• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Blue Topaz

Hej tjejjer!

Det var jättekul att träffa alla idag!! =) Tiden gick väldigt fort!

Hoppas du tar dig till Arlanda och hem ordentligt nu Victoria!? Var oerhört arg på T när han kom hem nu. Fattar inte att det kan vara SÅÅÅ svårt att hålla en tid så att man kommer hem 3 timmar för sent.. och framförallt inte kan ringa och tala om det!

Kramen

• Yllo

Hej tjejer!!

Det var riktigt kul att träffas idag... Synd bara att tiden gick så fort och att inte Iza kunde komma hon med.

Taxichaffisen erbjöd sig att skjutsa Victoria till pendeltågsstationen Skönt att han gjorde det så att hon slapp gå i regnet... Hoppas att flygresan går bra!!

Nu har jag kommit hem igen. B har varit jätteduktig idag! Han har spacklat alla fönsterkarmar så nu är även den biten klar.. bara el och innertak kvar och så tapeter och matta... Äntligen!!

Jag satt och tänkte i taxin på väg hem på det du sa Karin.. om att ta en träff någonstans på ett hotell.. Tycker det är en toppen idé.. En långhelg kanske?? Skulle kanske kunna vara kul att släpa med sig männen också så att även dom får träffas... *funderar*

Nej, nu ska jag ta itu med tvättmaskinen som jag körde igång innan jag for i förmiddags

Kramar!!

• Ammo

Håller med om att träffen var kanon! Jätte kul att träffa er men framför allt dig Vicky eftersom det var första gången
    Hoppas du kom hem ordentligt.

Träffade prästen, gick bra. Är det någon av er som är bra på att hitta noter?(texten har jag)
    Tänkte ha 2 låtar, den klassiska "tryggare kan ingen vara" och en till vanlig barnvisa. Och då funderar vi på "Det gåtfulla folket". Men ev kan jag nog behöva noterna till kantorn som ska spela men jag kan endast hitta dem gratis på gitarr (accord)annars kan man köpa men det vill jag ju inte...
    Eller har ni tips på någon annan fin barnvisa?

Åh i morgon ska jag äntligen klippa mig! Har inte klippt mig sen maj!

• Victory

Hej!

Nu är jag hemma igen, eller jag har varit det en stund och hunnit koppla av lite. Resan gick bra, jätteskönt att jag fick skjuts till stationen av taxichaffisen! Sen tog jag Arlanda Express så jag var i god tid.

Det var verkligen jättekul att träffas! Men tiden flög som sagt iväg! Tusen tack för skjutsen och maten, önskar jag kunde bjuda igen men ni har väl inte vägarna förbi här uppe så ofta.

Skönt att höra att T är hemma iaf så att inget hade hänt. Hade han någon bra förklaring till förseningen? Ni bor verkligen fint. Jag blev förälskad i ert kök. Gå in i mitt galleri, Karin, så kan du se våra före-och-efter-bilder.

Nu ska jag packa upp lite och sen sova så jag orkar upp till jobbet imorgon. Det har varit en händelserik helg!

Kram till Iza också, hoppas att jag får träffa dig också snart!

• Izunia

hej tjejer!! vad trevligt att ni haft så kul i helgen!

Nu är helgen snart över och jag kaaaanske ska jobba imorgon. Har nämligen stand-by i 3 dagar så jag antar att jag ska iväg.

jessie jag kan INGA barnvisor så jag tyvärr inte hjälpa dig.

karin.. jag hade också blivit sur, även om jaghar en tendens att göra vad T gjorde.. fast jag brukar ju aldrig sätta en tid när jag ska vara hemma! ;)

• Yllo

Jess... noterna till "Trygga räkan" finns i psalmböckerna.. den andra vet jag dock inte var man kan få tag på...

• Victory

kan tyvärr inte heller hjälpa dig med noter, jess!

Jag är fortfarande jättetrött efter helgen, det blev ju inte så mycket sömn och jag har ingen motivation på jobbet. Jag vill bara hem till min härliga make eftersom han är ledig! Fast vi bråkade lite igår ang. bilköp. Idag åker min bil till skroten *snyft*. Och jag känner mig lite stressad över att köpa en ny. Men då kläcker han idén att vi inte ska köpa någon ny bil utan använda hans gamla veteran-volvo från -71 eller nåt! Vet inte ens om den funkar, den bara står där i garaget och ser för jävlig ut! Nej, bevare mig väl, den kör jag inte runt i! Han tycker inte att han har råd utan menade att jag skulle betala den nya bilen själv i så fall. Hallå! Det var ju HAN som krockade MIN bil! Och det är ju mest han som använder bilen så det går jag inte med på. Är jag konstig som tänker så?! Han tycker att jag ska betala för att jag tjänar mest men det är ju mest han som kör bil, jag åker ju buss eller cyklar till jobbet. Så det blev en liten dispyt men vi kom överens om att köpa en lite billigare bil i alla fall, och dela på kostnaden.

• Ammo

Vad roligt Yllo att du skrev "Trygga räkan", jag har nämnligen trott i hela min barndom att man sjöng så, så Martin har alltid skrattat åt mig när den kommit på tal.

Vicky, så klart ni ska dela på en ny bil, ni är ju gifta och delar väl hur man än gör på ekonomin. Dessutom som du sa, han krockade din bil! Det finns ju många billiga småbilar.

• Yllo

Jag trodde också att man sjöng så... i alla fall tills jag började i kyrkans barnkör och fick lära mig hur den egentligen gick

Vicky.. Jag håller med om att ni ska dela på bilkostnaden. Men jag tycker nog att ni ska försöka se om ni inte kan fixa din bil, det verkade ju inte vara så mycket skador på den och då känns det onödigt att skrota den.. Varför inte försöka sälja den istället? Då får ni i alla fall ut lite mer än skrotningsavgiften?!
    Fast den där storyn får mig att minnas en incident i min barndom.
    Min pappa krockade sin bil med mammas bil. Pappa skulle backa ut från gården och backar rakt in i sin bil som står parkerad på gatan. Mamma ringer till försäkringsbolaget och frågar... "Vem ska betala? Min man backade in i sin bil med min bil?? Vem ska betala?" På försäkringsbolaget blev dom först helt ställda och bad henne upprepa vad hon sagt.. Hon upprepar samma sak igen och dom ber om mer info.. Hon berättar exakt vad som hänt och handläggaren på försäkringsbolaget börjar asgarva och säger att det där får dom göra upp i sängen... Teoretiskt skulle bilarna repareras på mammas bilförsäkring, men att pappa var den som skulle bli skyldig att betala självrisken *S*

• Ammo

Idag har vi varit på babysim, gick jättebra!

I morgon måste jag köra Martin till Västerås och på fred bär det av till Rom!!!
    Martin kommer få en chafför from fredag så jag slipper köra på honom. Det är någon som inte kostar företaget pengar utan via arbetsförmedlingen på något sätt. Han ska hämta honom varje morgon och köra runt hela dagen och sen lämna. Han ska göra lite andra uppgifter medan Martin är inne på kundbesök, men ändå. Lyx att få privatchafför när man klantat dig och torskat körkortet...

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter