• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Victory

Usch, så tråkigt med din vänninas mamma, Iza, och även med missfallet förstås!

Och ett grattis till Ylva för pengarna. Oväntade bidrag är inte så dumt!

Här känns det som om livet går fram i sirap! Allt känns trögt och tråkigt. Kanske beror på att det är måndag, för igår kändes allt bra. Vi är klara med renoveringen av hallen och matrummet, yihaa!!! Äntligen kunde vi bjuda hem lite gäster utan att skämmas.

• Yllo

Ahhhh... Har suttit i telefon och framför datorn hela morgonen! Ända sedan kl 8 faktiskt.. MEN nu är äntligen både flyget och hotellet i Polen bokat och klart! *Yiippiee*

Rörkillarna har varit här och lämnat av allt material och gått igenom med B hur allt skall dras. Tydligen bestämdes det även för att hälften av vattenrören också ska dras om... hoppas att pengarna räcker till det med *tuggar på naglarna*
    Just nu sitter jag och väntar på att dom ska komma tillbaka och sätta igång med jobbet. Dom var nämligen tvunga att fara iväg och avsluta två små jobb först innan dom sätter igång med vår källare.. men lovade att dom skulle dyka upp direkt efter lunch.

Måste nog iväg till banken idag också. Har insett nu att jag måste skaffa mig ett kreditkort/bankkort hur mycket jag än motsätter mig det hela.. men jag behöver ha det nu när vi var till Polen och sedan Thailand.. därefter får jag väl klippa det då

Hungrig nu så jag ska ta en drive i kylskåpet och se vad jag kan hitta att äta.

• Ammo

Åh Ylva, vad härligt med så mycket pengar! Skulle gärna vara i dina kläder. Har en far som sitter på några kronor men är så snål att dem lär jag inte få se före han kryper ner i kistan.
    Usch mår dåligt över hur vår ekonomi ser ut nu, lever som en kyrkråtta, är helt panka redan, och så här kommer det ju vara i 1 och ett halv år framåt, hur det nu ska gå ihop.....

Så när det gäller kreditkort så kommer tyvärr mitt till användning rätt ofta, men vi betalar ju alltid månaden därpå så man slipper räntor. Jag hade aldrig klarat mig utan ett sånt.

Idag har vi varit på öppna förkolan och sjungit. Haha min lilla bulle är lika stor som de som är 5 månader.

• Yllo

Jaha... då sitter jag alltså här och väntar på rörkillarna idag med. Dom skulle komma kl 8 sa dom.. men inte 17 har dom dykt upp ännu Jag avskyr folk som inte kan passa tiderna!! (är väl en sak om man har småbarn.. för då kan det inträffa saker och ting som gör att man blir lite försenade)

Min pappa är väldigt generös av sig.. men han gillar inte att man tar för givet att man ska FÅ pengar av honom. Han tycker det är mycket roligare att överaska med en penninggåva Inte gnäller jag direkt.. har ju lärt mig med åren hur jag ska lägga orden för att få en extra slant

Kul att Lucas växer och frodas Jess! Kan tänka mig att det blir att suga på ramarna lite nu fram tills du börjar jobba igen.. och förmodligen ett bra tag efter det med i o med att de flesta mammorna inte går tillbaka 100% i arbetstid de första åren.

En av mina kompisar har precis blivit tvungen att gå upp 100% trots att hon har två små flickor hemma.. detta p g a att henne man börjat plugga (igen!!) och dom inte klarar ekonomin om hon jobbar 75% och han heltidsstuderar.

• Izunia

ylva, grejer son jag brukar köpa är mat! ;) Polsk mat är det bästa jag vet och jag brukar passa på att köpa hem massa sånt om jag kör ner. Annars brukar jag bara köpa skor och kläder.

Vad kul med pengaöverraskningen!! Det hade jag aldrig tackat nej till. Mina föräldrar har inte så mkt pengar undanstoppade men de är alltid generösa. Pengar är till för att användas! :)

Jess, jag kan tänka mig hur stressigt det måste vara när ni har ont om cash numera. Men tänk på att livet kommer att återgå till det "normala" så fort du börjar jobba igen. Fast ni har je fler utgifter livet ut nu när ni har barn! :D

Nu ska jag till jobbet och det känns faktiskt lite konstigt med tanke på att det är den 11 september..

Ciao!

• Ammo

Det är klart med hotellet nu! Vi kommer ner till Malmö onsd den 26:e och åker hem sönd 30:e. Vi kommer bo på Rica hotell på Stortorget.
    Så hoppas du fortfarande kan ses på torsdagen. Vore kul att se hur ni bor också. Har inget planerat på hela dagen då.

Nu ska vi åka oc träffa Lucas kompis

• Izunia

Vad roligt Jess! Jag ser framemot det! Självklart är du välkommen hem till oss! Kommer du att ha tillgång till bil den dagen?

Jag är totalt slut i huvet idag! Har jobbat 25h på 2 dagar med minimum vila och ligger på stand-by nu.... :( Har dock ledigt imorgon och hela helgen vilket jag är glad för!

På tisdag är det begravning för min vänninas mamma. Det är bara närmsta familjen men jag är inräknad och ska delta.
    Ska nog göra en egen krans. Det brukar jag göra och lägga på mormors grav. Kanske vita eller rosa rosor.. ett hjärta. Har ni några förslag? Eller calla liljor?

Ylva, när skulle du till polen? Jag känner mig helt svulten på semester!! Vill en vecka till solen och bara ligga vid poolen....:(

• Yllo

Iza: Jag far till Polen på torsdag nästa vecka, den 20/9 alltså.

När det gäller blommorna till begravningen... Jag skulle nog göra en bukett av rosa och vita rosor om jag var du.. Krans är för mig associerat till de absolut närmaste anhöriga.. typ make/maka eller barn.. Min yngsta farbror hade ett vitt hjärtformat fat med rosknoppar till min farmors begravning.. Visst var det sött, men det var inte riktigt begravningsaktigt tyckte jag (och resten av familjen).

• Ammo

Hej!
    Jag kommer kunna ha Martins bil varje dag, antiingen skjussar jag honom till mässan eller så åker han med kollegorna.
    Vi kan väl höras av på onsd kvällen och bestämma tid mm när vi ska ses på torsdagen, vet inte när Martin börjar jobba då.

Du får inte jobba ihjäl dig nu Iza.
    Vi har bokar vår resa till Rom nu, åker den 19-23 oktober, ska bli underbart!

Skulle nog också göra någon större blombukettaragemang istället för krans, det är som Ylva sa, mer för familjen.

Själv ska jag på bröllop i morgon, ska bli superkul.Är nervös inför vårt "tal" bara...som inte är ett tal. ..förklarar mer efteråt, hon kanske läser detta så jag vågar inte säga mer nu innan.

• Yllo

Hoppas ni får kul på bröllopet Jess!

Nu har vi värme i halva källaren (och övervåningen igen) Killarna kopplade in bergvärmepumpen på nytt innan dom gick hem idag. Tyvärr hann dom inte med sista rummet så det ska göras nästa vecka

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter