• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Fröken Planera

Halsbandet på Sundelius var också med ett hjärta, jag kan väl inte ha 2 halsband, som egentligen påminner om varann, va?
    Jag vet ju vilket jag skulle använda mest..

• Anja 19 juli 2008

Men Fröken Planera

gå tillbaka med det andra halsbandet! Det måste väl ha varit åtminstone två veckors öppet köp eller nåt och så värst länge sen du köpte det var det inte! Väl?

Låter bra med ansvar för olika saker och att ta med egen dricka

• ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-04-09 17:55:35 följande:

Jag tänker på det här med vår möhippa! Ska vi göra så att några ansvarar för förrätt, andra för huvudrätt och resten för efterrätt? Så ansvarar varje grupp för att allt till varje rätt blir inköpt, så lagar vi allt tillsammana? Alla kan ju själva ta med vad de vill dricka. Det är väl enklast så?Har vi fler förslag på vad vi ska äta?
    Låter kanon! Alla tar med eget att dricka!!

Maträtter....ja hur funkar det med allas dieter?! Jag pausar GI den dagen känner jag!!! Ska man ändå dricka ngt med alkohol så pajar man dagens intag ändå!!

Italiensk kyckling? (Vitlöksfräst spenat med soltorkade tomater o mascapone = röran, sen tillsätter man steka kycklingbitar o serverar med tagliatelle o pinjenötter!!)

Har ett supergott recept på Ost o skinkpaj!! Degen är speciell o påminner lite om mördeg nästan.....Serveras med en god sallad!
  • Fröken Planera

Ingenjörsbruden, jag är ganske trött på paj, har testat en del på jobbet. Men det andra lät supergott!!

Vi behöver en förrätt åxå.. Vad sägs om nåt enkelt med parmaskinka, eller räk/skagen-historia?

• Anja 19 juli 2008

Gärna någon förrätt m skaldjur! Typ toast med räkor, skivad avocado, rödlök och någo röra m röd caviar typ...

Ääälllskar skaldjur!!!

• Anja 19 juli 2008

jag skiter högaktningsfullt i min diet den dagen...

• NEoMA

Oh va skoj att planeringen är igång

Jag håller med Anja gärna skaldjur till förrätt, det blir inte det så ofta här hemma eftersom m2b inte e förtjust i sånt

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-10 09:30:06 följande:

Gärna någon förrätt m skaldjur! Typ toast med räkor, skivad avocado, rödlök och någo röra m röd caviar typ... Ääälllskar skaldjur!!!
    Så...var förrätten osså spikad! Lät jättegott, Anja!

Kom på en god maträtt till....

Bakad potatis med en röra på räkor, avocado, kokt ägg, caviar o creme fraisch!!! Mumsigt!!

Hur kan man inte gilla skaldjur?! Jag är helt galen i det!!
  • Anja 19 juli 2008

ja skaldjur är så jä..la gott!

Jag brukar göra nåt gott när jag är sugen på nåt ¨på kvällen o man har det hemma...

tar crabfishsticks och räkor, hårdkokta ägg i bitar, blandar creme fraiche, röd rom/caviar, hackad dill och lite majonnäs och blandar ner skaldjur och ägg i det, sedan rostar man mackan, brer på lite smör, lägger en stor klick av röran på och så en liten dillkvist o halv citronskiva på det.

MUUUUMMMMSSS... så jä..la gott!!!

• Fröken Planera

mmm.. som sagt förrätten är också spikad! Jag är tokig i räkor!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4