att träffas hos dig Karin. På fredag måste nämnligen Martin lämna in sitt körkort......
    Han körde av misstag mot rött i mars och nu har de beslutat att han blir av med det en månad. Han är i Malmö igen så han måste in med det när han kommer hem.
    Så jag måste hem och hämta honom mellan dig och prästen så då går det inte om jag är i stan.

• Ammo

oj vad ni har skrivit :-0
    Jag har inte haft mens på 13 månader nu, sååå skönt! Har inte fått tillbaka den sen graviditeten och nu har jag börjat äta en ny sorts p-piller som ev gör så att man inte behöver få mens alls.Så har jag tur så slipper jag den ett tag till framöver. Få se den dagen jag minskar eller slutar med ammningen om den kommer eller om pillrena stoppar den. Slipper den så gärna.

Har inte hänt så mycket här. Gick på hem & villa mässan i lördags och var sen på tapas-middag på kvällen. Igår hade vi storstädning, mindre kul Men vi var även ute och shoppade entrétak och saker till barnvagnen mm. Ska ev åka och köpa en sulky idag (första saken begagnat) som vi kan ha med till Rom.
    Usch vi har verkligen inga pengar att shoppa för men dessa saker är ett måste så sparkontot sinar nu....

Vicky, fråga din kompis om hon kan skjussa dig till Upplandsväsby, så kan jag hämta dig där om hon inte vill åka hela vägen?
    För mig är det smidigast att träffas hos dig Karin. På fredag måste nämnligen Martin lämna in sitt körkort......
    Han körde av misstag mot rött i mars och nu har de beslutat att han blir av med det en månad. Han är i Malmö igen så han måste in med det när han kommer hem.
    Så jag måste hem och hämta honom mellan dig och prästen så då går det inte om jag är i stan.

• Ammo

oj det blev dubbelt....

Vicky, jag resonerade att OM jag inte kunde få barn på naturlig väg så tröstade jag mig med att barn kommer jag att få på ett eller annnat sätt. Provrör eller adoption. Provrör är såååå vanligt idag, känner 2 personer som kört på den vägen, båda lyckades på 5:e försöket.

• Izunia

Vicky, vi jobbar väl inte sjukt mkt då vi är lediga mer än andra men när man väl är på jobbet kan det vara 3 tim eller över 12..

Nu är man äntligen ledig både idag och imorgon. Fick sova ut lite på morgonen och det var skönt då jag har gått upp mellan 3-5 på morgonen de sensate dagarna - och jag är ingen morgonmänniska!

Ikväll ska vi åka in till Köpenhamn och gå på Crowded House konsert.

Ylva, anledningen till att du känner dig dålig är pga abstinensen och alla gifter som ska driva ur din kropp. I princip är du på avgiftning och det är inte konstigt att du mår som du mår. Bara att hålla ut!

• Ammo

ojojoj min som kommer bli en jätte, hahah.
    Vägde och mätte honom idag (4 mån) han vägde 8265 gr och var 67 cm lång!!!Han väger och är lika lång som de som är 6 mån om inte mer.
    Man kan ju tro att vi matar honom med bakpulver

Nu är det sov dax! God natt!

• Yllo

Hade det varit abstinensen så hade jag kanske trott på det.. men den där behandlingen skulle ju ta bort allt det här.. och jag har nog lite svårt att tro att man ska må så här dåligt bara för att man slutat röka.

1. Trött som attans.. alla säger att man ska känna sig piggare redan 1 vecka efter rökstopp.
    2. Ont i huvudet... tänk er hur ni mår dagen efter en rejäl fylla.. ungefär sådan huvudvärk har jag dagligen nu.. inget hjälper alls.
    3. Ont i alla leder.. kan knappt gå eller skriva på tangentbordet. Har svårt att lyfta saker och ting.. för att inte tala om kaffemuggen som jag är tvungen att lyfta med båda händerna.
    4. Yrselanfall.. från 10-15 om dagen är jag nu uppe i 30 om dagen. (balansen ingår i denna punkt)
    5. Illamående

Hostan är nog helt legitim till rökstoppet men resten?? Nåja.. jag ska maila min kontaktperson ikväll och se vad hon säger..

Ser dock fram emot att träffa er på söndag!

• Victory

Ylva! Håll ut! Jag tror absolut att dina besvär beror på rökstoppet men det blir bättre! Det måste det bli! Att inte röka är ju bättre än att röka, i längden i alla fall. Jag hoppas verkligen att du klarar det även om det känns tungt i kroppen. Du har ju kommit så långt nu, hang in there!

• Victory

Ammo: Vad synd på M:S körkort! Daniel har krockat min bil (och ja, det var hans fel!) så vi är helt utan bil nu! Inte för att vi använder den så frekvent, jag cyklar ju till jobbet och han kör moppe. Men när man väl behöver den, då blir det krångligt! Och det verkar dröja med värderingen. Men den är ändå så gammal så nu letar vi ny bil, men vi har ju ingen möjlighet att åka och titta på någon! ALlt blir så besvärligt!

• Victory

Om det passar dig bäst så träffas vi hos Karin då! Men var bor hon egentligen? (minns inte). Jag ska fråga min kompis om hon kan skjutsa mig dit eller till Upplands Väsby.

• Ammo

Karin bor i Jakobsberg och jag i Stäket i Järfälla.
    Kom på att Upplands väsby kanske inte är något bra ställe för er...hm...det beror på vilken väg man kommer och det blir nog fel för er.
    Kolla med din kompis och säg vart vi bor så får hon avgöra vad som är enklast att mötas upp eller köra hela vägen.

Vad surt med bilen, hur gick det för Daniel då?
    Vi har ju 2 bilar så jag kan ju i alla fall åka som jag vill när jag är ledig som tur är.

Ylva, håller med de andra ang hur du mår, det beror förstås på att du slutat. Tänk allt nikotin, tjära mm som nu håller på att försvinna ur kroppen. Inte konstigt att du mår illa mm.
    SEn är det ju olika för alla, vissa mår ju så dåligt att de börjar igen bara för de inte pallar att gå igenom detta och för vissa märks knappt någon skillnad.
    Stå på dig, vi håller tummarna!

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter