• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Yllo

Snacka om bondtur!! Tänk att få en privatchaufför som bara betjänar en hela dagarna Hade inte haft något emot det... avskyr att stå och vänta på min taxi och oroa mig för att den dyker upp försent eller inte alls *suck*

• Ammo

Nu åker vi till Rom snart.....planet går 17.20!
    Ser dock inte fram emot flygningen eftersom jag är dunderförkyld, får väl tacka Leo för den passningen . Jag har trånga hörselgångar och brukar inte gilla att landa normalt sett, så jag lär få skitont...Får verkligen hoppas att Lucas inte åker på det också.

Nu kom Martin hem så dax att packa det sista.

Ha det gott tjejer så hörs vi nästa vecka. (Kommer hem natten mot onsd)

• Izunia

oj nu har jag inte skrivit på ett tag.. har haft lite fullt upp..

Kom hem idag från en 2 dagars tur och imorgon ska jag ha stopp uppe i Bergen. Tror det blir lite kallt för mig där så här års... :?

Vi hade lite strul med biljetter till australien till jul, då vi vill resa på personalbiljetter. Tyvärr har qantas "embargo" vid juletid, vilket innebär att de inte tar på personalresande... Så vi fick boka vanlig biljett mellan Tokyo och Sydney. Det blir nog inga problem att ta sig till och från Tokyo hoppas jag. Vi var så desperata att vi kollade upp vanliga priser från köpenhamn-sydney... om det inte var helt fullbokat var priserna ursinninga!!! Typ 40.000, 60.000kr per /pers! oooo...... nej!!! det betalar jag inte! S¨å nu verkar det iaf lösa sig igen.

Jessie hoppas ni får en underbar resa till Rom. jättevacker stad som jag tycker bra om. Skulle gärna åka dit igen snart.

Nu ska jag vila lite framför tvn för att klara av att gå ut och äta i kväll...

Ciao!

• Yllo

Hej tjejer!

Nu är helgen äntligen över! Har haft fullt upp med att fixa i ordning allt inför släktkaffet i söndags. Hade bakat två tårtor (bilder kommer snart) och några andra mjuka kakor. Fick absolut ingen som helst hjälp av resten av familjen vilket irriterade mig enormt + att jag mått extra dåligt den här sista veckan... Något är fel helt klart! men vad?? Inte får jag någon hjälp av läkarna heller.. får bara höra att jag inbillar mig *suck*

Jess!! Du borde ha köpt sådana där earplanes som jag köpte när jag var till Polen. Dom funkar helt pefekt även när man är förkyld Hoppas att ni ändå får en härlig semester i Rom

Jösses Iza.. Det var inte dåligt vad dom tog för biljetterna till Australien *huga* 100.000 - 120.000 tur och retur för två personer är ju lite väl saftigt Hoppas att det löser sig den andra vägen.

Aj aj aj.. Jag har svårt att skriva idag.. Lyckades slita av en nagel i helgen... När jag säger slita av så menar jag slita av.. Jag har ingen nagel alls kvar på vänstra lillfingret!! Har plåstrat om fingertoppen så gott jag kunde.. men konstaterade nu att jag måste försöka packa in toppen ännu mer tills i morgon.

Ha det godis så hörs vi snart igen!

• Victory

Aj, aj, aj! Inte roligt med avsliten nagel! Och den läkare som säger att du inbillar dig kan ju inte vara helt seriös!?

Vi fick inte behålla bilen för försäkringsbolaget eftersom vi fick ut pengar för den. Men vi fick 15 000 (-4000 i självrisk) så jag är väldigt nöjd, trodde den var värd MAX 10 000. Den skulle kosta 20 000 att laga så det var inte aktuellt. SÅ nu letar vi en ny skruttbil i 15-20 000 kronorsklassen. Det var ju en lite dråplig historia som dina föräldrar råkade ut för. Men egentligen spelar det väl ingen roll vem som krockar vems bil, försäkringen gäller väl ändå?

Kul att babysimmet var roligt, Jess! Och lyxigt med egen privatchaufför! Det var kanske inte så dumt ändå att bli av med körkortet!

Iza: Jag förstår att det inte känns så kul att betala för resorna när man är van att resa hela dagarna i jobbet. Men 40 000 är ju sanslöst mycket för vem som helst. När jag kollade Thailand-resor fanns det resor för 80 000 kr. Då tyckte jag att vi hittat ett ganska billigt alternativ och slog till direkt!

• Yllo

Hihihihi... jo, försäkringen gällde ju ändå.. Mamma ville bara veta vem av dem som skulle betala självrisken och på vems försäkring som skadorna skulle gå på

Nu har jag lagt upp bilder på mina nya tårtor i mitt galleri (alltså inte bildgalleriet här på BT)

groups.msn.com/yllo/trtorochandrasockerarbeten.msnw&lc=1053

Säg vad ni tycker.. själv ska jag erkänna att jag blev väldigt nöjd med Badtårtan

• Izunia

shit ylva!!!!! Du är absolut proffs på det här!! Öppna ett bageri för f*n!!!

När jag kommer upp till stockholm ska du ge mig en snabbkurs!!! Jag menar.. hur gör man ett tvåvåningsägg!?? Så mkt detaljer på dina tårtor!

Just nu ligger jag på hotellrummet i Bergen och har det mysigt!

• Yllo

Självklart kan jag ge dig en liten kurs i allt när du kommer Iza! Vi borde ju även ha vårt gästrum klart då så då kan du bo hos oss *sträcker stolt på mig*

Jag har funderingar på att börja som konditor.. problemet är nog att jag inte har någon formell utbildning, men den biten fixar ju styvdottern just nu Därefter blir det nog att vi startar eget.
    Jag tycker allt det här är kul MEN det tar ganska mycket tid att göra alla saker. Bara att montera ihop tårtan (fylla och täcka med sockerpastan) tar ca 5 timmar. Först ska tårtan fyllas... det tar väl ungefär 30 min.. därefter ska den stå kallt i minst 2 timmar innan man tar fram den.. fodrar den med smörkräm (beroende på vad man fyller den med) och kavlar ut sockerpastan och täcker den med det.. Bara den proceduren tar också ca 30 min och efter det ska tårtan stå kallt i ytterligare minst 2 timmar innan man kan börja dekorera den

• Yllo

Tvåvåningsägg ska man inte kunna göra fick jag veta efteråt.. Fast det är väl så att om man inte vet att något är omöjigt så går det att göra det *S*

• Victory

Jättefina och smaskiga tårtor, Ylva! Synd att det inte finns smak-datorer!

• Yllo

Ja, visst är det... och synd att jag kom på för sent att jag skulle ha haft med en tårta till Karin

• Ammo

Hej igen!

Nu är jag hemma från Italien igen. Har haft en fantastisk resa, wow säger jag bara, vilken stad!
    Vi har gått flera mil per dag, från 10.30-18.30 varje dag har vi bara gått och gått och gått. Sett allt från Vatikanen till Colusseum, Spanska trappan mm mm mm.
    Kanske inte den absolut barnvagnsvänligaste staden direkt med all kullersten och höga trottoarer men samtidigt har nog Lucas aldrig sovit så mycket heller av allt skakande och frisk luft. Han var så duktig!

Shoppade inte mycket alls, ett par stövlar och 2 tröjor, det var rätt dyrt och jag blev lite besviken på utbudet, trodde det skulle vara bättre. Pengarna gick till alla mat istället, har levt på pizza och pasta

Tyvärr så utvecklades min förkylning till halsfluss i går samt 39 graders feber, så igår var jag hög på alvedon för att orka med att gå hela dagen.Eftersom vi åkte hem sent i på kvällen så hade vi inget hotellrum kvar som jag kunde vila på, men jag överlevde. Vi hade som tur var läkare och apotek runt hörnet så jag fick medicin direkt.Och vi hade dessutom hunnit med att se allt vi ville så det blev mest att vi strosade runt i området runt hotellet och tog det lugnt. Tyvärr har även Lucas blivit smittad med förkylningen så idag blev det inget babysim.
    Hoppas verkligen vi mår bättre på lördag för då ska vi a dop.

Ylva, jättefina tårtor!!!

Hoppas ni hittar någon bil nu Victoria. Seatbilarna brukar vara väldigt billiga och jag tycker man får rätt ok bil för de pengarna.Hade en cordoba själv förut och Ylva har väl en liten Ibiza om jag inte minns fel. Kanske inte den bästa bilen men de är billiga och då får du ju en rätt ny. Vi sålde vår -96 för 27.000 kr (den var iof vit så därav det lägre priset), men det var för 4 år sedan, så bilen var då bara 8 år.

• Yllo

Jag har en Seat Ibiza! Älskar min lilla bil och det har aldrig varit några större problem med den Fördelen är att man faktiskt får rum med en barnvagn i skuffen och det finns sådana där hållare att spänna fast barnstolen i. Vi skulle dock behöva byta den nu i o med att barnen är så stora (läs långa) att det blir jättetrångt för dem i baksätet

• Izunia

Välkommen hem Jess! Bortsett från din sjukdom så lät det jättetrevligt att vara nere i Rom. Var det varmt där nere?
    Jag shoppade inte heller mkt när jag var i Rom. Nu var det ju 100 år sen, men allt var dyrt redan då. Man får njuta av de kulturella aspekterna istället! :)

Nu är jag ledig i 3 dagar och börjar dagen idag men massiv (läs TON) av tvätt... :( men det ska bli skönt att bli av med det! Sedan måste jag iväg till köpcentret och shoppa lite. Behöver lite strumpbyxor och så. Imorgon ska jag bjuda några vänner på middag och det kommer att bli supermysigt.

ja..jag har nog inget mer att skriva...

Ciao!

• Yllo

Välkommen hem Jess! Trist att du blev så sjuk på resan.

Jag hittade absolut inget att shoppa när jag var i Rom för 100 år sedan... däremot fanns massor i San Marino och Venedig

• Ammo

Vädret var upp och ner, lördag:sol,tröja i skuggan,top i solen, söndag:sol men kallare tröja/jacka, månd: moln, blåst,iskallt, jacka,vantar burr, hade gärna haft overall på mig det var då jag blev sjuk. tisd: sol och jag gick bara i en top.
    Så det växlade från typ 10-25 grader.

Har också tvättat nu, hade två fulla resväskor med tvätt.
    Måste baka sen, har ju dop på lördag. Ska bjuda på äppelpajer, chokladtårtor, mackor, småkakor mm. Har det mesta klart utom chokladtårtorna men de går fort att göra som tur är.

Pratade med kanorn idag och det blir "trygga räkan " och "det gåtfulla folket" som "psalmer", han kunde det mesta som tur var.

Nu vaknar lilleman..

• Yllo

Själv har jag precis slängt in en maskin tvätt och väntar på att den ska bli klar så jag kan ta nästa.

Fångade en av "mina" pojkar idag (en av läkarna på jobbet) och hade honom att kika på mitt lillfinger som jag skadade i förra veckan.. Lyckades slita loss nästan hela lillfingernageln om jag inte sagt det tidigare. Nu har det blivit jätteinfekterat trots att jag tvättat och lagt om det varje dag. Doktorn skrev ut antibiotika åt mig och gav mig nya instruktioner att följa. Har det inte böjrat bli bättre måndag nästa vecka så måste dom ta bort nageln helt och hållet *snyft*

• Victory

Härligt att er resa blev så bra, Jess, förkylning och halsfluss (!) till trots!

Härligt att det är fredag! Imorgon kommer min syster och hennes man på middag. De vill festa loss och gå ut (de har barnvakt ) och vi har lovat hänga med men jag känner nu att jag inte alls är på något festarhumör. Vill helst bara ha en lugn middag med ett par glas vin och gå och lägga mig tidigt. Men jag vågar inte säga det till syrran, då tror jag hon blir besviken för hon är verkligen sugen att parta. Men om jag dricker för mycket och stannar uppe sent kommer hela söndagen och nästa vecka att vara förstörd. Usch, vilken tant jag har blivit!! De är ju äldre än oss men vill festa, och vi som inte ens har barn känner inget som helst sug efter att gå ut! Suck, jag vet inte om jag ska säga nåt (och göra dem besvikna) eller bita ihop (så att det drabbar mig själv negativt).

Men i övrigt är det bra med mig! Dock ingen bil ännu. Ska kolla upp om det finns några Seat till salu här.

• Victory

Lycka till på dopet, förresten!

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter