• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Blue Topaz

Hallå där frun!
    Kom hem från operationen precis, opererade mig igår i Linköping. Det har nästan varit jämställt med förlossningen i smärta faktiskt.. Iaf för mig som kräkts flera gånger och mått mkt illa. Jag tål inte morfin och svarar allmänt dåligt på smärtstillande tydligen..

Men nu sedan jag kom hem har det blivit klart bättre faktiskt, mår bara lagom illa och är bara lite yr. Har inte ens någon smärtlindring då jag inte fått behålla det. Men det är helt ok ändå i jämförelse med igår. Kan ju tom sitta här o skriva =).

Ska ta och läsa igenom tråden nu =)

• Blue Topaz

Fruarna menade jag förståss...

Lycka till Ylva, jag håller tummarna!!

• Izunia

VAA!!! har du opererat did idag?? shit jag trodde inte det var bestämt! hur ser det ut? är du nöjd? gjorde det verkligen så ont....????? oh no jag vet inte om jag vågar nu...

lycka till ylva!!

• Blue Topaz

Nej, jag opererade mig i fredags morse. Ja, vi pratar alldeles för sällan numera... =(

Det ser bra ut tror jag, men jag är helt inlindad i blodigt bandage så det är svårt att säga än så länge ;)
    Jag skickar ett mail med bilder till dig Iza.

kramen

• Yllo

Hejsan fruar!

Skönt att du också kommit hem Karin! Hoppas att allt gått bra för dig och att det inte blir några komplikationer.

För mig har det gått bra. Jag har inte rökt ett enda bloss sedan kl 9:30 i fredags morse. Har inget direkt nikotinbehov, men lite röksug i vissa situationer då jag är van att röka just i dessa situationer.

Resan var ett äventyr minst sagt.. och... Jag menar absolut inget illa nu Iza och du får ursäkta.. men jag tyckte faktiskt att de flesta polacker var väldigt otrevliga *urskuldande* Visst fanns det dom som var väldigt servicemindade också, men de flesta var väldigt knuffiga, buffiga och otrevliga. Som t.ex. Vi var på en marknad och jag tänkte köpa en termos. När jag stått där i ca 10 min, och försökt påkalla uppmärksamhet att jag skulle få köpa termosen, så kommer en av bodtjejerna (detta var en liten bod på marknaden) fram och sliter termosen ur händerna på mig och sätter tillbaks den på hyllan och tjattrar ilsket på polska. När jag försöker få fram att jag vill köpa termosen så kliver hon fram och börjar putta på mig tills hon fått ut mig ur boden *konfunderad* Iza... ska dom verkligen bete sig så?? Eller var det jag som gjorde något fel? Kändes inte direkt trevlig kan jag påstå Ska jag till Polen flera gånger så kommer jag nog att propsa på att få någon polska med mig som guide!

• Ammo

Hej!

Åh är också nyfiken på hur du ser ut Karin, maila mig med!
    Kan du jobba nu eller är du hemma?

Har gått ner 2 kg till, har äntligen gått under 70 sträcket nu!Vägde 68,8 nu, bara 3,8 kvar av 18 som jag gick upp totalt (vägde in mig på 65 kg). Men målet är 60-63 kg.
    Ylva, har fortfarande inte sett kort på dig sen du rasade i vikt, *nyfiken*.
    Vad skönt att du lyckats hålla dig från ciggen nu, håller tummarna för att du inte trillar dit igen. Men jag förstår vad du menar, vanan att ta en cigg vid olika tillfällen, den biten är svår att komma över.

Har haft en skön lugn helg.Fixat på tomten, krattat, tagit in utemöblerna mm Och igår var vi på middag hos vänner varav hon är utbildad massör, så jag fick en välbehövlig behandling

Nu ska jag till öppna förskolan och sjunga med Lucas

• Yllo

Jag har inga kort på mig sedan jag gick ner i vikt... jooo.. något finns väl.. men jag tycker jag ser ut som en dräktig flodhäst på alla kort jag ser så därför har jag inte brytt mig om att lägga in något kort på hemsidan Inte vet jag hur ni beter er för att se så smala ut, men jag ser ut som en dräktig val oavsett vad jag än gör!

• Ammo

Haha, men Ylva då, inte ser du ut som en val eller flodhäst.
    Du måste väl vara smal nu efter ditt viktras?!
    Kan säga att hur mycket jag än må har gått ner nu så känner jag mig långt ifrån smal. Har aldrig någonsin kännt mig så fruktansvärt osexig och missnöjd med min kropp. Visst att jag fått barn nyligen och han är mitt allt, men mitt självförtroende stärks ju inte direkt när jag ser mig själv i spegeln just nu

• Blue Topaz

Duktigt Ylva!!! =)
    Skumt att råka ut för en sådan sak!!

Jag ser också tjock ut på alla bilder trots att jag är normalviktig =( För mig handlar det om att jag efter grav. fått extra fett under hakan som bara inte går bort!! =( Men vad som syns på bilder är ju inte verkligheten tack o lov!

Jag förstår preciiis vad du menar Jess.. det är så sjukt mkt på kroppen som förändras under grav. och amning. Det tar ganska lång tid att acceptera sitt nya utseende... Eller så är man som jag som vägrar acceptera det och lägger sig under kniven. Jag avundas på sätt och vis dem som bara anser att de blivit kvinligare och vackrare, men samtidigt är jag glad över att jag fått nya fina bröst nu.
    Huden på magen däremot kommer alltid bära spår av gravidmagen och det är jag nog ok med. Så länge den är platt och inte veckar sig.

Vad tycker du känns jobbigast Jess? Det tar ca 1- 1,5år efter amningens slut innan brösten fått slutlig form och ca 1,5år efter förlossningen innan mage/ höfter får sin slutliga form.
    Grattis till viktminskningen! Kan vi ta de sista 3kg ihop?? =)

Jag är hemma nu, har mkt begränsad rörlighet/ styrka i bröstmusklerna då de skurit i en bit av muskeln. Sedan gör det jäkligt ont också.. Men det blir bättre varje dag iaf!
    På lördag ska jag ner till Linköping igen och ta bort alla bandage, först då kan jag se lite av hur det ser ut. =)
    Förhoppningsvis kan jag börja jobba i mitten på nästa vecka.

• Blue Topaz

Jag har bara din jobbmail jess?

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter