• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

Hmmm jag röstar (även om pavlova låter suuupergott) på knäckig äppelkaka som man lätt kan äta hela själv... shit jag ÄLSKAR äppelkaka...

Eller så kör vi BÅDE OCH, efterättsbuffé, hehe... varför inte lixom... det är vår EGEN MÖHIPPA och alla skiter i sina dieter dagen till ära

Embo81

tycker ditt förslag o m bib låter toppen. Eller är det någon som känner att de vill dricka ett speciellt vin eller ha egna flaskor?

• Embo81

Äpplekaka låter oxå gott (bara den står inne tillräckligt länge så att äpplena blir ordentligt tillagade (i ugnen försvinner något ämne som gör att även vi allergiker kan äta...vet inte vad ämnet heter, kanske labbråttan vet??)

Förslag på vin till 17/5

Mauro Chardonnay (nr 32008) 187 kr för 3000 ml
    Mauro Primitivo (nr 32364) 199 kr för 3000 ml

Båda är italienska viner är mycket goda tycker jag.

• Fröken Planera

Anne, mig stör det absolut inte om Anders och tjejerna är hemma.

Mina smaklökar röstar också på knäckig äppelkaka. Men om Embo är allergisk, så tycker jag att vi kör med pavlova också.

Guuud vad kul det ska bli att träffas allihop!!!

• Tina75

Hej alla Lundabrudar!

Nu hittade jag hit efter MÅNGA månaders träda :) Bröllopsplaneringen har tagit ny fart och jag känner mig åter sugen att stöta och blöta ALLT som hör den stora dagen D till :)

Hur har Ni andra det - planeringen i full gång kan jag tänka mig ;)

Sitter just och lyssnar runt på olika in och utgångslåtar. Vad har Ni valt ??

• Fröken Planera

Hej Tina!
    Welcome. Vi har inte valt några marscher alls än. Vi väntar med det tills vi träffar kantorn. Vilka ska ni ha då?
    Det känns lite som att all planering ligger lågt nu. Allt det "grova" är bokat. Nuär det bara finjusteringarna kvar. Så vi väntar lite till med det.

En fråga till Er alla. Vad ska ni ha för meny??? Vi kan inte bestämma oss.. Det känns som att det finns för och nackdelar med alla varianter. Hjälp mig om ni har nåt bra förslag.

• Fröken Planera

Förresten, om vi bestämt att vi ska ha räkor till förrätt på vår möhippa, så kan jag fixa det från jobbet. Vi har såna goda handskalade som jag kan köpa med mig.

• Anja 19 juli 2008

PERFEKT fröken planera. gör det för sjutton, är ju såååå drygt att stå o skala, samtidigt som de färdigskalade i affären är sååå äckliga, smaklösa

Tina75

välkommen...
    Vi ska ha mendehlssons som ingångsmarsch, Jag älskar den, den bygger upp en sån förväntan, t skillnad från wagners, jag får gåshud av den och b lir helt bubblig som champagne inuti så den var självklar...

utgång vill vi ha nåt lite mer personligt men vi kan inte komma på vilken låt som kan passa.

• Tina75

Jag tror att vi kommer att ha Mendelhsson som ingång och Birkalåten eller Änglagård som utgång. Hade till en början tanken på att spela Shinny happy people eftersom den är en av våra "plågor" från tiden vi träffades :) samt att den faktiskt är ganska häftig i sitt budskap. Som sagt många alternativ och svåra lösningar ;)

• Hedebris

vi ska nog också ha mendelhssons som ingång.
    sen hade vi tänkt "för kärlekens skull" som utgång.

• Flamora

Oj vad ni är igång å planerar inför den 17/5. KUL!! Hoppas jag kan hänga på. Min sambo har ännu inte bestämt sig för när han ska ha kalas, suck!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4