• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

fröken planera

menskopp är som en liten kopp i medicinskt silikon som man för upp... samlar upp mensen, sen sköljer man bara ur den o sätter upp den igen...

kan låta ofräscht visst... det tyckte jag oxå innan jag satte mig in det och började tänka på hur jä..la ofräscht det är m tamponger o bindor. Binda är ju det värsta... urk

Fördelen m menskopp är att det inte påverkar slemhinnorna, torkar inte ut, som tamponger gör, du kan sätta in den i förebyggande syfte när du vet att mensen kan komma när som helst, den sliter som sagt inte på slidväggarna (vilket jä..la ord) och den är miljövänlig för du behöver inte köpa bindor eller tamponger igen, någonsin...

den kan sitta inne i upp till 12 timmar, den läcker inte och du kan sova med den, du slipper allt ofräscht kladd och du kan inte få någon sjukdom av den som av tamponger

Och den har en livslängd på 10 år... så räkna ut hur mkt pengar du tjänar

VAd slänger man ut på tamponger och bindor under tio år... Det är 120 menstillfällen! Jag gör av med ca 1,5 paket tamponger på en mensperiod (är ju 16 tamponger i ett paket) och det blir ca 50 kr så 50 ggr 120 = 6.000 kr och så bindor, låt säga ett halvt paket per mens typ 20 spänn x 120 = 2.400

alltså drygt 8.000

En menskopp kostar mellan 250 och 290 kr!

Så det är en rätt så sjysst grej tycker jag

Lovar att rapportera... har ju inte haft mens ännu så jag kunnat prova den, men har testat den och den kändes inte ett smack, var lätt att sätta in och satt som en smäck...

sitter fast m vakuum, men är små hål upptill i kanten så att man lätt får bort vakuumet när den ska ut, man får klämma till lite på den för att det ska släppa... men man behöver aldrig vara rädd för att den ska glida ut av sig själv

• Anja 19 juli 2008

hehe jag låter som en reklamfilm borde ju få betalt av menskoppstillverkarna för det här

• Fröken Planera

Jag har funderat på en sak, tjejer. Ska vi inte ta och arrangera en "Möhippedag" för oss själva med en härlig middag och en massa gott vin..? Skulle inte det kunna vara något?

• labbråttan83

Jaaaaaa, middag och vin låter kanon! Eftersom jag inte ska ha någon möhippa så hade det kännts kul med en "light" variant Men funkar det med allas dieter??

• ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-04-04 20:14:12 följande:
    Jaaaaaa, middag och vin låter kanon! Eftersom jag inte ska ha någon möhippa så hade det kännts kul med en "light" variant Men funkar det med allas dieter??
    skit i dieterna!!!
    Jag är så med på lite egen möhippa!!!
  • Embo81

Fröken planera

Vilken kalsbra idé!!!! Klart att vi ska ha det!

• Fröken Planera

Vad kul! Ni kan väl kolla era kalendrar och se vilken dag som skulle passa bäst? Om vi kan hitta en lördag vore det ju toppen!

• Fysio

JA!!! Det låter ju kanon =)

Och Embo... jajamensan visst e det den Caroline!

• Fysio

Förresten... vet ni vad!!! Min arbetsgivare har spärrat bröllopstorget på sina datorer så man kommer inte in... bu hu =(

• Embo81

Fy vilken elak människa! Kraschat äktenskap bakom sig eller?! Hehhe..

Fysio skrev 2008-04-05 08:46:29 följande:
    Förresten... vet ni vad!!! Min arbetsgivare har spärrat bröllopstorget på sina datorer så man kommer inte in... bu hu =(
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4