• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Blue Topaz

Hej tjejjer! Nu ÄNTLIGEN har jag också hittat hit =)
    Hinner som vanligt inte skriva så mkt dock.
    Mår ni bra allihop??

På fredag opereras jag.. läbbigt! ;)

• Ammo

Bröllopet var super, min kompis var såååå vacker. Hade en halterneckklänning från Garamaj diadem/tiara och lockar som hängde bak.
    Vårt sk "tal" blev succé!!! Alla höll valiga roliga tal, sen kom vi och bröt av . Vi hade spelat in en låt (jag och 2 kompisar)i en studio. Det var låten "jag ljuger så bra" (L Bengtzing)Men den hette nu " Du har allt vi vill ha". Och handlade förståss om Vickan. Vi hade min stereo på högsta volym, låtsasmickar och dansade för fullt så det blev enorma applåder.Sen berömde alla oss och sa att vi var klart kvällens bästa "tal" så det var kul1!
    MEN det var någon annan här hemma som hade mindre kul
    Jag hade med Lucas fram till middagen sen åkte han hem och min och Martins mamma satt barnvakt. Han har aldrig skrikit och nu gallskrek han hela kväller och vägrade ta flaskan till en början (vilket aldrig varit ett problem innan).
    Så vid 23 var jag tvungen att tacka för mig och åka hem eftersom han inte ens ville sova.
    Visst han är 3 mån, men han dör ju inte. Någon gång måste han ju lämnas bort och jag är ingen kyckling mamma som åker hem för att han skriker, sorry. Men min mamma blir så stissig och stressad så hon trodde att han skulle ..inte vet jag....
    Hade det bara varit svärmor här hade jag säkert kunnat vara kvar för hon hat tålamod. Han somnade ju bara jag la ner honom i sängen när jag kom hem....
    Han är ju mitt allt och det klart jag åkte hem och prioriterade min son. Samtidigt som jag blev ledsen för det var endast en enda kväll på hela denna höst som vi behövde barnvakt pga att vi var bjudna på 2 bröllop och inte kunde gå på samma båda två och jag kunde bara inte ha honom med. Och att det var min bästa vän dessutom gjorde det extra tråkigt att jag inte kunde få fira kvällen med henne
    Hade dessutom tänkt att åka förbi det andra bröllopet som Martin var på och sagt hej till brudparet vilket jag hade sagt att jag skulle
    Men men....vad är en bal på slottet.....

• Yllo

Trist att Lucas inte hade så roligt med far- och mormor nu när ni var bjudna på bröllop

Själva har vi haft fullt upp i helgen. Våra kompisar från Åland var över, men denna gång hade dom bara 2 av sina 4 barn med sig. Blev nog lite jobbigt ändå då älsta grabben var riktigt jobbig den här gången. Både B och jag funderade på om dom minskat ner på hans ADHD-medicin....

I morgon kommer rörisarna för att göra klart i källaren... i alla fall hoppas jag att dom blir klara då. Vi har i alla fall varmt och skönt i nästan hela huset nu.. bara 2 rum kvar nere i källaren som inte är inkopplade.

Snart är det Polen som gäller På torsdag bär det av!!

• Ammo

Var det någon avvänjningsresa eller vad var det ni skulle göra i Polen Ylva?

Har varit hos min bästis hela dagen, hon har mer eller mindre gått in i väggen och mår skitdåligt. Tur att man är ledig så man kan vara där när hon behöver en.

Karin, är det boobsen du ska fixa på fredag?
    Vill inte skrämma dig men varnar dig bara för att det kommer göra fruktansvärt ont i dem efteråt (kommer i håg när min komis gjorde sina). Håller tummarna för dig.

• Yllo

Sluta röka behandling är vad jag ska göra i Polen. Har tid till fredag morgon kl 10.00 Så snart är jag rökfri!!

• Ammo

Vad är de gör i Polen som är så speciellt som inte finns här?

• Yllo

Just den här behandlingen finns inte i Sverige. Den fanns här ett tag, men dom har precis lagt ner den verksamheten p g a att det inte var ekonomiskt försvarbart.. Dom tog utrustningen och personal från Polen hit för att göra behandlingarna och ville då gärna ha fulla mottagningar... men patienterna ville inte ha det på det sättet utan ville själva bestämma när och hur dom skulle komma.. Det är inte lönsamt att ta hit personal för 6 behandlingar som är utspidda under en vecka.
    Är du mer nyfiken kan du alltid gå in och läsa på www.e-forus.se
    Jag har prövat tuggummi, plåster och allt möjligt annat och inte lyckats sluta röka tidigare. Jag är nu övertygad om att detta kommer att fungera Hade tänk pröva på den där medicinen, Zyban, tidigare... men den fick jag inte utskriven då jag hade för många kontraindikationer till den medicineringen.

• Ammo

Håller verkligen tummarna för dig Ylva!
    Jag slutade heltidsröka för 2,5 år sedan (rökte då 3-7 st/dag)
    sen feströkte jag fram till oktober då jag testade positivt.
    I början av graviditeten fick jag ett sådant avsky av cigg, kunde må illa bara jag såg någon genom bilrutan, sjukt, men nu känner jag tyvärr sug igen. Jag har inte tagit ett enda bloss än, men det det förvånar mig inte om jag kommer ta en och en annan cigg vid fest sen när jag slutat amma. Jag HOPPAS inte det men jag ska aldrig säga aldrig heller...

• Izunia

Hej tjejer det var längesen..

Jess vi ses väl nästa vecka?! :)

Ylva jag önskar dig verkligen lycka till. Det hade varit super om du hade kunnit bli rökfri nu!

Min vännina åker tillbaka till usa imorgon och det känns jätetrist för mig. Kommer att sakna henne så mkt. Jag ska försöka hälsa på henne i april nästa gång. Hoppas jag får lite ledigt.

Nu måste jag fortsätta att städa lite... :)

Ciao!

• Ammo

Så klart vi ska ses nästa vecka
    Jag ringer dig på onsdag kväll när vi kommit ner så får vi bestämma tid och plats vi kan ses på på tordagen. Åh vad roligt det ska bli!!!

Karin, hur mår du? Det var väl idag du skulle operera boobsen?

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter